کد خبر 1031489
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
مقاومت ایران - نمایه

روزنامه دولتی ایران در اقدامی سیاسی، صفحه‌ای را به ‌اشعار تنی چند از شاعران ملحد و ضد دین اختصاص داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه، به بهانه تمجید از وطن، مجالی را برای طرح نام شاعران ضد دین فراهم کرد. یکی از این شاعران سیاوش کسرایی است. کسرایی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان عضو رسمی حزب بدنام توده فعالیت می‌کرد. وی در مقطعی از فعالیت به اصطلاح ادبی و سیاسی خود توسط ساواک دستگیر می‌شود. در گزارش مستند ساواک اما ، کسرایی به عنوان فردی زنباره «بی خطر برای سلطنت» تشخیص داده می‌شود و از حوزه رصد ساواک بیرون می‌رود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرد رو به معارضه با انقلاب و مردم ایران می‌آورد و پس از مدتی مجبور به فرار از ایران به افغانستان(در زمان حاکمیت کمونیست‌ها) و سپس اروپا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز محبوبیت «حاج‌قاسم» در بین هنرمندان

شاعری که ساواک برایش حکم تیر صادر کرد

شاعر دیگر که شعر وی درباره ایران، اهالی روزنامه یاد شده را به هیجان آورده ، ایرج میرزاست. ایرج میرزا همواره به عنوان شاعری هتاک معرفی شده است.

در کنار نام ملحدین، روزنامه ایران همچنین به استقبال از سروده‌ای از سروده‌های سیمین بهبهانی هم می‌رود. بهبهانی یا خلیلی، از جمله اعضای کانون منحله نویسندگان ایران بود که پس از مدتی به همکاری با ساواک روی می‌آورد. بهبهانی همچنین مدتی به عنوان سانسورچی وزارت فرهنگ دوران طاغوت فعالیت می‌کرد.  بهبهانی از امضاکنندگان بیانیه ضدایرانی «ما نویسنده‌ایم» محسوب می‌شود. بیانیه‌ای که در آن به اعمال ممیزی قانونی اعتراض شده بود و پس از انتشار، هدف استقبال گسترده دولت‌های متخاصم و رسانه‌های ضدایرانی واقع شد.

اصرار روزنامه ایران به طرح نام و پرداختن به شاعران مسئله دار به بهانه وطن و در چنین روزهایی که به نام ایران و ایرانی برخی در اندیشه فتنه و فتنه برانگیزی هستند، قابل تامل است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سیدصابر موسوی IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    1 0
    لطفا نام نویسندهء مطالبتون رو بنویسید تا آدم های کوته فکر و بی سواد رو بشناسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس