کد خبر 1032773
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
عین الاسد

«سیتیزن‌تروث» در گزارشی اعلام کرد که به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از 100‌نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ هجدهم دی‌ماه در پاسخ به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکایی‌ها به حومه فرودگاه بغداد، عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در عین‌الاسد واقع در استان الانبار عراق انجام داد. با وجود عادی جلوه دادن شرایط در ابتدا، رسانه‌های آمریکایی تحت سانسور شدید دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن در حالی به افشای قطره‌چکانی اطلاعات درباره تلفات و خسارات پایگاه عین‌الاسد روی آورده‌اند که برخی منابع حتی تعداد بالایی از کشته‌ها را تخمین می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

دومین پیروزی ایران در نبرد تاریخی عین‌الأسد

اعتراف به هلاکت بیش از 100‌نظامی

«کاترین شاکدام» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی «سیتیزن تروث» نوشت: «به گفته مقام‌های نظامی عالی‌رتبه، نظامیان آمریکایی پیش از حمله مجبور بودند تجهیزات خود را از سراسر عراق به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار بیاورند تا امنیت آن‌ها را تأمین کنند.» «سیتیزن‌تروث» در این گزارش اعلام کرد که به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از 100‌نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند. این وبگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها تاکنون هرگونه تلفات در حمله به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب می‌کنند، مدعی شد به زودی ویدئوها و مدارک بیشتری از پایگاه عین‌الاسد را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

علاوه بر این، حساب توییتری با عنوان «ایران ویووِر» به نقل از منابع عراقی و ایرانی اعلام کرد که یافته‌های جدیدی از شدت تخریب در عین‌الاسد در اختیارش قرار گرفته  است. این حساب توییتری از قول یک منبع مطلع نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از عملیات موشکی علیه پایگاه هوایی عین‌الاسد که میزبان نظامیان آمریکایی و محل استفاده از پهپادها در عراق است، تصویربرداری کرده‌اند.» براساس نوشته‌های ایران‌ویوور، منابعی به آن گفته‌اند که 6فروند جنگنده «اف-۳۵» و 6 پهپاد همزمان از پایگاه عین‌الاسد حفاظت می‌کردند که یگان جنگ الکترونیک سپاه توانست سامانه‌های راداری آن‌ها فریب داده و مانع هرگونه واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی شود. این حساب‌توییتری همچنین نوشت: «ساختمان‌های فرماندهی و کنترل، پست دیدبانی، انبار سلاح و مهمات، انبار تدارکات، دفتر اصلی امور اداری، حفظ و نگهداری هواپیماها، آشیانه پرواز هواپیماها، آشیانه بالگرد، آشیانه پهپاد، دو خوابگاه و سنگر نابود شدند.»

ضربه مغزی آمریکایی

پس از این نیز برخی مقامات نظامی آمریکایی اعتراف کرده بودند که 11‌نظامی آمریکایی در پی پاسخ موشکی سپاه آسیب دیده‌اند. در همین‌باره، کاپیتان «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای که شبکه «سی‌ان‌ان» آن را منتشر کرد، اذعان داشت که 11‌نظامی آمریکایی در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین‌الاسد عراق آسیب دیده‌اند. در بیانیه این مقام عالی‌رتبه نظامی آمریکا آمد: «در حالی که هیچ‌یک از کارکنان آمریکایی در حمله روز 8‌ژانویه ایران علیه پایگاه عین‌الاسد کشته نشدند، چندین نفر به‌خاطر علائم آسیب به مغز در اثر انفجار تحت درمان قرار گرفتند و [وضعیت‌شان] هنوز در حال ارزیابی است.» در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شد: نظامیان آسیب‌دیده از عین‌الاسد برای حفاظت بیشتر به مرکز درمانی منطقه‌ای لندزتول در آلمان و یک کمپ نظامی آمریکا در کویت منتقل شده‌اند.

این اعتراف ارتش آمریکا در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری این کشور پیشتر مدعی شده بود که در پی این حمله، هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده یا کشته نشده‌اند. ترامپ در اولین واکنش خود به حمله موشکی ایران به مواضع آمریکایی‌ها در عراق گفته بود: «همه چیز خوب است؛ ما قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم.» علاوه بر این، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که رهبران نظامی در واشنگتن، درست روز پنج‌شنبه فهمیدند که 11‌نظامی آمریکا به دلایل ضربه مغزی به بیرون از عراق انتقال داده شده‌اند.» هافمن اعلام کرد: «این ایده که تلاش شده بنا به دلایل سیاسی، مجروحیت نظامیان کم اهمیت نشان داده شود، درست نیست.»

همچنین خبرگزاری رویترز در بررسی جوانب مخفی مانده خسارت آمریکایی‌ها در عین‌الاسد نوشت: «انتشار مجروحیت ذهنی در اواخر پنج‌شنبه، یک هفته پس از حمله ایران، حداقل باعث خواهد شد تا بحث‌ها درباره عملکرد قدیمی پنتاگون در رابطه با مصدومان ذهنی شروع شود. پنتاگون این نوع مصدومیت را متفاوت در نظر می‌گیرد و می‌گوید نیازی نیست تا بلافاصله به فرماندهی اعلام شود.» در همین حال، «سی‌ان‌ان» با اشاره مصدومیت مغزی 11‌نظامی آمریکا گزارش داد: «این مسأله نشان می‌دهد اثر حمله ایران خیلی جدی‌تر از برآوردهای اولیه است.»

منبع: صبح نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    16 7
    موافقم 100000 +
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    51 5
    مردم آمریکا به دولت اشغالگر و جنایتکار و متجاوزشان فشار بیاورند تا فرزندان و سربازانشان را از عراق ببرند بیرون
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    10 4
    باباشون در اومده. راستی چرا کسی خبرگزاری های امریکا که بعد دو هفته رسانه های ازاد را داخل پایگاه راه دادند، دروغگو نمیدونه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس