روحانی نمایه

رئیس جمهور گفت: اینکه در مقام عمل یک پایگاه آمریکا را نیمه شب بلرزانیم و پنتاگون را برای ۲۴ ساعت در برابر این حادثه بیدار نگه داریم و ناچار کنیم آنها را تا از تهدیدشان عقب بنشینند، بسیار مهم است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، اظهار داشت: کمتر کشوری است که در برابر آمریکا بتواند صریحا اعلام کند و یک پایگاه مهم منطقه ای آن را زیر موشک باران قرار دهد. اینکه در مقام عمل یک پایگاه آنها را نیمه شب بلرزانیم و پنتاگون را برای ۲۴ ساعت در برابر این حادثه بیدار نگه داریم و ناچار کنیم آنها را تا از تهدیدشان عقب بنشینند، بسیار مهم است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی، اظهار داشت: کمتر کشوری است که در برابر آمریکا بتواند صریحا اعلام کند و یک پایگاه مهم منطقه ای آن را زیر موشک باران قرار دهد. اینکه در مقام عمل یک پایگاه آنها را نیمه شب بلرزانیم و پنتاگون را برای ۲۴ ساعت در برابر این حادثه بیدار نگه داریم و ناچار کنیم آنها را تا از تهدیدشان عقب بنشینند، بسیار مهم است.

وی با اشاره به تهدید ترامپ مبنی بر هدف قرار گرفتن ۵۲ نقطه در کشور، افزود: وقتی ما تهدید کردیم، لحن و برنامه آنها تغییر یافت و صریحا عقب نشینی کردند.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران راه خود را برای ایستادگی انتخاب کرده است، گفت: البته در میدان ایستادگی، مشکلات طبیعی است،‌ به هرحال یک ابرقدرتی مقررات بین المللی را زیرپا گذاشته است و رسما اعلام کرده می خواهم با این نظام و مردم بجنگم تا آنها را تسلیم کنم.

رئیس جمهور با اشاره تمرکز آمریکایی‌های برای به زانو در آوردن ملت ایران،‌گفت: رئیس جمهور آمریکا به تعدادی از سران کشورها که لااقل ۳ نفرشان با من صحبت کردند، گفته بود با فشار حداکثری رژیم ایران سه ماه بیشتر مقاومت نخواهد کرد. از اردیبهشت سال ۹۷ که آنها آغاز کردند و توطئه و تحریم بسیار سنگینی را که عملیاتی کردند تا امروز ببینید ملت ما قوی تر، مستحکم تر در برابر این توطئه است یا ضعیف‌تر شده؟

وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم شاهد آن بودیم که با یک مشکل بزرگ سیاسی-اقتصادی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: از ابتدا هم که بنده در رقابت های انتخاباتی ۹۲ آمدم به خوبی می دانستم که با یک مشکل بزرگ روبرو هستم چراکه وضعیت اقتصادی ما معلوم بود. قبلا هم گفته ام که این تعبیر رئیس جمهور قبلی فرانسه است که گفت ما شش کشور قاطعانه تصمیم گرفته بودیم برای حمله نظامی به ایران و مصمم بودیم در سال ۲۰۱۳ این حمله انجام بگیرد، بعد از انتخابات در سال ۲۰۱۳ ما را دچار تردید کرد و بعد منصرف شدیم.

** حضور مردم در انتخابات دشمنان را از جنگ منصرف کرد

روحانی با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات و ایستادگی در کنار دولت و نظام آنها را منصرف کرد، تصریح کرد: از همان آغاز دولت یازدهم، تغییر در انتظارات تورمی کاملا ملموس بود.اقتصاددانان ما باورشان نمی شد که تورم تک رقمی شود؛ اما در اواسط دولت یازدهم تورم تک رقمی شد و تا اوایل ۹۷ نیز تک رقمی بود. چه چیزی باعث شد تورم تک رقمی بماند؟ امید مردم بود که می دیدند گره ها یکی پس از دیگری باز می شود.

** من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم

رئیس جمهور گفت: ما می‌دانستیم که بخشی از اقتصاد ما وصل به سیاست و سیاست خارجی است،‌ اگر کسی بگوید من به دنیا کاری ندارم، کاملا درونگرا هستم و اقتصادم تمام مشکلاتش را حل می‌کنم، حالا من بلد نیستم، البته اقتصاددان نیستم ولی بلد هم نیستم؛ اگر اقتصاد دانی بلد است بیاید به ما بگوید که اگر همه روابط خارجی به هم ریخته و تخریب شده باشد و مردم احساس کنند شرایط هر روز سخت‌تر می‌شود و در فروش محصولاتمان با مشکل مواجه شویم و در عین حال اقتصاد مملکت دست نخورد؛ حداقل من بلد نیستم.

وی تاکید کرد: اینگونه نیست که اقتصاد برود کار خود را بکند،‌ اقتصاد حتما به فرهنگ، امنیت و سیاست مرتبط است.

** مراقبت مداوم وظیفه دولت است

روحانی با بیان اینکه تلاش دولت این بوده که یک ثبات و امیدی را نسبت به آینده به وجود بیاورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است، خاطرنشان کرد: من بعنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی روزانه مراقبت می کنم، نمیتوانم همه چیز را اینجا بگویم، اگر مراقبت مداوم صورت نگیرد، بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است.یک گلوله می‌تواند جنگ بیافریند و خودداری از شلیک یک گلوله نیز می‌تواند منجر به صلح شود. مراقبت مداوم وظیفه دولت است و آن را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در قانون اساسی اختیارات، توزیع شده است، گفت: دولت، مجلس، رهبری و بخش‌های مختلف هر کدام در چارچوب قانون اساسی، اختیاراتی دارند که باید در چارچوب همین قانون به اختیارات خود عمل کنند و البته پیچیدگی‌هایی وجود دارد که باید مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما با تمام توان و حد امکان و قدرت خودمان مراقب اوضاع هستیم، گفت: همه می‌خواهند امنیت برقرار باشد و روی این موضوع همه اتفاق نظر داریم.

روحانی سیاست خارجی را موضوع مهم دیگر عنوان کرد و گفت: ارتباط با دنیای خارج و سیاست خارجی مهم است و نمی‌توان گفت که همه دشمن ما هستند. یکی از وظایفی که مردم با رأی خود روی دوش ما گذاشتند، این بوده که فتیله تنش‌ها را پایین بیاوریم. اینکه بگوییم دنیا با ما خوب نیست، نمی‌شود. باید ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و آیا راهی وجود دارد، یا نه؟ در این زمینه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

رئیس جمهور افزود: ما گفتیم می‌توانیم با تدبیر مشکلات خود را با آژانس حل کنیم در مقابل عده‌ای می‌گفتند اینها ساده‌لوح هستند، اما ما می‌گفتیم که آنها با پیچ و خم‌ها آشنا نیستند و وارد عمل شدیم و ثابت کردیم که می‌توان مشکلات را حل کرد و این کار را کردیم. به عنوان نمونه موضوع پی‌ام‌دی را حل کردیم در حالی که همه می‌گفتند، حل آن مدتها طول خواهد کشید، اما این پرونده را بستیم.

وی  با بیان اینکه کارکردن با دنیا سخت است، گفت: عده‌ای می‌گفتند، طرف مقابل قابل اعتماد نیست، اتفاقاً وقتی قابل اعتماد نباشند کار سخت است.راحت‌ترین راه این بود که کار را رها کنیم در این حال همه تعریف می‌کردند و می‌گفتند این آدم به دنیا پشت کرد، اما آیا با این کار، کار مردم حل  و یا گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌شد؟

روحانی افزود: وقتی وارد میدان شویم، هم می‌زنیم و هم می‌خوریم. برخی فکر می‌کنند وقتی وارد میدان شویم فقط پیروزی است و زخمی نمی‌شویم، اما این نمی‌شود، مگر پیغمبر(ص) در جنگ احد زخمی نشد و دندان مبارکش نشکست. مگر امیر المؤمنین(ع) در میدان خندق پیشانی مبارکش زخمی نشد؟ در میدان جنگ ممکن است زخمی هم بشویم هر چقدر زره ما محکم باشد.

** ثابت کردیم می شود با دنیا کار کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه با همه سختی‌ها، ثابت کردیم، می‌شود با دنیا کار کرد، گفت: در مذاکرات به یک توافق بین‌المللی با ۶ کشور رسیدیم که همه آن را تأیید کردند و به تأیید سازمان ملل هم رسید، حال ممکن است در دنیای سیاست یک فرد غیرقابل پیش‌بینی روی کار بیاید که امروز این اتفاق افتاده است.

وی  ادامه داد: یک نفر نمی‌تواند بگوید که کار فردای ترامپ قابل پیش‌بینی است نه ما می‌توانیم چنین چیزی بگوییم نه در آمریکا، نه در اروپا و نه حتی در کاخ سفید کسانی که با او کار می‌کردند و کار می کنند، نمی‌توانند کار ترامپ را پیش‌بینی کنند.

رئیس جمهور افزود: کسانی که قبلاً با ترامپ همکاری می‌کردند و امروز استعفا داده‌اند، خودشان می‌گویند نمی‌دانستیم که ترامپ یک ساعت بعد چه تصمیمی می‌گیرد و چه توئیتی می‌کند. این فرد برای همه دنیا از اروپا گرفته تا مکزیک و پاسفیک و حتی خود آمریکا مشکل درست کرده است.

روحانی با بیان اینکه ما امروز وارد یک مقوله جدید شده‌ایم و تلاش ما این است که در این شرایط ضرر ما حداقل شود، گفت: اقتصاد و سیاست و امنیت خارجی جدا نیست و با هم ممزوج هستند.

** اگر از برجام خارج می شدیم وارد باتلاق شده بودیم

وی در ادامه به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: برخی به ما گفتند بعد از خروج ترامپ از برجام شما هم خارج شوید اما اگر خارج می‌شدیم، پرونده ما به سازمان ملل می‌رفت و تحریم بین‌المللی می‌شدیم و در این صورت کار برای ترامپ راحت می‌شد. ترامپ یک غلطی کرده بود و اگر ما هم از برجام خارج می‌شدیم، با دست خود وارد باتلاق شده بودیم و همه در مقابل ما قرار می‌گرفتند و روز از نو و روزی از نو.

رئیس جمهور ادامه داد: اما ما این کار را نکردیم، در برجام ماندیم و از بقیه طرفین مطالبه کردیم و خواستیم که به تعهدات خود عمل کند. این کار درستی بود که انجام دادیم و موجب شد همه حتی دوستان ترامپ بخاطر خروج از برجام او را محکوم کند.

روحانی ادامه داد: سال ۹۷ جلسه شورای امنیت سازمان ملل با حضور خود ترامپ برگزار شد، اما در این جلسه همه حاضران علیه ترامپ صحبت کردند و حتی اروپایی‌ها هم از اقدامات ترامپ حمایت نکردند و این یک موفقیت بزرگ سیاسی بود. حالا بعضی‌ها خیلی دلشان نمی‌خواهد کار خوب ما را تعریف و تبیین کنند اما اگر فرد دیگری بود، ۴۰ روز جشن می‌گرفتند و می‌گفتند که کار بسیار مهم و بزرگی انجام شده است. دولت ما مظلوم است و ما فقط می‌توانیم در چنین جلساتی بگوییم و توضیح دهیم که چه کارهایی انجام داده‌ایم. دولت ترامپ جلسه‌ای هم در ورشو با هدف جلب حمایت و تحت فشار قرار دادن ایران برگزار کرد که با تلاش ما و وزارت خارجه در این جلسه هم به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه در دنیای سیاست، باید با جهان کار و همکاری کنیم، گفت: روزی نبوده است که ما در دولت به عنوان نماینده ملت به فکر سیاست خارجی کشور نباشیم. با دولت‌ها تماس گرفتیم و حرف زدیم. البته کار بسیار سخت بود و در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن طرفین به تعهداتشان تصمیم گرفتیم کاهش تعهدات را به صورت گام به گام انجام دهیم.

** وضعیت هسته ای بهتر از قبل برجام شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در انرژی اتمی هیچ محدودیتی نداریم و از نظر وضعیت هسته‌ای وضع‌مان بهتر از قبل برجام است، گفت: امروز غنی‌سازی بیشتر از آن موقع انجام می‌شود و ما دست روی دست نگذاشتیم. شرایط ساده نیست اما متوجه هستیم که دنیای سیاست، امنیت و اقتصاد باهم ارتباط تنگاتنگ دارند.

روحانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در اقتصاد نیز ما در دولت راهی را شروع کردیم و گفتیم که باید ابتدا تورم را کاهش دهیم. البته برخی از اقتصاددان‌ها و کارشناسان مخالفت می‌کردند و معتقد بودند که با این روند تورم نمی‌توان رکود را از بین برد. ما در دولت تلاش کردیم تا ابتدا تورم را کاهش دهیم و در سال ۹۲ کاهش تورم را شروع کردیم. سال ۹۳ شاهد رشد تورم بودیم و مسیر از منفی به سمت مثبت حرکت کرد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط سخت امروز کشور، گفت: امروز شدیدترین فشار و تحریمهای دشمنان را شاهدیم و اگر تلاش تولیدگران، کشاورزان و کمک و همکاری بانک‌ها نبود، نمی‌توانستیم از این شرایط سخت عبور کنیم. دنیا هم باور نمی‌کرد که بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

** سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است

رئیس جمهور افزود: امروز با تلاش‌های انجام شده به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده و این کار بزرگی است که برغم همه سختی‌ها انجام شده در حالی که قبل از دولت ما اشتغال خالص در سال ۱۰ تا ۱۲ هزار شغل بوده است.

روحانی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی امروز رشد قابل توجهی را شاهدیم و  سالانه به طور متوسط ۵ میلیون تن افزایش تولید محصولات کشاورزی داشته‌ایم، گفت: در مجموع ۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی از ابتدای دولت ما تاکنون افزایش یافته است . در گازوئیل و بنزین واردکننده بودیم امروز خودکفا هستیم. زمستان‌ها گاز وارد می‌کردیم امروز خودکفا هستیم و به طور کلی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ، خودکفایی در انرژی، روند قابل قبول اشتغال و افزایش تولید محصولات کشاورزی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان شاهد و کسی که از اول انقلاب تاکنون در مسئولیت‌های مختلف حضور داشته شهادت می‌دهم که سال‌های ۹۷ و ۹۸ سخت‌ترین شرایط اقتصادی بر کشور حاکم بوده است، گفت: در این ۲ سال قیمت ارز با نوسان شدید مواجه بود و از ۱۰ هزار تومان، حتی تا ۱۹ هزار تومان افزایش یافت اما خودمان را نباختیم و برنامه‌ریزی کردیم و رشد قیمت را مهار کردیم. امسال هم تکانه‌های شدیدی داشتیم، اما قیمت ارز نوسان زیادی نداشت. هر چند که قیمت ارز در نقطه مطلوب ما نیست و باید پایین‌تر از این باشد، اما باید شرایط را در نظر بگیریم.

رئیس جمهور افزود: در بحث تورم نیز سال ۹۷ و اوایل ۹۸ شرایط سخت بود، اما از اردیبهشت امسال شاهد روند کاهشی بودیم که ان‌شاء الله این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

روحانی با قدردانی از سیستم بانکی، گفت: بانک‌ها در افزایش تولید به ما کمک کردند و در همه استان‌ها، مسئولان استانی به این موضوع اشاره می‌کنند. در میان همه مشکلات موجود اصلاحات خوبی برای حوزه بانکی آغاز شد و جلسات خوبی در سال ۹۴ و ۹۵ داشتیم که منجر به دستور ۱۰ الی ۱۲ ماده‌ای شد که برخی از آن دستورات اجرا شده و برخی نیز در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: کنترل مؤسسات مالی غیرمجاز که کشور را بهم ریخته بودند، کار بسیار مهمی بود و ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه که مراحل نهایی خود را طی می‌کند، اقدام بزرگی است که در این راه همه کمک کردند و مقام معظم رهبری هم کمک کردند و گام‌های مهمی برداشته شد.

رئیس جمهور کاهش بدهی بانک ها به بانک مرکزی که در گزارش رئیس بانک مرکزی به آن اشاره شده را مهم عنوان کرد و افزود: در مقطعی این بدهی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که امروز به ۱۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. امروز نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها و دقت‌ها بیشتر شده است و عملیات بازار باز که امروز رونمایی شد و از شنبه اجرا خواهد شد، یک حرکت بسیار خوب است.

روحانی ادامه داد: خوشبختانه امروز بازار سرمایه در شرایط خوبی قرار دارد بازار کار به طور نسبی خوب است و بازار کالا هم نسبتاً خوب است.

** بانک ها باید از بنگاه داری خلاص شوند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شرایط امروز یکسری اقدامات را باید سریع انجام دهیم، گفت: اقدام اول این است که سرمایه‌های منجمد را فعال کنیم. در این راه بانک‌ها، دولت و خصولتی‌ها سرمایه بزرگی هستند. بانک‌ها علاوه بر کار سختی که انجام می‌دهند بنگاهداری هم می‌کنند که باید از آن خلاص شوند. البته در این چند سال که این موضوع را تَأکید کردیم، این کار هنوز انجام نشده است. به بانک گفته‌ایم که اموال خود را بفروشد و از بنگاهداری دست بردارد. نمی‌دانیم که چرا انجام نمی‌شود و مشکل کجاست؟ این اموال چسبناک است و جدا نمی‌شود و یا از این کار می‌ترسند. در صورتی که اگر این کار انجام شود و واگذاری‌ها صورت گیرد تحول بزرگی در اقتصاد روی خواهد داد و حرکت خوبی انجام می‌شود و با کمک به بخش تولید از طریق سرمایه در گردش کشور در مسیر رونق قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور اقدام مهم دوم را واگذاری همه طرح‌های نیمه تمام، به مردم عنوان کرد و گفت: تمام طرح‌های نیمه تمام که دولت قادر به تکمیل آن نیست، باید برای تکمیل به مردم واگذار شود تا مشکلات آن حل شود.

روحانی با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف تسهیلات ایجاد کنیم، گفت: تورم مسکن غیرقابل قبول است، باید در بخش مسکن تورم را کاهش دهیم و این کار می‌تواند با واگذاری زمین رایگان به توسعه‌گر انجام شود، با این کار شاهد رونق صنعت ساختمان خواهیم بود و قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد. از مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی می‌خواهم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: در بازار سرمایه هم می‌توان تحول ایجاد کرد و مقداری از کارها که به دوش بانک‌ها و صنایع بزرگ است، می‌تواند به بازار سرمایه واگذار شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید با اتحاد و وحدت و در کنار هم از مشکلات عبور کنیم و ما هم همزمان دنبال این هستیم که راه‌حل‌های سیاسی را دنبال کنیم و برای بهبود شرایط کشور دست روی دست نگذاشته‌ایم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها و اقدامات انجام شده منجر به بهبود شرایط کشور و مردم شود.

رئیس جمهور قبل از سخنرانی در جمع مدیران ارشد بانکی کشور نظام جدید سیاست‌گذاری پولی بانک مزکری با عنوان «عملیات بازار باز» را افتتاح و از سامانه معاملاتی مربوط به این نظام جدید رونمایی کرد.

مدیریت نرخ سود، کنترل نقدینگی و مهار تورم از مهم‌ترین اهداف نام جدید سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی عنوان شده که از روز شنبه در سطح کلیه بانک‌های کشور اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    3 15
    همین رفتار را از رییس جمهورمان توقع داریم . احسنت .
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      3 0
      مرگ بر منافق
    • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      3 1
      باز قرص هات رو نخوردی جلبک
  • صفرپور IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    7 5
    درتاریخ 26/10/98اقای روحانی فرمودند که 6کشورتصمیم به جنگ داشتند با ایران .بایدگفت تومو میبینی ومن پیچش مو ..اقای روحانی واقعا شما اینگونه فکر میکنی وراس نظام اسلامی ایرانی.من به فرمایش اقا کارندارم میدان عمل رببین .....
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    6 4
    آقای رییس جمهور وقتی رییس جمهور فرانسه به شما گفتند ما 6 کشور قاطعانه تصمیم گرفته بودیم به ایران حمله کنیم و با انتخاب شما تردید کردیم باید به خودتان و راهی که انتخاب کردیدشک میکردید و دوم اینکه اینجا خانه ماست و ما جایی برای فرار و انتخابی جز مقاومت نداشتیم و نداریم و رویکرد شما فقط زمان و انرژی این نظام را هدر داد و الا اگر حمله را به جان خریده بودیم و مقاومت میکردیم چند سال جلوتر بودیم . اگر امروز دشمن به ما حمله کرد و جواب محکمی گرفت آن زمان هم چنین میشد به هر حال تحریم ها میشکند اما نه به روش آنها به روش مقاومت و من به شما قول میدهم اگر روی کره مریخ جماعتی بودند که کلا راهی برای تجارت دلاری با آنها وجود نداشت دنیا راهی برای تعامل با آنها پیدا میکرد لذا ما که کنارشان هستیم هم چنین خواهد شد که رویه های پرداخت های بین المللی راهی پیدا خواهند کرد .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    45 3
    پس معلوم شد روحانی بدتر از جنگ بوده که روحانی را به جنگ ترجیح دادن!؟
    • حسینی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      10 0
      افرین واقعا انها درست فهمیدن با روحانی میتوانند ایران را خیلی عقبتر ببرند
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    36 3
    به نظر صحبت های ایشان نوعی فرار از پاسخگویی و دو باره در راستای دستورات اروپایی ها و کدخدا بالا آوردن ترس جنگ به بالی سر مردم، برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات است .
  • a IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    7 6
    انتقام سخت 24 ساعت بیدار نگه داشتن پنتاگونیا بود
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      30 3
      اون مونده.فعلا یه سلیلی زدیم پایگاه ارباب آمریکاییت رو خاکستر کردیم اولین بار بعد از جنگ جهانی
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    31 2
    پشت سر اشتباه بزرگ در سقوط هواپیما باید اقداماتی انجام شود که می‌شود این سومین واکنش صریح روحانی با لحاظ کردن بیانیه، چهارمین موضع در زمینه سقوط هواپیماست؛ چرا؟! بررسی‌ها نشان می‌دهد بعد از انتشار بیانیه ستاد کل در مورد سقوط هواپیما و توضیحات سردار حاجی‌زاده در روز شنبه، موج خبر سقوط بوئینگ در روز یکشنبه فروکش می‌کند. گویا آقای روحانی دوست دارد موج این خبر با چاشنی مقصریابی فردِ غائب تا زمانی نامعلوم احتمالا انتخابات مجلس بالا بماند!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    6 4
    :/ اینو اونایی که باید بدونن می دونن.. تو برو وادادگیت بهشون نشون بده و اینم بدون که رفتارهات نماینده ما و تاریخ ایران نیست.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    33 4
    مرگ بر ... خائن.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    8 0
    کی بود می خواست به سپاه حقوق نده ؟؟؟
  • ه حسینی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    3 0
    سعدی جواب روحانی درباره سخن مکرون درباره جنگ اینطور میفرمایند:دشمن چو از همه حيلتي فرو ماند، سلسله دوستي بجنباند. پس آنگه بدوستي کارها کند که هيچ دشمن نتواند
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    3 0
    عزت نفس=0
  • DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    29 0
    قبلا هم گفته ام که این تعبیر رئیس جمهور قبلی فرانسه است که گفت ما شش کشور قاطعانه تصمیم گرفته بودیم برای حمله نظامی به ایران و مصمم بودیم در سال ۲۰۱۳ این حمله انجام بگیرد،!!! خب تو باید میگفتی غلط کردین میخواستید حمله کنید.عجیبه واقعا حرفای روحانی
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    35 0
    هر دو دوره کاملا بی برنامه بودی و تمام زندگی مردم را به برجامت گره زدی. کارنامه 8 سالت شد: شروع برجام، نابودی برجام!
  • مهربان IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    7 0
    سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • الف.ر IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    5 0
    آقای روحانی این از کم کاری شما بود که دو ساعت کمتر میخوابید و جلسه اظطرای هیات وزیران برگزار کرده و پروازها را لغو میکردید از ساعت یک و نیم تا ساعت ۶و ربع حدود ۵ ساعت طلایی را به دشمن تقدیم کردید
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    4 0
    اقای رئیس یکسره درتلویزیون و در حال گله
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 0
    ای کاش قبل از امضای برجام به این باور رسیده بودند که آن موقع هم میتوانستیم پنتاگون را ۲۴ ساعت بیدار نگه داریم.
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 0
    ولی قبل تر ها میگفتی ما موشک لازم نداریم کلا نیروی مسلح لازم نداشتی
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    تو چی بلدی اقای روحانی به مردم بگو شاید بدرد بخور باشه دیدی بچه شش ساله قاسم سلیمانی است ازش یاد بگیر
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 0
    پنتاگون و سایر دشمنان این مرز و بوم همیشه بیدارند ما باید مراقب باشیم که خوابمون نبره و ناگهان صبح از اخبار مطلع بشیم...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس