پست ایسنتاگرامی حاج قاسم برای جهاد مغنیه

صفحه رسمی اینستاگرام سرلشکر قاسم سلیمانی با انتشار تصویری از مراسم ختم حاج حسن سلیمانی خطاب به جهاد مغنیه نوشت: جایت خالیست.

به گزارش مشرق، دو سال پیش صفحه رسمی اینستاگرام شهید سپهبد قاسم سلیمانی با انتشار تصویری از مراسم ختم حاج حسن سلیمانی خطاب به جهاد مغنیه نوشت: جایت خالیست.

شهید جهاد مغنیه در سال ۱۹۹۱ در لبنان در خانواده ایی مبارز متولد شد. جهاد چهارمین شهید از خانواده مغنیه می باشد وی یک خواهر و یک برادر به نام های فاطمه ومصطفی داشت.

وی تحصیلات عالیه را در رشته مدیریت در دانشگاه آمریکایی بیروت یکی از بهترین دانشگاه های خاورمیانه شروع کرد و تنها یک درس باقی مانده بود تا مدرکش را بگیرد که به مقام والای شهادت نائل شد.

در طول سال های جنگ داخلی سوریه، حزب الله توانست به کمک ایران و سوریه زیر ساختهای جولان را بدست گیرد و پایگاه مهمی در آن جا دایر کند که مسئول اول این پایگاه شهید جهاد مغنیه پسر شهید عماد مغنیه بود که در سال ۲۰۰۸ در توافق تبادل اسراء میان اسرائیل و حزب الله آزاد شد.

اولین بار وقتی مردم با چهره جهاد آشنا شدند که او در مراسم ختم والده سردار سلیمانی شرکت کرده بود درست پشت سر سردار ایستاده بود و به مهمانان خوش آمد می گفت.

گاهی شانه های سردار را می بوسید و سردار گاه برمی گشت و با او نجوا می کرد. رابطه صمیمانه حاج قاسم و این جوان او را در کانون توجهات قرار داد. سردار گاه او را به بعضی از مهمان ها معرفی می کرد و آنها با لبخند او را به آغوش می کشیدند.

بر اساس اعلام حزب الله لبنان در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ سالروز پایان جنگ ۲۲ روزه غزه و شکست اسرائیل در این جنگ گروهی از رزمندگان حرب الله در حین بازدید از شهرک های سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند و به مقام والای شهادت نائل شدند. این  شهید بزرگوار نیز در بین آنها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سبحان IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    11 3
    بسمه تعالی خداوندا تمامی شهدای اسلام و همچنین شهید جهاد مغنیه را قرین رحمت خویش قرار ده آمین
  • جهانگیر صادقی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    فقط میتونم بگم دمت گرم خیلی کارت درسته ولی حیف ولی حیف که رفتی سردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس