پس از تصویب مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای وام ازدواج در سال ۹۹ توسط کمیسیون تلفیق مجلس، و همچنین تایید این خبر توسط وزیر ورزش و جوانان، سوالاتی پیرامون چگونگی ثبت نام و سایر شرایط دریافت و پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی مطرح می شود که سعی می کنیم در این مطلب به تمامی آن ها پاسخ دهیم.

چگونه می توانم برای وام ازدواج ۵۰ میلیونی ثبت نام کنم؟

ثبت نام وام ازدواج از طریق سامانه وام ازدواج بانک مرکزی انجام می گیرد. اما همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اگر اکنون به این سامانه مراجعه کنید مبلغی تسهیلات ازدواج ۳۰۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین نوشته شده است.

حتی اگر الان در این سامانه ثبت نام کنید و بخواهید سال  ۹۹ وام خود را دریافت نمایید به شما همان ۳۰ میلیون تومان تعلق می گیرد. چرا که طبق تصویر زیر در برگه ثبت نام شما، مبلغ وام ۳۰ میلیون تومان درج گردیده است.

پس باید صبر کنید تا مبلغ قید شده در سایت بانک مرکزی ۵۰ میلیون تومان شود و بعد ثبت نام خود را انجام دهید.

اما یک نکته خیلی مهم

از آن جا که تمام کسانی که از سال ۹۶ تا کنون عقد کرده اند و تا امروز وام خود را دریافت نکرده اند، منتظر می ماند تا وام ۵۰ تومان شود و بعد ثبت نام کنند. صف ثبت نام بسیار شلوغ خواهد شد و ممکن است در همان روز اول باز شدن سامانه برای وام ۵۰ میلیونی بسیاری از بانک ها بسته شوند و دیگر نتوانید برای بانک دلخواه خود ثبت نام کنید و در نتیجه چه بسا از دریافت وام چندین ماه عقب بیفتید.

چگونه زودتر از دیگران وام ازدواج خود را ثبت نام کنم؟

شما می توانید از همین اکنون پیش ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی را در سایت کندو  انجام دهید و در اولویت ثبت نام قرار بگیرید، تا به محض باز شدن ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیونی در سامانه بانک مرکزی، جلوتر از دیگران ثبت نام شوید و سریعتر از بقیه وام خود را دریافت کنید. برای انجام پیش ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید.

جهت تکمیل فرم پیش ثبت نام وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی کلیک کنید

آیا سایت کندو معتبر است و می توان به آن اعتماد کرد؟

این سایت دارای بالاترین مجوز فعالیت اینترنتی، یعنی نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. همچنین می توانید نظرات کاربران که از طریق این سایت برای وام زادواج ثبت نام کرده اند را مطالعه کنید و از میزان رضایت آن ها با خبر شوید.

آیا مبلغ وام ازدواج صد در صد ۵۰ میلیون می شود؟

برای اجرایی شدن این افزایش مبلغ باید کلیات لایحه بودجه که در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب گردیده در صحن علنی، از نمایندگان رای حداکثری بگیرد. با توجه تجربیات سال ها گذشته وقتی کمیسیون تلفیق مبلغی را برای وام ازدواج تعیین می کند، اکثریت نمایندگان نیز به آن رای مثبت می دهند و می توان گفت ۹۹ درصد این مبلغ برای وام ازدواج اجرایی خواهد شد.

چه زمانی پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی در بانک ها آغاز می شود؟

بر اساس تجربیات سنوات گذشته آغاز پرداخت این وام قطعا از فروردین ۹۹ به بعد خواهد بود. برای مثال سال ۹۸ که وام از ۱۵ به ۳۰ میلیون افزایش یافت ثبت نام از ۱۰ فروردین در سامانه بانک مرکزی آغاز شد و بانک ها نیز از ۱۵ اردیبهشت ها شروع به پرداخت این وام کردند.

اقساط وام ۵۰ تومانی چقدر خواهد بود؟

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای سال ۹۹ مدت بازپرداخت اقساط ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد خواهد بود. یعنی مبلغ هر قسط تقریبا ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

چند ضامن برای دریافت وام ازدواج نیاز است؟

طبق مصوبه مجلس و همچنین ابلاغیه های پی در پی بانک مرکزی به بانک ها برای دریافت وام ازدواج تنها یک ضامن معتبر نیاز است.

وام ازدواج ۵۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کلیه کسانی که تاریخ عقد آن ها بعد از ۱ فروردین ۹۶ می باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می توانند وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

من برای وام ۳۰ تومانی ثبت نام کرده ام، آیا می توانم ثبت نامم را حذف کنم؟

بله، چنانچه برای وام ۳۰ تومانی ثبت نام کرده اید می توانید با مراجعه به سامانه وام ازدواج بانک مرکزی و از قسمت حذف ثبت نام، با وارد کردن کد ملی و کدرهگیری اقدام به حذف ثبت نام قبلی خود نمایید. توجه داشته باشید که محدودیتی در تعداد دفعات حذف ثبت نام ندارید و تا قبل دریافت وام هر چند بار که بخواهید می توانید ثبت نام خود را حذف کرده و مجدد ثبت نام کنید.

من تعیین شعبه شده ام آیا می توانم از دریافت وام ۳۰ تومانی انصراف دهم؟

بله، اگر تعیین شعبه شده اید باید برای حذف ثبت نام خود به صورت حضوری به شعبه تعیین شده برای شما مراجعه کنید و درخواست انصراف از دریافت وام را بدهید. توجه داشته باشید که در آینده مشکلی برای ثبت نام و دریافت وام ۵۰ میلیونی نخواهید داشت.

من قبلا وام ازدواج با مبلغ کمتری دریافت کرده ام، آیا می توانم تفاوت آن را دریافت کنم؟

خیر، وام ازدواج به هر فرد تنها یکبار تعلق می گیرد و در صورتی که قبلا به هر مقداری وام دریافت کرده باشید مجدد امکان دریافت وام یا تفاوت آن را نخواهید داشت.

بانکی که می خواهم وام ازدواج را از آن بگیرم برای انتخاب در لیست نیست، چه کنم؟

این که بانک شما در لیست بانک های دارای بودجه نمایش داده نمی شود به این معناس که بودجه این بانک به پایان رسیده است. البته ممکن است در ساعاتی که سامانه را چک نمی کنید این بانک به لیست اضافه شود. برای اینکه خیالتان راحت شود که به محض باز شدن بانک ثبت نام می شوید، می توانید درخواست خود را از طریق سایت کندو ثبت کنید. ما ۲۴ ساعته سامانه وام ازدواج بانک مرکزی را بررسی می کنیم و به محض باز شدن بانک مورد نظر شما، درخواست تان را دقیقا برای همان بانک و شعبه ای که شما می خواهید ثبت می کنیم.

سوال من در این مطلب پاسخ داده نشد. چه کنم؟

شما می توانید شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ با شماره تلفن ۰۲۱۹۵۱۱۹۹۷۹ تماس حاضل نمایید و یا با کلیک روی لینک زیر کاملترین مجموعه سوال و جواب ها در خصوص وام ازدواج را مشاهده کنید و سوال خود را نیز مطرح کنید.

جهت مشاهده شرایط وام ازدواج و دریافت پاسخ سوالات خود کلیک کنید

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس