کد خبر 1032713
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
برهم صالح نمایه

وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری عراق مدعی شده است که کشورش همچنان نسبت به توقف تنش متعهد است.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق، شب گذشته در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صالح خبر داد.

طبق این بیانیه، مایک پامپئو و برهم صالح در این گفت‌وگوی تلفنی به آخرین تحولات امنیتی و سیاسی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند و بر ضرورت حمایت از حاکمیت عراق و احترام بر تصمیم ملی مستقل این کشور تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده حملات مشکوک راکتی و خمپاره‌ای به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در خاک عراق

در این بیانیه آمده است: «دو طرف به خویشتنداری، انجام مذاکرات سازنده در حل بحران‌ها، اجتناب از تنش، تقویت اصول صلح و ثبات در منطقه و جهان، همکاری و هماهنگی مشترک برای مقابله با داعش، فرصت ندادن به تروریست‌ها برای بازسازی باقی‌مانده‌های خود و تهدید صلح و امنیت جهانی اشاره کردند.»

در همین حال، پامپئو نیز در صفحه کاربری خود در در توییتر نوشت: «در تماس تلفنی با برهم صالح،‌ رئیس‌جمهوری عراق بار دیگر به نقش مهم و دائمی ائتلاف بین‌المللی در مقابله با داعش پرداختم.»

پامپئو افزود: «تعهد ما نسبت به توقف تنش همچنان ثابت است.»

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که کشورش در سوم ژانویه با ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس هیئت الحشد الشعبی عراق و شماری از همرزمانش در مسیر فرودگاه بغداد، حاکمیت عراق را رسما نقض کرد. در واکنش به این جنایت، پارلمان عراق نیز طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله نظامیان آمریکا از عراق را تصویب کرد.

دولت عراق در ۱۰ ژانویه از واشنگتن خواست هیئتی برای بررسی مکانیزم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق اعزام کند ولی واشنگتن درخواست بغداد را رد و آن را به تحریم‌های شدید در صورت اصرار به این خواسته‌اش تهدید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس