محسن هاشمی نمایه

رئیس شورای شهر تهران گفت: این طرح درآمد پایدار شهرداری را بالا می‌برد.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی امروز در پایان صد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که دیدید جلسه صد و هشتاد و نهم شورای پنجم، به دلیل حادثه اخیر سقوط سهوی هواپیمای اوکراینی ملتهب بود و اکثر اعضای شورا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

طرح اورژانس برای استفاده از مترو در امدادرسانی

وی با اشاره به دستور جلسه امروز شورا که به بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تکلیف موقت اداری از واحدهای مجاز که در شرایط فعلی مورد بهره‌بردرای قرار می‌گیرد، تصریح کرد: به دلیل بعضی از استفاده‌های مجاز و غیرمجاز تغییر کاربری‌ها در سطح شهر یک مقدار بی‌نظیمی جدی ایجاد شده است و بعضی از واحدهای مسکونی‌ها را اداری و برخی اداری‌ها را به شکل مسکونی استفاده می‌کنند لذا در شورا در این خصوص تصمیم گرفته شد که یک نظمی به این موضوع بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی طرح الزام شهرداری تهران به لایحه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت املاک در شهر تهران نیز در دستور کار امروز شورا قرار داشت؛ این طرح بسیار مهم است چرا که درآمد پایدار شهرداری را بالا می‌برد که بر اساس قیمت منطقه‌ای عوارض را محاسبه می‌کنیم و این در واقع جدا شدن شهرداری تهران از قیمت‌های منطقه‌ای است و می‌تواند درآمد پایدار شهرداری تهران را تنظیم و بالاتر ببرد و حق شهروندان را از املاک مرغوب بگیرد تا در شهر بتوانیم امکانات بیشتری در اختیارشان بگذاریم.

هاشمی افزود: الان در فرمولی که وزارت اقتصاد تعیین کرده آن را در نظر می‌گیریم و  اعمال می‌کنیم اما بعد از اینکه این طرح رای بیاورد، الزامی که به شهرداری داده شده بر اساس قیمت‌هایی است که ما در نظر می‌گیریم و در شهر مورد استفاه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح باعث کاهش قیمت نمی‌شود؛ الان قیمت منطقه‌ای به شدت پایین است، ممکن است در جایی قیمت منطقه‌ای را بالا گذاشته‌اند اما به هر دلیلی قیمت ملک واقعی نیست مثلا وقتی معتادان متجاهر در جایی و منطقه‌ای جمع می‌شوند و به این دلیل  قیمت ملک آنجا پایین می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بررسی سومین لایحه در جلسه امروز شورا گفت: لایحه سند جامع و سرمایه‌گذاری شهر تهران نیز سومین لایحه ای بود که در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت؛ به دلیل نبودن مصوبه متقن دست سازمان سرمایه‌گذاری بسته بود و نمی‌توانست کارها را انجام بدهد همچنین سازمان بازرسی هم ایرادات را می‌گرفت و همیشه باعث می‌شد که مزایده‌ها و فراخوان‌ها دچار مشکل شود؛ این لایحه می‌تواند به سرمایه‌گذاری در شهر نظم بدهد؛ این لایحه ۳۴ ماده داشت که ما توانستیم در تا ماده ۹ آن پیش برویم و انشاءالله در جلسات بعدی نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.

وی درباره ساخت یک یادمان در خصوص سقوط سهوی هواپیمای اوکراینی در تهران گفت: در نهایت ۱۸ نفر از اعضایی که در جلسه امروز حاضر بودند دو فوریتی را ارسال کردند که من آن را اعلام وصول کردم؛ در این همین جلسه رای آورد و ایجاد یک یادمان برای هواپیمای اوکراینی که به صورت سهوی سقوط کرد و قرار شد شهرداری تهران نسبت به طراحی و ایجاد چنین یادمانی در شهر تهران اقدام کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص نامه بهاره آورین و درخواست او برای استعفا گفت: وی استعفا نداده و متنش را نوشته‌ و گفته که هنوز فکر می‌کند که استعفا بدهند یا ندهند؛ یک جوری احساس می‌کرد به دلیل اتفاق ناگواری که افتاده شورا نباید جلسه  را تشکیل می‌داد.

وی اظهار کرد: هر استعفایی اگر به شورا برسد ما اجباراً باید بررسی کنیم و باید اول در هیئت رئیسه بررسی شود بعد ما با خود عضو وارد مذاکره می‌شویم که استعفایش را پس بگیرد، اگر اصرار بر استعفا باشد باید در جلسه علنی مطرح شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس