کد خبر 1031557
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
«سپاه» سنگ تمام گذاشت - کراپ‌شده

شهرستان بشاگرد علی‌الخصوص گافر و پارامون به امداد بیشتری نیازمند است چراکه تمامی مسیرهای مواصلاتی به این منطقه محروم مسدود است و مردم همچنان چشم‌انتظار یاری مسؤولانند.

به گزارش مشرق، اگرچه آسمان هرمزگان صاف و آفتاب بهاری در حال تابش بر این سرزمین است اما هنوز خانه و زندگی مردم به‌ویژه در مناطق شرق این استان متأثر از سیل روزهای اخیر است.

ارگان‌های امدادی از جمله ۳ بالگرد جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش در حال خدمات‌رسانی به مردم شرق هرمزگان هستند اما عمق خسارت‌ها بالاست و انتظار می‌رود مردم و مسؤولان اقلام امدادی بیشتری به این مناطق گسیل کنند.

اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده از جمله لوازم گرمایشی، پتو، نان، خرما، تن ماهی، لوازم بهداشتی و دارو از روز گذشته شناسایی و به منطقه ارسال شده است و ۶ محموله دیگر نیز در راه رسیدن به جاسک و بشاگرد است.

اگرچه امدادرسانی در جاسک رضایت‌بخش اما شهرستان بشاگرد علی‌الخصوص گافر و پارامون به امداد بیشتری نیازمند است چراکه تمامی مسیرهای مواصلاتی به این منطقه محروم مسدود است و مردم همچنان چشم‌انتظار یاری مسؤولانند.

البته امروز یک بالگرد سپاه به گافر اعزام شد و اقلام امدادی را به این منطقه رساند اما گستردگی گافر و پراکندگی روستاها طلب می‌کند امداد و کمک‌های مردمی بیشتری به سمت و سوی این منطقه ارسال شود.

۳۰۰ پاسدار نیز از دو روز پیش در منطقه جاسک در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و نیروهای بیشتری از فردا راهی مناطق روستایی جاسک می‌شوند تا به مردم در این زمینه کمک کنند.

دانلود

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریای سپاه به‌همراه سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ظهر امروز وارد جاسک و بشاگرد شدند که این موضوع شادی مردم منطقه و سیل‌زدگان را به‌همراه داشت.

راه ارتباطی ۱۸ روستای بخش گافر و پارامون بسته است/ مردم به اقلام غذایی نیاز دارند

حجت‌الاسلام حسین غلامی اظهار کرد: راه ۱۸ روستای منطقه گافر و پارامون از توابع شهرستان بشاگرد اکنون بسته است و به خودروهای سنگین بیشتری برای گشودن این راه نیاز است.

وی با بیان این که طغیان رودخانه جگین بیشترین خسارات به بخش گافر و پارامون در بشاگرد وارد کرده است، گفت: مردم روستاهای گافر به مواد غذایی و اقلام امدادی نظیر چادر، پتو، لوازم گرمایشی، آب، آرد، نان، تن ماهی، روغن و برنج نیاز دارند و باید این اقلام سریع‌تر به دست آنان برسد.

امام جمعه بشاگرد اضافه کرد: هنوز اقلام غذایی به ۱۵ روستای گافر و پارامون نرسیده است و ۱۷ روستا نیز هنوز برق ندارد اما ارتباط تلفن برقرار است.

حجت‌الاسلام حسین غلامی گفت: منطقه بشاگرد، کوهستانی است و از آن جا که سیل بسیاری از زندگی مردم را با خود برده است، لذا وسایل گرمایشی، لباس گرم و پتو از عمده‌ترین نیازهای مردم گافر و پارامون است که ساعتی قبل این نیازها را با فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در میان گذاشتم و اکنون اکیپ‌های در راه هستند تا بخشی از این امکانات را به مردم منطقه برسانند.

وی خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای بهسازی و بازسازی منازل مردم آسیب دیده در این سیل شد و تصریح کرد: دام‌های زیادی در اثر سیل در این منطقه تلف شده‌اند و مردم جز همین دام‌ها و مزارع کشاورزی، راه معاش دیگری ندارند.

راه ارتباطی گافر همچنان مسدود است

حمید وطن‌خواه اظهار داشت: تمامی جاده‌های منتهی به گافر مسدود است.

وی به عدم همکاری راهداری شهرستان بشاگرد با مسؤولان بخش گافر اشاره کرد و افزود: این منطقه سیل‌زده جهت بازگشایی راه‌ها به چند دستگاه لودر نیاز دارد که مسؤولان راهداری شهرستان امروز و فردا می‌کنند و با ما در این خصوص همکاری ندارند.

دهیار روستای درنگ‌مدوی بخش گافر بشاگرد گفت: لوله مرکزی آب که از رودخانه جگین می‌گذرد را سیل با خود برده است و این اتفاق سال‌هاست رخ می‌دهد و فکری اساسی در این خصوص نمی‌شود و اداره آب شهرستان به ازای پولی که از مردم می‌گیرد خدمات ارائه نمی‌دهد.

وطن‌خواه افزود: بخشی از منازل مردم را آب گرفته است و تنها نیروهای جهادی به کمک روستائیان آمده‌اند.

وی تصریح کرد: مشکل عمده مردم این روستا کمبود مواد غذایی است و شاید تنها فقط یک کیلو آرد در این روستا موجود باشد.

۹ روستای جاسک به «جزیره‌» تبدیل شده‌ است

محمد رادمهر اظهار داشت: مهمترین نیاز مردم در این شرایط، اقلام و لوازم منزل است چراکه بسیاری از مایحتاج زندگی مردم را سیل از بین برده است.

وی با بیان اینکه منازل روستائیان به بازسازی نیاز دارد، افزود: هنوز تعدادی از روستاها آب و برق ندارند و تاکنون تنها برق ٢٠ روستا وصل شده است.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: تلفن و اینترنت در بیشترین روستاها وصل است که امیدواریم تا یکی دو روز آینده این مشکل به‌طور کلی رفع شود.

رادمهر افزود: ٩ روستای شهرستان جاسک جزیره‌ای شده‌اند و راه ارتباطی با آنها کاملأ قطع است.

وی ادامه داد: این روستاها بایستی ساماندهی شوند و باید به‌طور کامل جابجا شوند چراکه مطالبه خود مردم است که نیاز است کار کارشناسی و فنی در این زمینه صورت بگیرد و مکانی جدید برای آنها جانمایی تا بتوانیم به‌طور دائم این روستاها را به جای دیگری منتقل کنیم.

فرماندار جاسک به امدادرسانی ایده‌آل از سوی ستاد بحران استان، سپاه، ارتش و جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: مناطق صعب‌العبور توسط بالگردهای نظامی و هلال احمر امدادرسانی شد.

راه ارتباطی روستای سدیج بازگشایی شد

رضا مدرس اظهار داشت: تا پایان امروز ٢٠ روستای شرق جاسک برق‌رسانی شد و در پی رفع مشکلات روستاهای دیگر شرق هرمزگان که گرفتار سیل شده‌اند نیز هستیم.

وی افزود: راه ارتباطی به‌صورت موقت تا روستای سدیج باز است و از طریق اجرای پل موقت مسیر لیردف تا زرآباد سیستان و بلوچستان وصل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: مشکلات زیرساخت در منطقه حل شده است و تلفن همراه در مسیر اصلی برقرار و مشکلی در این خصوص نداریم و ارتباطات به‌طور کامل در جریان است.

دانلود

مدرس ادامه داد: امدادرسانی به روستاهایی که راه ارتباطی وجود دارد در حال انجام است و سپاه و ارتش نیز وارد این روستاها شده‌اند.

وی با اشاره به بازگشایی راه ارتباطی روستای سدیج اضافه کرد: مرکز بحران سدیج است که با توجه به بازگشایی مسیر ارتباطی آن، اقلام‌های امدادی به این منطقه ارسال شد و تیم‌های جهادی در این روستا مستقر هستند.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان در ادامه عنوان داشت: ٧ سورتی پرواز به روستای صعب‌العبور شمال جاسک جهت ارسال اقلام مورد نیاز مردم به این مناطق اعزام شد و یک پرواز هم اقلام امدادی را به گافر بشاگرد برد.

پوشش تلفن همراه در همه مناطق سیل‌زده هرمزگان برقرار شد

امیر یگانه اظهار کرد: پوشش ارتباطات تلفن همراه در تمامی مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان از ساعتی پیش به حالت نرمال رسیده است.

وی که در منطقه سیل‌زده لیردف حضور دارد، افزود: با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های عملیاتی مخابرات منطقه هرمزگان و همچنین اکیپ‌های شرکت زیرساخت، از صبح امروز ۸ ایستگاه باقیمانده در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان در لیردف و رأس المیدان نیز وصل شد و اکنون در سراسر مناطق سیل‌زده پوشش ارتباطی شبکه همراه برقرار است.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با بیان این که پایداری شبکه همراه در شرق هرمزگان در زمان وقوع سیل در بیش از ۹۰ درصد نقاط سیل‌زده را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: قطعی‌های پراکنده‌ای ناشی از قطع برق و قطع فیبر نوری وجود داشت که آنها نیز به طور کامل از ساعتی قبل رفع شد و اکنون ارتباطات در تمامی مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان برقرار است.

یگانه تصریح کرد: آمادگی خود را برای اعزام اکیپ‌های عملیاتی به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌ایم تا در صورت نیاز به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان اعزام شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    56 27
    خدا قوت
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      18 11
      اینایی که منفی دادن واقعا فازشون چیه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      7 3
      در جواب 14:52 : اینا فازشون نفاق و دورویی و طرفداری از حسن روحانی در حمله به سپاه است
    • ایرانی GB ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      9 3
      اینهایی که منفی دادند یا جزو گروهکهای تجزیه طلب هستند یا جزو گروه سلطنت طلبان که فقط زبان به شعار دادن دارند ! موقع شعار دادن نمره شون بیسته , وقت عملکرد و کمک کردن به مردم سیل زده که فرا میرسه جیک شون در نمیاد
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    5 3
    مردم سیستان بیشترین رای را به روحانی دادند اما حالا سپاه داره به اونا خدمت می کنه. خدایا چرا همیشه اونایی که برحق هستند مظلوم و زخم خورده و منافقین طلبکارن؟؟؟؟؟؟ خدایا منو ببخش ولی دردم رو به کی بگم؟
  • رستا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    7 4
    خداقوت برادرهای سپاهی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس