سردار قاسم رضایی

فرمانده مرزبانی ناجا از نشست مشترک دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان و نشست مشترک سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار قاسم رضایی عصر امروز در جریان دیدار با ژنرال پالکوونیک الچین قلی اف در محل گذرگاه مرزی آستارا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با کشور جمهوری آذربایجان ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ۴ دروازه فعال مرزی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به میانگین تردد روزانه در مرزهای مشترک دو کشور تصریح کرد: حدود ۸ هزار نفر از مرز مشترک بین دو کشور تردد دارند که البته این تعداد تردد بدون مشکل، مدیون هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی با بیان اینکه مرزبانان دو کشور همکاری بسیاری بالایی با یکدیگر دارند بیان کرد: در این راستا بین دو کشور نشست‌های مختلف مرزی در راستای افزایش امنیت مرزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فرمانده ناجا: ادامه اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی در دستور کار پلیس

سردار رضایی با بیان اینکه امنیت موجود در مرز دو کشور باعث توسعه مبادلات تجاری می‌شود خاطرنشان کرد: امروز در نشست مشترکی که در شهر مرزی آستارای جمهوری آذربایجان برگزار شد توافقات مثبتی که در توسعه روابط دو کشور تاثیرگذار است انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا از نشست مشترک دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان و نشست مشترک سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه خبر داد و افزود: در نشست مشترک امروز حضور نظامیان خارجی در منطقه، تسهیل ترددهای مرزی، تبادلات تجاری بین دو کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

سردار رضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور نیز گفت: امسال بیش از ۷۷ تن مواد مخدر که عمدتاً با درگیری همراه بوده توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه در چندین سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرزهای طولانی با کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان به طول ۲ هزار کیلومتر دارد و با قدرت در برابر ترانزیت مواد مخدر ایستادگی کرده‌ایم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان، ۳۸کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس