سهیل مهدی

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت:بازی‌های استقلال و شهرخودرو با حریفانشان در آسیا در پلی‌آف یک تا این لحظه طبق برنامه قبلی برگزار می شود.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی در گفت‌وگو با برنامه فوتبال یک شبکه ورزش در مورد افزایش سهمیه صعود تیم‌های لیگ یکی به لیگ برتر اظهار داشت: در حال حاضر در این مورد دستورالعمل جدیدی نداریم و کارگروهی در این مورد تشکیل نشده است. اما واقعیت این است ما نیاز به یکسری ابزارها داریم زیرا مسابقات لیگ یک بسیار زیبا و پرهیجان است. البته باید زیرساخت‌ها و امکانات مناسب برای باشگاه لیگ یک فراهم شود. از جمله بحث ورزشگاه‌ها، بحث مالکیت باشگاه‌ها، مالکیت سهامداران باشگاه‌ها، مسائلی که در لیگ برتر پیگیری و نهایی می‌شود و می‌خواهیم در لیگ دسته اول نیز مجوز ملی باشگاهی در گرید دو را هم راه‌اندازی کنیم و کارگاه آموزشی هم در این رابطه در چند روز آینده ایجاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدار استقلال و الکویت به تعویق افتاد

وی افزود: امیدوارم باشگاه‌ها در این کارگاه‌ها شرکت و به سمت استانداردسازی خودشان بروند و با این روند حرفه‌ای سازی باشگاه‌های لیگ یک بتوانند فاصله‌شان را با لیگ برتر کم کنند. در چنین فضایی می‌تواند سهمیه صعود و سقوط تیم‌ها به لیگ برتر افزایش پیدا کند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد: دهم یا یازدهم بهمن کارگاه آموزشی برای باشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد و پس از آن ممیزی باشگاه‌های لیگ برتر را شروع خواهیم کرد. مدارکشان را مورد بازبینی قرار می دهیم و تلاش می‌کنیم به سمت استقرار الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بروند. انشالله اگر بتوانیم تا تیر ماه این روند را پیگیر باشیم مجوز ملی را برای لیگ خواهیم داشت.

مهدی در مورد خبر نگران کننده که در سایت‌ها منتشر شده مبنی بر گرفتن امتیاز میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: ما هم مثل شما خبر را شنیده‌ایم. اما ایمیلی از طرف AFC به ما ارسال نشده و ابلاغی هم به ما نشده است. دوستان در دپارتمان بین‌المللی پیگیر هستند و انشاالله این طور نباشد زیر اگر چنین اتفاقی بیفتد، تقویم مسابقات ما بسیار سخت و فشرده خواهد شد. امیدوارم این مسئله صحت نداشته باشد. ما هم پیگیر این مسئله هستیم و در صورتی که خبر رسمی دریافت کنیم، از طریق سایت سازمان لیگ و رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه از نظر قانونی AFC می‌تواند چنین تصمیمی را برای تیم‌های ایران بگیرد، عنوان کرد: واقعیت آن است که آنچه ما از کشور خودمان خبر داریم این است که این یک شیطنت است و فشار مضاعفی که بر کشور و فوتبال ما وارد می‌شود. مسلما حریفان از اینکه بخواهند به ورزشگاه‌های کشورمان بیایند و با تیم‌های خوب ما رقابت کنند هراس دارند به خصوص در این مرحله پلی‌آف که تیم‌ها در رده و رتبه برابری با باشگاه‌های ما نیستند. مسلما به سمت این موارد می‌روند. سعی کردیم این مسئله را از طریق مذاکره با AFC نهایی کنیم اما هنوز هیچ اطلاع رسمی به ما داده نشده و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. حریفان وقتی نمی‌توانند در زمین بازی حریف شوند، چنین شیطنت‌هایی را ایجاد می‌کنند. 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ  در مورد خبر لغو بازی استقلال با الکویت و همچنین شهر خودرو در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی‌های استقلال و شهرخودرو با حریفانشان در آسیا در پلی‌آف یک تا این لحظه باقی است. طبق اعلامی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما کرده مگر اینکه ابلاغ جدیدی از سوی AFC به ما اعلام شود که تا این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس