کد خبر 1031788
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
جشنواره فجر98

کمپین‌ها و موج‌های انصرافی بازیگران وسلبریتی‌ها از جشنواره فجر که عملا به یک سوژه طنز در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، حالا به شاعران هم رسیده.

به گزارش مشرق، طبق آئین‌نامه بخش شعر جشنواره فجر، ابتدائی‌ترین شرط برای حضور یک شاعر در یک سال جشنواره، انتشار کتاب توسط او در سال قبل از آن است و طبق آمار در سال گذشته حدود 3900 شعر اولی کتاب خود را راهی بازار کردند.

بیشتر بخوانید:

انصراف از جشنواره، اتفاقی که مبارک است!

افشای بخشی از پشت پرده انصراف‌های نمایشی و عوامفریبانه!

حال نگاهی به لیست شاعران انصرافی از جشنواره فجر ۹۸ و شرایط آن‌ها طنزهای بی حد و مرزی را می‌آفریند. ‌

گروه کثیری از این افراد در سال ۹۷ هیچ‌ کتاب شعری چاپ نکرده‌اند و در واقع بدیهی‌ترین و ابتدائی‌ترین شرط لازم برای حضور در جشنواره را ندارند، اما در اقدامی طنزگونه و در اعتراض به سقوط هواپیمای اوکراینی و عزادار بودن ملت از حضور در این فستیوال انصراف دادند. حسین جنتی، خالق گرجی، مریم فلاح، محمدامین کمالی، عباس شیرمحمدی، مریم حقیقت، روح‌الله باقری، سمانه سرخوش، مهدخت ناظمی، هدی ولی‌زاده، آزاده‌جعفری، ابوالقاسم فرهنگ و سیروس ذکائی شاعرانی هستند که اینگونه از جشنواره انصراف دادند.

‌اما علی شوش، شاعر دیگری است که تا به امروز هیچ کتاب شعری از خود چاپ نکرده چه رسد که در سال گذشته چنین کرده باشد، حالا روغن ریخته را نذر امامزاده کرده و ترجیح داده از جشنواره‌ای که ابتدائی‌ترین شرط حضور در آن را ندارد انصراف دهد. ‌

میلاد عظیمی، یکی از اعضای هیات علمی انتخاب آثار جشنواره شعر فجر، در حالی از حضور در جشنواره انصراف داده که کارش با انتخاب آثار جشنواره به پایان رسیده و عملا ماموریت دیگری در این حوزه ندارد. ‌

سید مهدی موسوی دیگر شاعر ایرانی درحالی‌که در خارج از کشور به سر می‌برد و عملا حضورش در جشنواره منتفی است، از این فستیوال انصراف داده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    14 0
    کلا بعضی ها خوب شعر میگن
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    5 0
    اصغری میوه فروش سر کوچه مام انصراف داد، امروز بهم گفت، مشرق اصغری هم به لیست اضاف کن..
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    2 0
    با سلام منم انصراف میدم با تشکر خرزو خان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس