سردار اباذر سالاری

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: سپاه تا رفع مشکلات و بازسازی منازل در جاسک و بشاگرد در کنار مردم سیل‌زده خواهد بود.

به گزارش مشرق، سردار اباذر سالاری شامگاه چهارشنبه اظهار کرد: از همان ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق شرقی هرمزگان در جاسک و بشاگرد، سپاه‌های شهرستانی مأمور شدند تا امکانات و تجهیزات خود را برای کمک به مردم به میدان بیاورند.

وی افزود: از روز دوم نیز سپاه امام سجاد (ع) و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعات عصر به کمک مردم در مناطق سیل‌زده اقدام و تیم‌های جهادی نیز از شهرهای مختلف استان به بشاگرد و جاسک اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

حضور رئیس بسیج در مناطق سیل‌زده +عکس

کمک به سیل‌زدگان جایگزین جشن‌های افتتاحیه جشنواره فجر ۳۸ شد

کمک ۱۴۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام به سیل‌زدگان

فعالیت ۳۵۰۰ نفر نیروی جهادی در مناطق سیل زده

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) با بیان این که هم اکنون ۳۰ گروه جهادی از شهرهای بندرعباس، رودان، میناب، بندرخمیر و سیریک برای امدادرسانی به روستاهای جاسک اعزام شده‌اند و شمار بیشتری از نیروهای جهادی نیز در نوبت اعزام به مناطق سیل‌زده هستند، خاطرنشان کرد: سیل در جاسک موجب ورود حجم وسیعی از گل و لای به منازل مردم شده که تلاش گروه‌های مردمی برای تخلیه گل و لای از منازل مردم را می‌طلبد اما تلاش‌ها  در بشاگرد بیشتر معطوف به برقراری محورهای مواصلاتی و رساندن اقلام غذایی به مردم است.

هر روستا یک گروه جهادی

سردار سالاری با اشاره به ایجاد دو قرارگاه پشتیبانی در لیردف و گابریک برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده جاسک، اضافه کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در هر روستا یک گروه جهادی مستقر شده و به یاری مردم شرایط زندگی را برای استقرار و بازگشت به خانه‌هایشان فراهم کنند.همچنین تاکنون صدها بسته غذایی و هزاران بسته آب معدنی و کیسه‌های آرد در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مواد غذایی نیز به مناطق سیل‌زده از زمین و آسمان ادامه دارد و در روز چهارشنبه ۷ سورتی پرواز بالگرد در جاسک و بشاگرد داشته‌ایم که حجم وسیعی از اقلام مورد نیاز مردم را به روستاها منتقل کرده‌اند و از طریق راه‌های زمینی نیز در حال امدادرسانی به مردم هستیم.

تمرکز بر راه‌های مسدود شده بشاگرد

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سپاه در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان را گشودن مسیرهای مواصلاتی به روی مردم روستاهای بخش گافر و پارامون عنوان کرد و بیان داشت: از صبح ۵شنبه تجهیزات لجستیکی از جمله چندین دستگاه لودر و کمپرسی سپاه نیز به منطقه بشاگرد خواهند رسید تا به برقراری جاده‌ها در این منطقه کمک کنند.

سردار سالاری ادامه داد: بالگردهای سپاه نیز تا بازگشایی جاده‌ها در منطقه باقی خواهند ماند تا کار آذوقه‌رسانی به روستاهای سیل‌زده را انجام دهند.

وی با بیان این که تقسیم کار خوبی میان نیروی دریایی سپاه و سپاه امام سجاد (ع) برای خدمات رسانی به مردم در کنار دیگر دستگاه‌ها از جمله هلال احمر و استانداری هرمزگان در جریان است، گفت: به مردم قول می‌دهیم تا عادی شدن شرایط زندگی‌شان و فراتر از آن تا بازسازی و بهسازی منازل آنان در کنار آنها خواهیم ماند همان طور که اکنون نیز در اهواز و مناطق سیل‌زده خوزستان هنوز حضور داریم و در حال مرمت منازل مردم و ساخت منازل مسکونی آسیب‌دیده در سیل خوزستان هستیم.

امکانات مورد نیاز مردم

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: در شرایط حاضر مهم‌ترین نیاز مردم سیل‌زده موکت، زیرانداز، لوازم گرمایشی، پتو و مواد غذایی است چرا که بسیاری از هم‌استانی‌های عزیزمان در مناطق روستایی جاسک و بشاگرد در اثر سیل زندگی خود را کاملا از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: اولویت نیازهای مردم در جاسک عمدتا لوازم منزل و در بشاگرد مواد غذایی است که از مردم خوب و پر مهر استان و کشورمان نیز می‌خواهم که به یاری عزیزان سیل‌زده بیایند.

اعزام تیم‌های جهادی از دانشگاه امام حسین (ع)

سردار سالاری همچنین از اعزام چند تیم جهادی از دانشگاه امام حسین (ع) سپاه به مناطق سیل‌زده جاسک خبر داد و عنوان داشت: دامنه بحران بسیار گسترده و حجم خسارات به مردم بالاست و باید دولت تدابیر ویژه‌ای برای جبران خسارات مردم و کمک به آنها برای بازگرداندن شرایط به وضعیت عادی بیاندیشد و ما نیز آمادگی داریم تا ساخت و ساز و بهسازی منازل سیل‌زدگان مشارکت کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس