موصل

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در نینوی، طی بیانیه‌ای از نتایج عملیات سوم برای پاکسازی «جزیره الحضر» در جنوب موصل خبر داد.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان نینوی، طی بیانیه‌ای، نتایج عملیات سوم «علی ولی الله» در منطقه «جزیرة الحضر» در جنوب موصل را اعلام کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع) منتشر شد، آمده است: با تکیه بر تلاش‌های اطلاعاتی دقیق در بخش حفاظت اطلاعات فرماندهی عملیات و تیپ‌های ۴۴ و ۲۵ و بخش‌های مختلف فرماندهی عملیات و اداره مبارزه با مواد منفجره در سازمان الحشد الشعبی، عملیات نظامی گسترده‌ای برای پاکسازی بقیه مناطق جزیرة الحضر در جنوب موصل انجام شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز عملیات حشد شعبی برای پاکسازی جنوب موصل

بر اساس این بیانیه، طی این عملیات، سه مخفی‌گاه جدید داعش و دو موتورسیکلت نابود شد و نیروهای عراقی موفق شدند با کمک بخش مهندسی الحشد با وجود مین‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی تروریست‌ها، در مسیر پیشروی کنند و منطقه را پاکسازی کنند.

از سوی دیگر، سازمان الحشد الشعبی عراق نیز طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری «براثا» منتشر شد، اعلام کرد: در این عملیات بزرگترین و خطرناک‌ترین انبار تروریست‌ها شناسایی و کشف شد. این انبار حاوی سه هزار چاشنی انفجاری؛ بیش از ۱۰۰ بمب، ۱۰ نارنجک، ۱۱ موشک سنگین اتریشی، ۱۳ کمربند انفجاری، ۳۰ موشک ضد زره، مواد به شدت منفجره و میزان زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی بود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.

نخستین عملیات علی ولی الله در اول شهریور گذشته در استان نینوی و جزیره الحضر آغاز شده بود و طی آن، مناطق زیادی از این منطقه پاکسازی شد.

عملیات دوم علی ولی‌الله، دوم دی‌ماه، برای پاکسازی بخش‌هایی از جزیره الحضر آغاز شد که  تیپ‌های ۴۴ و ۲۵ فرماندهی عملیات نینوی نیز در این عملیات شرکت داشتند.

سومین عملیات موسوم به «علی ولی الله» در نینوی، از دیروز (۲۱ دی) در جنوب موصل و با هدف پاکسازی جزیره الحضر از بقایای داعش آغاز شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس