کد خبر 1031011
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
ادای احترام در کلیسای چین به سردار سلیمانی

مسیحیان کشورهای مختلف در کلیسای بین‌المللی چین،‌ با بزرگداشت یاد حاج قاسم سلیمانی از شجاعت او در نجات مسیحیان از دست تکفیری‌ها قدردانی کردند.

به گزارش مشرق، چین را خاور دور می‌گویند؛ خاکش آن سمت کره خاکی است و  مردمش این روزها از حال و هوای ناآرام غرب آسیا، کیلومترها دورتر هستند. اما روز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه، در کلیسای بین‌المللی پکن برای مهم‌ترین اتفاق این هفته‌ها مراسمی برگزار شده بود؛ مسیحیان کشورهای مختلف از خود چین تا آمریکا و فرانسه و نیجریه و برزیل در عبادت روز یکشنبه‌شان یاد قاسم سلیمانی،‌ سردار قهرمان ایرانی را گرامی داشتند.

مردی که ناجی مسیحیان از دست تکفیری‌ها بود

کلیسای بین‌المللی چین جایی است که هر یکشنبه مسیحی‌های غیرچینی دور هم جمع می‌شوند و عبادت می‌کنند. کلیسایی بزرگ در پکن که  سه ساختمان در نقاط مختلف این شهر دارد و  مسیحیانی از ۷۰ کشور در آن به عبادت می‌پردازند و جلساتی مذهبی به ۱۱ زبان در آن برگزار می‌شود. یکشنبه صبح در یکی از ساختمان‌های این کلیسا مراسم بزرگداشت مردی برگزار شد که آوازه دلاوری‌هایش از غرب آسیا خیلی فراتر رفته است. اسم قاسم سلیمانی برای مسیحیان این کلیسا، یادآور مردی بود که در سوریه و عراق مقابل تکفیری‌ها جنگید؛ فقط جان هم‌کیش‌های خودش را نجات نداد و خیلی از مسیحی‌ها که داعش خونشان را مباح کرده بود، زندگیشان را مدیون این سردار ایرانی بودند. برایش  دعا خواندند و با همه کسانی که در نقاط مختلف دنیا و مخصوصا در ایران سوگوار او بودند، همدردی کردند.

بیشتر بخوانید:

پدیده سلیمانی!

خون حاج قاسم؛ عصای موسی

لاوروف ترور سردار سلیمانی را نقض قانون بین‌الملل خواند

مسیحی‌هایی که در مراسم شرکت کرده بودند از کشورهای مختلف دنیا بودند؛ با زبان‌ها و فرهنگ‌های متفاوت. اما آن روز یک باور مشترک دور هم جمع‌شان کرده بود؛ احساس دین نسبت به مردی که قبل‌ترها نمی‌شناختند. حتی قبل از شهادت سردار، در مورد جنایت‌های آمریکا در غرب آسیا هم چیزی نمی‌دانستند اما حالا وقتی خبر ترور این مرد بزرگ را پی گرفتند، فهمیدند آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش چه بر سر مردم این منطقه آورده‌اند و این سردار ایرانی که نامش تیتر یک همه رسانه‌های دنیا شده، جان خیلی‌ها را نجات داده است. آن هم درست وقتی که آمریکا از تکفیری‌هایی حمایت می‌کردند که شهر به شهر مسیحیان را سر می‌بریدند. حتی حالا می‌دانستند این ژنرال نظامی بعد از شکست داعش، به مسیحی‌ها در سوریه کمک کرده بود کلیساهایی که داعش و النصره خراب کرده بودند را دوباره بسازند.

سردار نماد یک ایدئولوژی برای انسان‌های آزاده بود

«هو وانگ» یکی از افرادی که در این مراسم شرکت کرده، به جمعیت بزرگی اشاره می‌کند که در ایران و در بقیه کشورها سوگوار قاسم سلیمانی شدند و می‌گوید یقین دارد خداوند عشق خود را شامل حال این سوگواران خواهد کرد. او از آرزوی صلح برای مردم غرب آسیا گفت و اینکه حتما روزی خواهد آمد که آرامش در این منطقه و در همه دنیا حاکم می‌شود.

غلام مصطفی دانشجوی پاکستانی  هم می‌گوید: «شهید سلیمانی فقط یک فرد نبود؛‌ او نماد یک ایدئولوژی بود که برای هر انسان آزاده‌ای مطلوب است. نام او همیشه یک کابوس برای نیروهای اشغالگر و گروه‌های جانی تحت حمایت آن‌ها مانند داعش است».


مردی سخت‌تر از کوه

شرکت‌کننده‌ها در این مراسم، حالا فهمیده‌اند آمریکا با ترور فردی که قهرمان مبارزه با تکفیری‌ها بود، چه جنایتی را مرتکب شده است؛ آن‌ها می‌گویند مردم چین هم مثل خیلی از کشورهای دیگر دنیا دل خوشی از آمریکا ندارند و اعتقادشان این است که این رژیم علاوه بر تجاوز و ترور افراد در نقاط مختلف دنیا، دنبال نابود کردن زیرساخت‌های تکنولوژی و علم در کشورهایی مثل چین است. مثل خیلی‌ از مردم دنیا فکر می‌کنند ترامپ مغزی برای فکر کردن ندارد وقتی یک کشور با سابقه هزارساله فرهنگ و تمدن را به نابودی مراکز فرهنگی‌اش تهدید می‌کند.

حالا دیگر عکس حاج‌قاسم را هرجا می‌بینند، می‌شناسند و برای مردی که حالا دیگر فقط قهرمان یک کشور نیست، در صفحه‌های مجازیشان می‌نویسند: « سلام بر قهرمان بزرگ، قاسم سلیمانی. زندگی و مرگ،‌ سبک‌تر از یک پر و سخت‌تر از کوه»

قهرمانی که مردم کشورش را متحد کرد

«چن زیجینگ» دانشجوی چینی یکی از کسانی است که در مراسم این کلیسا حضور دارد. او  بعد از شهادت سردار سلیمانی ‌همراه دوست پاکستانی‌اش به سفارت ایران در چین رفته بود، برای حاج قاسم، شمع روشن کرده و شال بزرگداشت او را به گردنش انداخته بود. او می‌گوید: «قاسم سلیمانی یک مرد بزرگ بود که در سوریه و عراق مقابل تروریست‌ها جنگید. کشته شدن ناجوانمردانه او، نه تنها مشروعیت ایالات متحده در منطقه را زیر سوال برد بلکه مردم کشورش را بیشتر از هر زمان دیگری متحد کرد».

خبرنگار خبرگزاری گلوبال تایمز چین در گزارشی از بزرگداشت سردار سلیمانی در جلوی سفارت ایران از او در مورد علت حضورش پرسیده است و او می‌گوید: «من آمده‌ام تا بگویم همدرد مردم ایران هستم. ایران دوست مهم چین است و صلح و امنیت این کشور به آسانی به دست نیامده است».  دانشجوی دیگری نیز به این خبرنگار می‌گوید: «صرف‌نظر از اینکه او چه ملّیتی دارد،‌ ما اینجا دور هم جمع شده‌ایم که تسلیت و همدردیمان را اعلام کنیم. ما فکر می‌کنیم سردار سلیمانی صدای انسانیت بود و آمریکا با حمله به او اشتباه بزرگی کرد که پشیمان خواهد شد. جهان هیچ‌وقت این کار آمریکا را فراموش نمی‌کند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پويا نوري IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    9 0
    شما فهميديد ولي عده اي احمق به ظاهر سلبريتي در اين كشور توي دهانشان خاك پر شده كه حرفي بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس