دمیتری مدویدیف نمایه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از طریق رسانه‌ها از استعفای دولت روسیه مطلع شده و پیگیری این موضوع را آغاز کرده‌ایم و سعی داریم درک کنیم چه چیز پشت این قضیه بوده.»

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  وزارت امور خارجه آمریکا روند استعفای "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر و سایر اعضای کابینه دولت روسیه را با دقت زیر نظر دارد، ولی هنوز موضع گیری رسمی در این باره شکل نگرفته است.

"مورگان اورتاگوس" رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا  امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام این مسئله گفت: «ما از این مسئله از طریق گزارش‌های رسانه‌ای اطلاع پیدا کرده‌ایم و تازه بررسی و پیگیری این موضوع را آغاز کرده و اکنون سعی داریم درک کنیم که چه چیزی پشت این قضیه وجود دارد و اعلام استعفای مدویدیف چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟»

وی افزود: «من فعلاً هیچ اظهار نظر رسمی در این باره ندارم، به جز اینکه ما از این قضیه آگاه شده و روند آنچه در روسیه در حال رخ دادن است را با دقت دنبال می‌کنیم.»

با وجود عدم موضع گیری رسمی در مورد استعفای دولت روسیه ، سخنگوی  وزارت امور خارجه  آمریکا از این فرصت استفاده کرد تا به دخالت‌های منتسب به روسیه در روند انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز اشاره‌ای داشته باشد. اورتاگوس در عین حال سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا را نیز یادآور شد که بارها اظهار داشته مایل است تا روابط با روسیه را بهبود ببخشد.

روز چهارشنبه کابینه وزرای دولت روسیه تحت ریاست "دمیتری مدویدیف" استعفاء کرد. نخست وزیر تصمیم خود را به پیشنهادهای رئیس جمهوری "ولادیمیر پوتین" درباره انجام اصلاحات در قانون اساسی فدراسیون روسیه مرتبط دانست.

رئیس جمهوری روسیه عصر روز گذشته حکم استعفای نخست وزیر را امضاء کرده و از "میخائیل میشوستین" رئیس سرویس فدرال مالیاتی روسیه برای تصدی پست نخست وزیری دعوت کرد. دومای دولتی روسیه امروز پنج شنبه در حال بررسی نامزدی میشوستین است.

نامزد پست نخست وزیری روسیه در نشستی با اعضای فراکسیون حزب «روسیه واحد» (حزب حاکم روسیه) در دومای دولتی اعلام کرد که قصد دارد  تغییراتی در دولت جدید ایجاد کند.وی یادآور شد که اولویت فعالیت دولت خویش را کار به روی طرح‌های ملی و اقتصاد دیجیتالی گذاشته است. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس