کد خبر 1032292
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
شیخ سلمان

بار دیگر میزبانی ایران در لیگ قهرمانان مورد تهدید واقع شده، اتفاقی که قبلا در مناقشه با عربستان رخ داد و هیچکس هم پاسخگوی تبعات آن نشد. سوال این است که ایرانی‌های حاضر در AFC در این معضل چه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، خاطره تلخ گرفتن میزبانی از نمایندگان ایران در برابر عربستانی‌ها به هیچ وجه برای فوتبال ایران قابل قبول نبود. مهدی تاج و علی کفاشیانی که در AFC سمت رسمی دارند و همواره ادعای رفاقت و لابی با رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا را داشته‌اند، تاکنون نتوانسته‌اند کاری برای فوتبال ایران در آسیا انجام دهند. مردان پرادعایی که هر روز دم از لابی قوی و رابطه خوب با شیخ سلمان می‌زنند و ظاهرا در این سال‌ها و در عمل فقط حواس‌شان به حق الجلسه‌های دلاری است که از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دریافت می‌کنند.

از بعد از جنگ جهانی دوم قرار شده که ورزش جهان اجازه دخالت مسائل سیاسی در رویدادها را ندهد اما فوتبال آسیا و کنفدراسیون فوتبال این قاره تنها نهادهای ورزشی هستند که به راحتی تسلیم فشارها و لابی‌های اعراب علیه ایران شده‌اند. به مرور نیز این وقاحت و بی عدالتی AFC بیش از گذشته شده تا جایی که اکنون قرار است میزبانی از نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 نیز گرفته شود. این درحالی است که در سال‌های گذشته هیچ مشکل حادی در میزبانی‌های فوتبالی ایران نبوده که AFC  آن را بهانه قرار دهد و چنین تصمیمی بگیرد.

حالا که این اتفاقات در حال رخ دادن است، معلوم نیست آقایان ایرانی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا  دقیقا چه می‌کنند و چه لابی‌هایی انجام داده‌اند تا از درد تصمیمات مغرضانه لابی اعراب بر گرده‌ی فوتبال ایران بکاهند. به نظر حضور "تاج" و "کفاشیان" در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا جز گرفتن حق الجلسه‌های دلاری هیچ اثر دیگری نداشته است.

ایران در انتخابات ریاست AFC به شیخ سلمان رای داد تا بتوانند از این راه، روابط خود را با رییس کنفدراسیون آسیا بهتر کنند و لابی‌هایش افزایش یابد. اتفاقی که نیفتاده و نخواهد افتاد، زیرا به نظر فوتبال ایران برای تاج و کفاشیان اهمیت چندانی ندارد که بخواهند بلیت‌شان را در لابی با مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آن بسوزانند.

بیشتر بخوانید:

انصاری فرد: هیچ جا امن‌تر از ایران نیست

مهدی تاج همزمان با تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا - علیرغم استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال ایران - در سفری به مالزی در جلسات AFC حاضر شده است. این سوال منطقی‌ را باید ایشان پاسخ دهد که در سفر یک هفته گذشته به مالزی با چه کسی و درباره چه موضوعی و با چه دستاوردی برای فوتبال ایران مذاکره کرده است؟

همزمان با سفر تاج به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین تصمیمی را علیه فوتبال ایران گرفته، سوال این است که مهدی تاج دقیقا چه تلاشی برای عدم تصویب آن انجام داده است؟ او باید شفاف پاسخ دهد که اقداماتش درباره رفع این تهدید علیه فوتبال ایران چه بوده است؟ 

هیچ ایرانی فراموش نمی‌کند در چند سال کشمکش ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص میزبانی ایران از حریفان عربستانی، تاج و کفاشیان هیچ حرکت مثبتی انجام ندادند و تنها کارشان، مصاحبه‌های واهی و سفارشی بود که با رسانه‌های خاص انجام می‌دادند و در آن یادآور می‌شدند که رابطه خوبی با رییس AFC دارند و در حال رایزنی برای حل مشکلات هستند. رایزنی‌هایی که هیچ‌گاه نتیجه نداد.

شاید گرفتن میزبانی از نمایندگان ایران در مقابل عربستانی‌ها تهدید بزرگی تلقی نمی‌شد اما حالا پایه‌ریز تهدیدی جدی برای تحت‌الشعاع قرار دادن ورزش ایران شده است. هیچ بعید نیست با کولی دادن‌های نمایندگان ایران به عرب‌ها، به زودی اجازه شرکت در لیگ قهرمانان آسیا نیز از تیم‌های فوتبال ایرانی گرفته شود.

انتظار می‌رود که نهادهای مرتبط و مدیران ارشد ورزش یک بار برای هیمشه به چگونگی ایفای نقش مهدی تاج و علی کفاشیان در فوتبال آسیا ورود کنند و به جهت سال‌ها حضور این دو در جلسات تصمیم‌ساز فوتبالی آسیا از آنها بخواهند گزارش عملکرد خود برای دفاع از فوتبال ملی ایران را فهرست کنند تا ما نیز امیدوار باشیم که نمایندگانی موثر در فوتبال آسیا داریم. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    6 0
    از بر عرضه گی سگ نگهبانه که شغال میاد مرغا مومنو میبره!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    6 0
    وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال مقصران اصلی بی کفایتی وبی لیاقتی در ورزش هستند که فقط دنبال حقوق گرفتن وسفرهای خارجی هستند که این حال وروز ورزش استکه کشور بی ارزشی چون امارات وعربستان حق ما را ضایع میکنند
  • نادر IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 1
    تا بیعرضه ها در راس کار هستند همین آش است و همین کاسه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس