کد خبر 1034272
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کرونا

مقامات پکن اعلام کردند در پی شیوع نوعی بیماری تنفسی مرگبار در چین، مراسم و گردهمایی‌های سال نو چینی در این شهر لغو شده است.

به گزارش مشرق، مقامات شهر پکن، پایتخت چین، اعلام کردند به‌دلیل نگرانی از شیوع بیماری تنفسی مهلکی که اخیراً در این کشور گزارش شده است، مراسم جشن سال نو را لغو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تدابیر وزارت بهداشت برای مسافران ورودی از چین

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره فرهنگ و توریسم پکن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌منظور کنترل این بیماری واگیردار، حفاظت از جان مردم، کاهش تجمعات و اطمینان از این که شهروندان جشنی آرام و بانظم را شاهد خواهند بود، تصمیم گرفته شد تا تمامی گردهمایی‌های بزرگ پکن نظیر آنچه در معبد برگزار می‌شد، لغو شوند».

وی افزود: «شهروندان باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را تقویت و از این تصمیم حمایت کنند. همزمان با تحولات جدید شیوع این بیماری، تغییرات اعمال شده در سیاست‌های خود را اعلام خواهیم کرد».

جشن سال نو قمری در چین از ۲۵ ژانویه تا ۸ فوریه (۵ تا ۱۹ بهمن) برگزار می‌شود، اما شیوع بیماری مهلک تنفسی که عامل آن نوعی «کرونا ویروس» بوده و علائمی مشابه ذات‌الریه دارد، این مراسم را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

در پی شیوع این بیماری، وزارت امور خارجه برخی کشورها، به شهروندان خود درخصوص سفرهای غیرضروری به مناطقی از چین هشدار داده‌اند.

همچنین تا کنون شهر «ووهان» (محل آغاز گسترش این بیماری) و دو شهر دیگر چین از بیم انتشار بیماری، به حالت قرنطینه کامل درآمده‌اند.

این بیماری که اولین بار چند هفته پیش در چین گزارش شد، تا کنون ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و بیش از ۵۷۰ نفر را مبتلا کرده است.

این بیماری علاوه بر چین، در تایوان، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و آمریکا نیز گزارش شده است. قرار است سازمان بهداشت جهانی به زودی برای بررسی این موج تازه ویروسی جلسه اضطراری برگزار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس