کد خبر 1030168
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد

دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی اعلام کرد که ۱۱ کشور به علت نپرداختن سهم مالی خود تا اطلاع ثانونی حق رأی در مجمع عمومی را ندارند.

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد که طبق ماده ۱۹ منشور سازمان ملل، یازده کشور از جمله یمن، لبنان و سومالی حق رأی دادن ندارند.

بیشتر بخوایند:

روانچی در دیدار با گوترش: ایران قصد جنگ ندارد

به نوشته وبگاه العربی الجدید، این یازده کشور از جمله آفریقای مرکزی، جزایر کومور، گامبیبا، لبنان، لیستو، سائوتومه و پرنسیب، سومالی، سورینام، تونگا، ونزوئلا و یمن سهم مالی خود را پرداخت نکرده‌اند.

یک منبع در سازمان ملل گفت که لبنان تلاش کرده تا اوضاع را بهبود بخشیده و سهم مالی خود را پرداخت کند اما در پرداخت آخرین قسط تأخیر کرده است و این رخداد به سیستم بانکی لبنان باز می‌گردد.

او همچنین گفت که پیش‌بینی می‌کند در مدت کوتاهی این مشکل برای لبنان حل شود و مجمع عمومی در صورتی که قانع شود عدم پرداخت سهم مالی ارتباطی به اراده این کشور در سازمان ملل ندارد و حاصل از عدم ساز و کار خارج از اراده بوده، ممنوعیت عدم رأی برداشته خواهد شد.

در پی اعلام این خبر، وزارت خارجه لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از اینکه لبنان در بین کشورهای ممنوع از رأی در سازمان ملل قرار گرفته، تأکید کرد که به وظایف خود عمل خواهد کرد و تلاش می‌کند در مهلت قانونی باقی مانده حق مالی لبنان را پرداخت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلامحسین IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 1
    پس امریکای ملعون که کلی بدهکاره چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس