مظلوم عبدی

فرمانده کل شبه‌نظامیان کرد در سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، از آمادگی برای گفت‌وگو با ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کرد در سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، در گفت‌وگو با سایت «المانیتور» از آمادگی برای گفت‌وگو با ترکیه خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری معارض «بلدی»، مظلوم عبدی در گفت‌گو  با سایت «المانیتور»، گفته است: «ما آماده گفت‌وگو با ترکیه هستیم. آنکارا می‌خواهد استخوان‌های سلیمان شاه "جد مؤسس حکومت عثمانی" را به "قره قوزاق" در غرب "عین العرب" [در شمال سوریه] بازگردادند و سنگ قبر او را  بازسازی کند اما به شرط اینکه ترکیه از حسن نیت ما برداشت ضعف نکند».

بیشتر بخوانید:

افشای ۱۰ گام آمریکا برای تقویت مواضع خود در مرز عراق-سوریه

 ترکیه در سال ۲۰۱۵، استخوان‌های سلیمان شاه را از قره قوزاق در کرانه رودخانه فرات به نزدیکی مرز ترکیه در غرب کوبانی انتقال داده بود.

فرمانده شبه‌نظامیان کرد در ادامه گفت: «از کمک‌ نظامی به ترکیه و انجام چنین عملیات‌هایی با روحیه صلح، البته دو به صورت طرفه، خرسند هستیم». عبدی در ادامه تاکید کرد که نیروهایش آماده تأمل در هرگونه نشانه، مبنی بر اعتمادسازی و حسن نیت هستند.

عبدی در ادامه توضیح داد که آمریکا به شدت به دنبال میانجیگری میان قسد و ترکیه است. به گفته عبدی، آمریکا، به این مسئله در اولین تماس تلفنی‌اش با او اشاره کرده است و به آنها وعده آن را داده است.

عبدی در ادامه افزود: «تمام تلاشمان را برای از بین بردن مشکلاتمان با ترکیه انجام دادیم. ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای حامی مردم در گذشته مستقیما با ترکیه گفت‌وگو داشتیم و باری دیگر آماده‌ایم این کار را  انجام دهیم؛ ما صلح می‌خواهیم».

شبه‌نظامیان کرد موسوم به نیروهای موکراتیک سوریه با ترکیه سال‌هاست که با ترکیه اختلاف دارند؛ در چند ماه اخیر این اختلافات به جایی رسید که ترکیه در ۲۵ مهرماه به بهانه عقب راندن این شبه‌نظامیان از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

پس از گذشت یک هفته از آغاز حملات، توافق آتش‌بسی میان ترکیه و آمریکا به توقف موقت درگیری‌ها منجر شد.

دولت ترکیه در آستانه تمام شدن مهلت پنج روزه آتش بس ترکیه با کُردها در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات، از توافق سوچی با دولت روسیه در راستای پایان دادن به عملیات نظامی خبر داد.

بر اساس این توافق ۱۰ بندی، دو طرف بر تعهدشان برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ترکیه تأکید کردند و طبق این توافق وضعیت فعلی ایجاد شده در منطقه عملیات که تل‌أبیض و رأس العین تا عمق ۳۲ کیلومتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، حفظ خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس