کد خبر 1033652
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
AFC

رئیس سابق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران گفت:‌ اگر AFC مدعی عدم امنیت است، بار حقوقی اثبات آن به دوش خودش خواهد بود.

به گزارش مشرق، روزبه وثوق احمدی در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های باشگاهی این قاره اظهار داشت: اصولاً میزبانی حقی است که برای هر باشگاهی که در هر تورنمنتی شرکت می‌کند وجود دارد، زمانی که یک تیم میزبان می‌شود می‌تواند از حضور معنوی تماشاگران و همچنین درآمد مالی این میزبانی استفاده کند و این موضوع یک ارزش و حق برای هر باشگاهی است. 

وثوق احمدی ادامه داد: حالا اگر برگزارکنندگان یک تورنمنت تشخیص بدهند که این حق باید از باشگاهی گرفته شود، بار اثبات آن به روی دوش خود برگزارکنندگان است. آنها مدعی هستند که کشور ایران امنیت ندارد و این دستاویزی شده تا حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی بگیرند، بنابراین باید مستندات عدم وجود امنیت در ایران را ارائه کنند و از آنجایی که چنین چیزی صحت ندارد و کشور ایران امنیت دارد، یک عقب‌نشینی صورت گرفته است. اگر باشگاه‌ها روی تصمیم خودشان مصمم باشند به زعم من می‌توانیم این دستاورد را داشته باشیم و اگر AFC‌این حق را به ما ندهد مطابق مقررات پیش‌بینی شده، می‌توانیم به دادگاه CAS مراجعه کنیم. 

بیشتر بخوانید:

عربستان «سردسته» جوسازان است

کارشناس حقوقی فوتبال در مورد اینکه باشگاه‌های ایرانی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و همزمان شکایت خودشان را از این تصمیم پیش ببرند، عنوان کرد: ما یکبار چنین تجریه‌ای را میان تیم‌های ایرانی و عربستانی داشتیم، جزئیات این مسئله را فدراسیون فوتبال بهتر می‌تواند توضیح بدهد. باشگاه‌های ایرانی پذیرفتند که در زمین بی‌طرف به مصاف تیم‌های عربستانی بروند و هم‌زمان شکایت خود را در دادگاه CAS پیش ببرند که تجربه خوبی نبود. یک راه می‌تواند گرفتن دستور موقت برای جلوگیری از این تصمیم باشد که می‌تواند زمان‌بر باشد. اینکه باشگاه‌ها شرکت کنند یا شرکت نکنند تصمیم خودشان است، اما تا آنجا که من اطلاع دارم تصمیم دارند شرکت نکنند و هم‌زمان شکایت خودشان را پیش ببرند. 

وی در مورد اینکه هم‌زمان در کشور ایران مسابقات کشتی پهلوانی با حضور 20 کشور خارجی برگزار می‌شود و آیا برگزاری این تورنمنت می‌تواند یکی از مستندات فدراسیون فوتبال برای ارائه برای اثبات امنیت در کشور باشد، تصریح کرد: این نکته بسیار درستی است. فدراسیون و باشگاه‌ها حتما به این موضوع توجه می‌کنند. این کنفدراسیون فوتبال آسیاست که باید ناامنی را در ایران اثبات کند اما امنیت در ایران وجود دارد. همانطور که اشاره کردید تورنمنتی با 20 کشور خارجی در ایران برگزار می‌شود. چندی قبل هم تورنمنتی در رشته کشتی برگزار شد. مسابقات و تورنمنتهای مختلفی در ایران برگزار می‌شود. پروازهای خارجی زیادی به ایران رفت و آمد دارند و آنهایی هم که به ایران نمی‌آیند تشخیص شخصی خودشان است. عدم امنیت در ایران درست نیست، امنیت وجود دارد. اگر AFC مدعی عدم امنیت است، بار حقوقی اثبات آن به دوش خودش خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    مطمئنا بعد از دادگاه CAS بایستی راه حقوقی دیگری برای AFC در نظر گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس