کد خبر 1031239
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کولاکوویچ

مربی سابق تیم ملی والیبال به پست اینستاگرامی ایگور کولاکوویچ واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران توانست با برتری سه بر صفر مقابل چین در فینال رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا، جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند که در پی این اتفاق خوب، سرمربی تیم ملی با انتشاری پستی در فضای مجازی، علامت "هیس" را به منتقدانش نشان داد که این اقدام ایگور کولاکوویچ انتقاد خانواده والیبال و اهالی رسانه را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به اقدام جنجالی کولاکوویچ

ناصر شهنازی کارشناس والیبال ایران در این‌ مورد به ایسنا گفت: وقتی تیم صعود می‌کند نمی‌توان نقدی در مورد عملکرد کادرفنی داشت چون شیرینی این اتفاق خوب را از بین می‌برد، در شرایط سخت است که می‌توان در مورد عملکرد کادرفنی صحبت و تحلیل کرد. الان صحبت کنیم شیرینی این اتفاق خوش از بین می‌رود. کادرفنی و بازیکنان خسته نباشند، اما از کولاکوویچ‌ با این تجربه زیاد بعید بود چنین پستی را بگذارد. خود او گفت اگر کسی انتقادی دارد رو در رو به او بگوید قشنگ‌تر است و در مقابل این اقدام او تعجب برانگیز است.

پست کولاکوویچ و نشان دادن هیس خطاب به برخی کارشناسان

او ادامه داد: با کاری که کولاکوویچ کرد جو متشنج و بر علیه او شد، در چنین شرایط سخت شیرینی این برد هم با اقدام غیر حرفه‌ای در زمان نامناسب از بین رفت که از مربی با تجربه‌ای مثل کولاکوویچ بعید بود. در این شرایط گذاشتن آن پست ضرورت نداشت. صعود ما در قاره آسیا محتمل بود، اگر صعود نمی‌کردیم فاجعه بود. با توجه به شناخت و پتانسیلی که ما داریم همه می‌دانستیم صعود ایران به المپیک از رقابت‌های قاره‌ای صد در صد است، بازیکنان هم تلاش کردند تا این اتفاق خوب رقم خورد. در این شرایط حساس جامعه، از سرمربی تیم ملی بعید بود چنین حرکتی انجام دهد.

شهنازی با انتقاد از اقدام غیر حرفه‌ای کولاکوویچ گفت: چندین سال است که ما در آسیا حرف اول را ‌می‌زنیم ‌و اگر برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم این اقتدار سال‌ها ادامه خواهد داشت. در این سال‌ها ژاپن خوب شده و چین هم بازیکنان خوبی دارد، کره هم بهتر از قبل است اما ایران همچنان قدرت اول آسیا به شمار می‌رود.

کارشناس والیبال ایران درباره نبود امیر غفور و عملکرد شهرام محمودی به عنوان جایگزینش نیز گفت: غفور یکی از وزنه‌های سنگین تیم ما بود که در بالاترین سطح والیبال باشگاهی دنیا بازی می‌کند و جایگزین شدن برای او کار سختی است، اما شهرام از تجربه خودش خوب استفاده‌ کرد. به دلیل اینکه یک تیم از این‌ مسابقات صعود می‌کرد بازیکنان باتجربه می‌توانستند نقش بیشتری داشته باشند. معروف و محمودی هماهنگ بودند و برای تیم ما خوب بود، اما اگر شهرام اگر ۱۰۰ درصد آماده بود می‌شد عملکردش بهتر باشد.

او در پاسخ به این سوال که اکنون باید برای موفقیت تیم ملی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چکار کرد؟ توضیح داد: برای المپیک این دوره ‌اگر قرار است‌ فقط حضور داشته باشیم بحث کاملا جدا است، اما اگر ‌می‌خواهیم در کسب نتیجه بهتر از دوره قبل باشیم باید اصولی برنامه‌ریزی کنیم. نباید مثل امسال بازیکنان را فرسایشی استقاده‌ کنیم، عملا باید در مسابقات مختلف از جمله لیگ ملت‌ها ‌جوانان را استفاده‌ کنیم و یک برنامه‌ریزی دقیق برای المپیک داشته باشیم.  جوانان را ارزیابی کنیم ‌تا کنار باتجربه‌ها یک تیم منسجم را تشکیل دهند.‌ کسب نتیجه در المپیک دور از دسترس نیست اما می‌طلبد برنامه‌ریزی بهتری نسبت به سالی که گذشت داشته باشیم.

شهنازی در پاسخ به این سوال که فدراسیون والیبال تا چه اندازه می‌تواند روی عملکرد مربی تاثیرگذار باشد؟ اظهار کرد: سرمربی باید مستقل باشد چون عملکرد فنی تیم وقتی مورد بررسی است، شخص اول یعنی سرمربی باید جواب دهد. او اگر مستقل نباشد نمی‌تواند جوابگو باشد. ما اکنون با کولاکوویچ تا ۲۰۲۰ قرارداد داریم، پس باید با او یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم. بهتر است صبر کنیم و ببینیم با او چه نتیجه‌ای در المپیک می‌گیریم.

او افزود: البته داورزنی سال‌ها در والیبال بوده و باتجربه است، تا المپیک کولاکوویچ هست و باید برای بعد از المپیک برنامه‌ریزی کنیم که با وجود رئیس کاربلد امکان پذیر است. باید در همه رده‌های تیم ملی کار اصولی و سیستماتیک انجام شود، به‌ گونه‌ای که بازیکنان جوانان وقتی به رده بزرگسالان رفتند ایراد تکنیکی نداشته باشند و تنها بحث هماهنگی آن‌ها مطرح شود. امیدوارم والیبال ایران با یک‌ برنامه‌ریزی دقیق روز به روز پیشرفت کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس