کد خبر 1033960
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
عبدربه منصور هادی

وزارت دفاع دولت «منصور هادی»(مقیم ریاض) از شبه‌نظامیان وابسته به خود در یمن خواست به مواضع دولت و ارتش یمن در صنعا حمله کنند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه از شبه‌نظامیان خود خواست با پیشروی  به سمت صنعاء آنجا را از کنترل نیروهای دولت نجات ملی خارج کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرکز اطلاع رسانی نیروهای مسلح دولت عبد ربه منصور هادی این فراخوان را به نقل از «صغیر حمود بن عزیز» فرمانده عملیات مشترک وزارت دفاع این دولت مستعفی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

حمله موشکی به مارب؛ تسویه حساب‌های درونی ائتلاف

این ژنرال یمنی از عناصر منصور هادی که آنها را نیروهای ارتش یمن خواند خواست که به سمت صنعاء بروند تا به تعبیر خود آنجا را از «چنگ شبه‌نظامیان حوثی» که به گفته او مورد حمایت ایران هستند، خارج کنند.

وی پیشروی نیروهای منصور هادی به سمت صنعاء را سرنوشت ساز خواند و گفت: «وعده ما به اذن پروردگار صنعاست».

عناصر وابسته به منصور هادی چند روزی است که شهر و منطقه کوهستانی و پر پیچ و خم «نَهِم» در شمال شرق استان صنعاء که دروازه صنعا شمرده می‌شود، برای چندمین بار در چند سال گذشته، هدف حملات قرار داده‌اند اما هنوز به پیشروی قابل ذکری دست نیافته‌اند.

بر اساس گزارش‌های خبری، عربستان تحت پوشش «توافق ریاض» در حال بازسازی شبه‌نظامیان وفادار به ائتلاف و سوق دادن آنها به سمت جبهه‌های شمالی است؛ مقدماتی که به نظر می‌رسد زمینه را برای تنشی جدید در سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند؛ تنشی که نشانه‌های آن از حملات گسترده  به جبهه «نهم» پدیدار شد، اما نیروهای صنعاء تاکنون آن را ناکام گذاشته‌اند و به عاملان آن خسارت‌های زیادی وارد کرده‌اند.

ائتلاف سعودی تا دو سه سال پیش هم با همکاری سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا شبه‌نظامیان به خدمت گرفته شده را برای حملات مکرر به جبهه راهبردی نهم در شمال شرق صنعاء به کار می‌گرفت، اما در دو سال اخیر نیروهای امارات و عربستان دو رکن اصلی ائتلاف، بر سر مناطق تحت کنترل خود در جنوب و غرب یمن با هم درگیر بودند و از شدت حملات زمینی به صنعا تا حد زیادی کاسته شده بود.

منطقه نَهم از دروازه‌های ورودی مهم صنعاء، پایتخت یمن، به شمار می‌رود و در صورت سقوط این منطقه مناطق «ارحب» و «بنی الحارث» در شمال صنعاء نیز سقوط می‌کند که در این صورت پایتخت یمن در تیرس عناصر منصور هادی و مزدوران سعودی قرار خواهد گرفت.

دولت نجات ملی یمن هم پس از حملات روزهای اخیر عناصر ائتلاف سعودی به نَهم دستور ایجاد ایست‌های پلیس و بازرسی در شهرهای مختلف استان صنعاء را داده تا استحکامات پایتخت تقویت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 1
    یعنی تا الان داشتن خویشتنداری می کردن؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    3 1
    نزدیک 5 ساله حمله میکنن ولی نمیتونند غلطی بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس