کد خبر 1032268
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
سرقت نمایه

پلیس مشهد در یک عملیات ضربتی و هماهنگ که حدود پنج روز به طول انجامید باند هفت نفره سارقان خودرو و قطعات و اموال داخل آن را متلاشی کرد و به این ترتیب نان «دزدان شب کار» آجر شد!

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری اعضای این باند حرفه ای در گفت وگویی اختصاصی به خراسان گفت: ساعت ۲ بامداد نوزدهم دی و در راستای ادامه طرح مبارزه بی امان با سرقت های خرد، ماموران گشت نامحسوس کلانتری سناباد مشهد که حوزه استحفاظی را زیر ذره بین نظارتی قرار داده بودند به سه جوان موتورسوار مظنون شدند که در اطراف نرده های بیمارستان دکتر شیخ مشهد پرسه می زدند.

بیشتر بخوانید:

جیب بر حرفه‌ای در ایستگاه مترو دستگیر شدند


سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: یکی از سه جوان مذکور در حال نگهبانی بود و دیگری در حالی مشغول بازکردن پراید شد که همدست دیگر آنان آماده حرکت روی موتورسیکلت روشن منتظر فراری دادن اعضای باند بعد از ارتکاب جرم بود.


رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: به محض این که یکی از مظنونان در پراید را گشود ناگهان خود را در حلقه محاصره جان برکفان انتظامی دید و با فریاد از همدستانش خواست فرار کنند ولی نیروهای ورزیده کلانتری راه عبور آنان را سد کردند و به این ترتیب عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری دزدان آغاز شد اما در همین حال موتورسوار از حلقه محاصره پلیس در حالی گریخت که دو همدست دیگر او نیز با کشیدن چاقو از غلاف، سعی داشتند با تهدید ماموران از محل بگریزند.


این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در همین حال نیروهای کارآزموده گشت انتظامی با استفاده از فنون رزمی و دفاع شخصی و در چند ضربه غافلگیرانه، «دزدان شب رو» را خلع سلاح کردند و سپس به تعقیب موتورسوار پرداختند و او را نیز در ابتدای خیابان توحید ۲۷ به دام انداختند.


فرمانده حافظان امنیت در سرزمین خورشید ادامه داد: در بازرسی بدنی و کیف همراه سارقان تعداد زیادی  آلات و ادوات سرقت مانند دیلم، آچار فرانسه، پیچ گوشتی، سیم مفتولی مخصوص باز کردن در خودروهای مدل پایین، ۱۸ عدد کلید، دینارهای عراقی و ... کشف شد که حکایت از حرفه ای بودن «دزدان شب کار» داشت.


سرهنگ صارمی ساداتی تاکید کرد: بازجویی های تخصصی از سه سارق دستگیر شده در دایره تجسس کلانتری با نظارت مستقیم سرگرد «جواد بیگی» (رئیس کلانتری سناباد) بیانگر آن بود که سارقان مذکور از دقایق اولیه بامداد تا سپیده دم و در تاریکی شب اقدام به ارتکاب جرم می کنند و لوازم سرقتی را نیز به مالخران حرفه ای در جاده سیمان مشهد می فروشند. وی گفت: بنا به دستور بازپرس شعبه ۲۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گروه ویژه نیروهای تجسس در ادامه این عملیات، مخفیگاه مالخر معروف به «رشتی» را در منطقه دهرود مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه، ۴۰ گرم شیشه و هروئین، مقداری حشیش، ۲۰ دستگاه ضبط و پخش خودرو با مارک های مختلف، هفت عدد جک پراید، بلندگو، آژیرخطر، ۱۵ عدد باند، تعداد زیادی پایپ (آلات استعمال شیشه) ،دریل، صفحه دیجیتال تاکسی متر، کارت ملی با گذرنامه و ... کشف و ضبط شد. رئیس پلیس مشهد افزود: با دستگیری جوان معروف به رشتی و زن جوانی که در مخفیگاه او حضور داشت، عملیات دستگیری دیگر مالخران نیز در دستور کار نیروهای کلانتری قرار گرفت و سه مالخر دیگر اموال سرقتی در حالی به دام افتادند که از مخفیگاه آنان نیز دستگاه جوش، لنز چشمی دوربین مدار بسته، کابل، وجوه نقدی، باتری خودرو و ... به دست آمد اما طبق گزارش نیروهای انتظامی، یکی از مالخران زمانی که متوجه حضور نیروهای انتظامی شد مقداری مواد مخدر را در چاه فاضلاب ریخت! و بعد در منزلش را به روی ماموران گشود که این موضوع نیز برای استحضار مقام قضایی صورت جلسه شد.


سرهنگ عباس صارمی ساداتی تاکید کرد: در ادامه دستگیری اعضای این باند، مقادیر زیادی مدارک شناسایی، کپسول آتش نشانی، لوازم بنایی، چندین حلقه لاستیک های زاپاس خودرو، باندهای خربزه ای و ... نیز از متهمان در حالی کشف و ضبط شد که طبق بررسی های تخصصی نیروهای تجسسی کلانتری سناباد، متهمان در برخی از سرقت های شبانه، خودرو را به سرقت می بردند و با بازکردن قطعات و لوازم قابل فروش، خودروها را در مناطق دیگر شهر رها می کردند که تاکنون سه دستگاه خودرو کشف شده است و عملیات پلیس برای ریشه یابی جرایم اعضای این «باند شب کار» همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    9 3
    عامو جلوی دزدان روزکار را بگیرین
    • yahya IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      4 0
      سلام میشه جلوی دزدان اقتصاد رو با ماموران رزمی و ورزیده بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 0
    اعتیاد مادر همه جرایم است . اگر دستان این افراد قطع شود بهتر است که به زندان بروند و دوره های تکمیلی را نزد دزدهای دیگر ببینند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    فیلم تعریف کرده انگار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس