کد خبر 1033918
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
والیبال

فدراسیون والیبال مشکلات زیادی در اطلاع‌رسانی دارد. موارد متعددی از نادیده گرفتن بخش‌هایی از تاریخ یا انتشار نیمه‌کاره اخبار در ۲ ماه گذشته رخ داده است.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون والیبال ۲۹ آبان‌ماه برگزار شد. با انتخاب محمدرضا داورزنی، خیلی‌ها انتظار داشتند که دوران بی‌ثباتی و ضعف بسیاری از کمیته‌های فدراسیون به پایان برسد ولی پس از گذشت بیش از ۲ ماه، همچنان این انتظار در بخش‌های زیادی از جمله بخش اطلاع‌رسانی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید:

عکس/‌پست‌عجیب فدراسیون‌والیبال برای داورزنی

فدراسیون والیبال در ۲ ماه اخیر مجموعه‌ای از جعل واقعیت، نادیده‌گرفتن بخشی از تاریخ، انتشار اخبار با تاخیر و حتی گاهی منتشر نکردن برخی اخبار را در کارنامه خود ثبت کرده است.

جدیدترین نمونه از انتشار اخبار غلط در فدراسیون والیبال، دیروز رخ داد. روز گذشته (سه‌شنبه) کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام فدراسیون، اعلام کرد که سیدمحمد موسوی بازیکن ایرانی تیم اولشتین، در فهرست تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ لهستان قرار گرفته است.

 تصویری که فدراسیون والیبال به عنوان تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ لهستان منتشر کرد

اما در واقع موسوی با وجود عملکرد خوبی که در هفته پانزدهم داشت، در تیم منتخب هفته قرار نگرفته است. تصویر درست چیزی است که در زیر مشاهده می‌کنید:

 تیم واقعی منتخب هفته پانزدهم لیگ لهستان

نمونه دیگر، پیش از مسابقات انتخابی المپیک رخ داد. سایت فدراسیون در چند گزارش به بررسی چهار دوره حضور تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک پرداخت. پس از آن، این انتقاد از فدراسیون مطرح شد که چرا مرحله نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۰ نادیده گرفته شده است؛ مسابقاتی که تابستان سال ۹۸ در روسیه برگزار شد و ایران از کسب سهمیه المپیک ناکام ماند تا آن را در رقابت‌های قاره‌ای به دست بیاورد.

اما مشکل اساسی‌تر است. در واقع فدراسیون والیبال، دوران پیش از داورزنی را به خاطر نمی‌آورد. ایران نخستین بار در مسابقات انتخابی المپیک ۱۹۶۴ توکیو شرکت کرد. جهت اطلاع فدراسیون والیبال، این مسابقات از ۲۲ تا ۳۰ دسامبر ۱۹۶۳ (اول تا نهم دی‌ماه ۱۳۴۲) در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد. ایران به همراه کره جنوبی، کره شمالی، هند، رژیم صهیونیستی،‌ پاکستان و فیلیپین در این مسابقات حاضر بود و در نهایت هم با ۲ برد و ۴ باخت در رده پنجم ایستاد. کره جنوبی در آن دوره، سهمیه آسیا را در بازی‌های المپیک کسب کرد.

تیمی که در مسابقات انتخابی المپیک ۱۹۶۴ شرکت کرد، همان‌قدر تیم ملی ایران بود که تیم حاضر در انتخابی المپیک‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۰ ولی مشخص نیست چرا فدراسیون در بررسی تاریخ حضور ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک، نخستین دوره را نادیده می‌گیرد؟ البته به احتمال فراوان علت این مشکل، ناآگاهی مسوولین روابط عمومی از تاریخ والیبال کشور است.

در اطلاع‌رسانی درباره اخبار عادی و روزمره فدراسیون نیز مشکلات زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، ساعت ۱۹:۱۴ چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه اعلام شد که ۲ تیم پیام مشهد و شهروند اراک به دلیل بدهی به فدراسیون، از حضور در هفته ششم لیگ برتر محروم هستند اما ساعت ۱۹:۴۸ شنبه ۲۸ دی‌ماه، اسامی داوران و ناظران این هفته اعلام شد و مسابقات تیم‌های محروم پیام و شهروند هم در آن ثبت شده بود. هیچ اطلاع‌رسانی هم درباره این موضوع نشد که چگونه ۲ تیم محروم، به جدول مسابقات بازگشته‌اند. در همان خبر اولیه نیز مشخص نشده بود که با لغو شدن مسابقه پیام و شهروند با حریفانشان، نتیجه این ۲ بازی چه می‌شود. چنین مواردی، در فدراسیون والیبال بارها و بارها رخ داده است.

سه‌شنبه اول بهمن‌ماه، سایت فدراسیون خبر ۲ تصمیم کمیته انضباطی را اعلام کرد. در حالی که سال‌هاست جلسات کمیته انضباطی فدراسیون در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود و در سال‌های قبل، تصمیمات آن در همان روز نیز اعلام می‌شد. اما حالا احکام انضباطی بیش از ۲۴ ساعت در راهروهای فدراسیون سرگردان می‌ماند تا به سایت برسد.

در مدت تعطیلات لیگ برتر به دلیل برگزاری اردو و مسابقات تیم ملی، پنجره نقل و انتقالات زمستانی هم در جریان بود. اما تصمیم گرفته شده است که بازیکنانی که در این پنجره به تیم جدیدی ملحق شده‌اند، نتوانند در دیدارهای معوقه هفته‌های ششم و هفتم به میدان بروند. ولی خبر چنین تصمیم مهمی در هیچکدام از شبکه‌های اطلاع‌رسانی فدراسیون اعلام نشد.

۱۶ آذر بود که وحید مرادی به عنوان مشاور رییس و مدیر اجرایی، در فدراسیون والیبال شروع به کار کرد. ولی همچنان با گذشت بیش از ۴۵ روز، هیچ خبری درباره این انتصاب مهم در سایت فدراسیون منتشر نشده است.

وحید مرادی در مراسم استقبال از تیم ملی والیبال، در مرکز تصویر ایستاده است؛ در کنار رییس فدراسیون و معاون وزیر ورزش.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس