کد خبر 1032076
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کیکاووس سعیدی

دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران گفت که هیچ نامه جدیدی از سوی آنها به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال نشده است.

به گزارش مشرق، کیکاووس سعیدی در خصوص ادعای رسانه‌های خارجی مبنی بر نامه‌نگاری مسئولان ایران در سفر اخیر به لوزان و تعهد کتبی به رئیس کمیته بین المللی المپیک، اظهار داشت: تا آنجایی که من مطلع هستم که در این سفر هیچ تعهد و نامه‌ای از سوی ایران امضا نشده و این تفسیر آنها از یک مطلب است.

بیشتر بخوانید:

ورزش ایران چطور از محرومیت سنگین گریخت؟

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: آنچه قطعی و مسجل می‌توان گفت این است که ما متعهد به رعایت منشور المپیک هستیم که امری بنیادی است و هر کشوری که عضویت در IOC را می‌پذیرد احترام به منشور المپیک را قبول دارد و بدیهی است یکسری مفاهیم نظری در منشور است و همه کشورها به آن پایبند هستند.

سعیدی یادآور شد: در سفر اخیر هیچ نامه‌ای رد و بدل نشده و تنها نشست و مذاکرات انجام شده که جنبه مثبتی داشته و باعث ایجاد درک متقابل بیشتر بین دو طرف شده است. فکر می‌کنم بازتاب خوبی برای ایران خواهد داشت و صرفا برای تقویت دیپلماسی ورزشی و حوزه ارتباطی بین الملل کشور نشست‌ها برگزار شده است‌.

وی خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با حمایت دولت و مسئولان و در پرتو اجماع و وفاق بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و با تلاش حداکثری فدراسیون‌های ورزشی یک کاروان مقتدر و خوب را به المپیک 2020 توکیو اعزام می‌کنیم.

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اشاره سایت‌های خارجی به نامه نگاری‌های گذشته و در زمان تعلیق فدراسیون جودو باشد، گفت:  ما هیچ مکاتبه جدیدی نداشتیم و مکاتبه قبلی هم صرفا تاکید بر پایبندی ایران بر منشور المپیک بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس