کد خبر 1034809
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
سرطان

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: بیش از ۷۰ درصد سرطان‌ها در کودکان قابل درمان بوده و طول عمر بیمار افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، علی مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با توجه به شعار سرطان هفته سرطان که «پیشگیری و درمان با خودمراقبتی و امید» نامیده شده است، گفت: این شعار به این دلیل انتخاب شده که ۴۰ تا ۵۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

بیشتر بخوانید:

امکان فرزند دار شدن زوجین درگیر با سرطان

وی با اشاره به موضوع خودمراقبتی گفت: تقریبا دو سوم از سرطان‌ها که قابل پیشگیری هستند که این موضوع به شیوه زندگی سالم برمی‌گردد به طوری که با شیوه‌های خود مراقبتی می‌توان جلوی سرطان را گرفت.

مطلق افزود: نکته قابل توجه دیگر در این شعار قابل درمان بودن سرطان است که بیش از ۷۰ درصد سرطان‌ها در کودکان قابل درمان بوده و طول عمر بیمار افزایش می‌یابد ولی امید دادن به بیمار اهمیت بسیار زیادی دارد ما باید به بیماران امید دهیم تا بتوانند دوره درمان خود را به خوبی سپری کنند.

وی در ادامه افزود: ما حدود ۱۲۰ هزاربیمار سرطانی جدید در کشور داریم و شایع‌ترین سرطانی که در بین بانوان و آقایان است به ترتیب سرطان پستان در خانم‌ها و سرطان معده در آقایان بالاترین بروز را دارند. سرطان‌های دستگاه ادراری مثل پروستات در مردان و سرطان مثانه در زنان بروز بالایی در جمعیت ایران دارد.

مطلق بیان کرد: بر اساس مطالعات جدیدی که انجام شده است متاسفانه حدود ۶۰ درصد جمعیت بزرگسالان افزایش دارند و حدود بیش از ۶۰ درصد جمعیت فعالیت بدنی کمی دارند و میزان مصرف سبزی‌ها و میوه هم در این افراد کمتر از ۲۰ درصد است و این ها مواردی هستند که افراد را مستعد به سرطان می‌کند.

  رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: عدم استفاده از فست فودها و مواد غذایی فراوری شده و عدم مصرف سیگار در کاهش ابتلا به بیماری سرطان موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس