ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)

امام جعفر صادق علیه السلام درباره ذلت پذیری مومنین فرموده‌اند: خدا اختیار همه کارها را به مومن واگذاشته؛ ولی ذلت پذیری را به وی وانگذاشته است.

مشرق- امام جعفر صادق علیه السلام:

خدا اختیار همه کارها را به مومن واگذاشته؛ ولی ذلت پذیری را به وی وانگذاشته است. آیا نشنیده ای که خدای متعالی می‌فرمایند: همه عزت از آن خدا و پیامبرش و مومنان است؟
آن حضرت در ادامه این حدیث می‌فرمایند:
 پس مومن عزیز است و ذلیل نیست. مومن از کوه نفوذ ناپذیر تر است، زیرا از کوه با ضربه های کلنگ کاسته میشود اما با هیچ ابزاری نمی‌توان از ایمان مومن کاست
.


متن حدیث:

ان الله فوض الی مومن امروه کلها و لم یفوض الیه ان یکون ذلیلا؛ أ ما تسمع الله عز و جل یقول:" و لله العزة و لرسوله و للمومنین"(سوره منافقون، آیه8)
 فالمومن یکون عزیزا و لا یکون ذلیلا، قال: ان المومن  اعز من الجبل؛ لان الجبل یستقل منه بالمعاول و المومن لا یستقل من دینه بشیء.


 

"تهذیب الاحکام، ج 6،  ص 179"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    5 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار ) IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    این سروده را که در اینجا میآورم زمانی سروده شد که دلاور مردان غیور و عزیز سپاه پاسداران اسلامی داعشیان فاسد را در دیر زور با موشک های ایران بهلاکت رساندند و دیر زور را بر ای آنان به دیر گور مبدل ساختند : بار دیگر موشک پرواز خوش . کرد خاکستر سر دشمن که هش . امت اسلام را نشناخته ای . خود به شیطان لعین بد باخته ای . رو بهان لرزه در دل پر ز ترس . کی ز قرآن کریم گیرند درس . کشور ایران پر است از شیر مرد . از زن و کودک بگیر تا پیر مرد. آفرین بر این سپاه نازنین. شهرتش افکنده در عالم طنین . دوزخ است اینک به دشمن دیر زور . آتش و دود است که بر خیزد ز گور . پس بگوئید بعد از اینش دیر گور . گور قلب ایستادگان و چشم کور. با سلام و درود بر شما خوانند ه ی عزیز .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس