کیمیا علیزاده

اگر روزگاری جهان پهلوان تختی برای مردم همه کار می‌کرد و روی سکوی المپیک از آنها می‌گفت و به آنها تعظیم می‌کرد، ستاره‌های امروزی عصر لایک و مجازی به دنبال عافیت و حیات تهی از معرفت هستند.

به گزارش مشرق، دوران پهلوانی و جوانمردی مدتهاست سپری شده. در دوران سلبریتی ها و غوغای لایک ها، دیگر نمی توان از ستاره ای انتظار پهلوانی و فتوت داشت. روزگاری این سرزمین بیشه پهلوانانی چون تختی بود که از همه چیز به نفع مردم می گذشتند و هیچ چیزی را برای خود نمی خواستند. تختی و تختی ها ستاره هایی از دل مردم و برای مردم بودند اما این روزها همه چیز تغییر کرده، تختی و مرامش به خاطره ها پیوسته و دیگر خریداری ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش پولادگر به مهاجرت کیمیا علیزاده

حالا دوره لایک، زندگی لاکچری و ثروت اندوزی است و هر که بیشتر در این مسیر تاخت و تاز کند، لاجرم بیشتر در قاب ها می نشیند. دوران معرفت و عیاری به پایان رسیده؛ هر چه زندگی لاکچری تر و زرق و برق بیشتر، لایک ها افزونتر. عافیت طلبی، منفعت دوستی، سودجویی و سهم خواهی رسم زمانه ما شده و ستاره ها با این شاخصه ها خودنمایی می کنند.

اگر روزگاری جهان پهلوان تختی برای مردم همه کار می کرد و روی سکوی المپیک از مردم می گفت و به آنها تعظیم می کرد، حالا ستاره های تازه به دوران رسیده به مردم پشت می کنند تا در عافیت باشند. غوره هایی که هنوز مویز نشده، شاخ می شوند؛ شاخ هایی بر آمده از تعداد لایک ها و فالوئرها.

کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی زنان ایران با یک مدال نوبرانه المپیک چهره شد. ستاره تازه از راه رسیده ای که با این مدال سر به آسمان سائید و سیل تمجیدها، ستایش ها و تقدیرها به سوی او روان شد. ستاره ای که با این مدال یک شبه از فرش به عرش رسید. ورزش ایران برای تمجید از کیمیا کم نگذاشت. عایدی او از این مدال ارزشمند حتی از  بزرگترین ستاره های ورزش ایران بیشتر است. ستاره ای که همه جوره مورد حمایت و توجه چه از سوی مسئولین و چه از سوی مردم قرار گرفت و لای پر قو بزرگ شد اما ناگهان به همه چیز پشت پا زد.

ستاره ای که در تمام روزهای بعد از المپیک با حمایت تمام و کمال فدراسیون روبرو بود و دستگاه ورزش برای او کم نگذاشت و حتی طعنه ها و نقدها برای این حمایت بی شائبه را به جان خرید اما او قدرشناس نبود.

خبر مهاجرت او به هلند در حقیقت یک واکنش نامهربانانه و بی رحمانه در قبال همه حمایت ها و توجهاتی بود که در طول این سال ها بی دریغ و بدون شائبه از او انجام شده. کیمیا علیزاده با این رفتار ثابت کرد عصر ستاره های پوشالی مدتهاست آغاز شده؛ ستاره های سکه و سفر به جای پهلوانی و مردم دوستی؛ بندگان زر و زندگی.

*علی نژاد: پاداش های خوبی به علیزاده داده شده است

مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اخبار مربوط به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: نقش حمایتهای وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو در دستیابی به موفقیتهایی که علیزاده کسب کرده را باید مورد توجه قرار داد. حتی در زمان آسیب دیدگی هایش، از حمایت همه جانبه مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون برخوردار بود. پاداش های خوبی به او داده و شرایطی مهیا شد که وی بتواند با پیگیری تمریناتش به موفقیتهایش در میادین ورزشی تداوم ببخشد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای تاکید کرد: گمان نمی کنم با وجود علاقمندی مردم به کیمیا علیزاده و مهیا بودن شرایط در کشور برای تداوم قهرمانی های این بانوی ورزشکار با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، او بخواهد با پرچم کشور دیگری مسابقه بدهد. ورزشکاران ما خود را سربازان وطن می دانند و افتخار زمانی به دست می آید که برای کشورشان به میدان بروند.

*پولادگر: کیمیا همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان بوده است

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در این باره گفت: طی این سالها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و تلاش خود را در حمایت از علیزاده انجام داده اند و افتخارآفرینان ورزش کشورهمواره مورد حمایت همه جانبه مجموعه ورزش کشور بوده اند اما در عین حال بزرگترین و مهمترین حامی بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران، مردم فهیم و قدرشناس کشورمان بوده اند.

پولادگر گفت: هیچکس نمی تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی مهری یا بی توجهی شده چون شرایط او در ایران بگونه ای است که بیش از اینکه مسئولین به او توجه کنند، مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد. حتی زمانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود ازدحام اقشار مردم و مسئولین برای عیادت از او به حدی بود که مسئولین بیمارستان و سایر بیماران دچار مشکل شده بودند. در مقابل این همه محبت و قدرشناسی چگونه می توان مدعی بی توجهی شد.

*فرهادی زاد: حمایتهای ورزش کشور از علیزاده فراموش شدنی نیست

مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان با اشاره به تلاش های بانوی ملی پوش کشورمان در کسب افتخار برای ایران اظهار داشت: وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه نیز با تمام وجود از وی حمایت کردند تا به مرحله قهرمانی و حضور در المپیک برسد و مردم مهربان ایران نیز قدرشناس ورزشکار عزیز خود هستند. البته این باور را هم دارم که این دختر خوب تکواندوی ایران، دعای مردم و حمایت های مسوولان در مسیر موفقیتش را به یاد دارد و قدر آن عزتی که بین ملت ایران را دارد، هرگز فراموش  نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ویژه برای بهبود مصدومیت علیزاده گفت: خاطره حمایت های مجموعه ورزش برای بهبود و کسب سلامت کیمیا و هماهنگی حوزه های مختلف برای اینکه وی دوباره به روزهای اوجش بازگردد تا در آرامش فعالیت های ورزشی اش را در بخش قهرمانی و حرفه ای پیگیری کند و در صحنه های ورزشی بدرخشد، از اذهان افراد پاک نخواهد شد.

فرهادی زاد با بیان این نکته که تمامی حمایت های مادی و معنوی در زندگی فردی و در حوزه حرفه ای نیز  امکانات برای ادامه تمریناتش مهیا بوده، گفت: با وجود اینکه تمام شرایط برای کیمیا مهیا بوده اساسا چه دلیلی برای بی توجهی ایشان می توان بیان کرد؟ امیدوارم این مساله در شرایط بهتری مورد بررسی قرار بگیرد.

*ساعی: هیچ کجای دنیا به اندازه ایران به علیزاده توجه نمی‌شد

هادی ساعی با اشاره به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: مهاجرت برای برخی ورزشکاران تبدیل به زیاده‌خواهی شده است. زیاده‌خواهی کار بسیار زشتی است و هر ورزشکاری باید اعتقاد داشته باشد که زیر پرچم کشور خود باقی بماند. قهرمانان ما در ایران و در این شرایط رشد کردند و نمی‌دانم یک مرتبه چه می‌شود که یادشان می‌افتد راهی این کشور و آن کشور شوند و لذت آنجا را بیشتر از عزت ایران دوست دارند. به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص و آدمی است.

 قهرمان سابق جهان و المپیک در خصوص شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده و مانور رسانه‌های بیگانه در خصوص عدم توجه مسئولان فدراسیون تکواندو و ورزش ایران به او گفت: اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای دنیا بود به اندازه ایران به او توجه نمی‌شد. در ایران توجه بیش از حدی به علیزاده شده و کجا به او کم توجهی شده است؟ حداقل می‌دانم در تکواندو هیچ کجای دنیا شرایط ایران را ندارد و به خصوص توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود. اگر علیزاده بخواهد چنین تصمیمی بگیرد، جز لطمه به آبرویی که سال‌ها جمع کرده نتیجه دیگری برای او ندارد و در دراز مدت حتما برای او پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • منتا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 66
    دست همه بابت رسیدگی به کیمیا درد نکنه اما مهاجرت تصمیم شخصی است و به دیگران مربوط نیست . عرق ملی هم به تفکر شخصی هرکس برمی گردد و نمی توان از کسی توقع داشت که مطابق میل دیگران بیاندیشد
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      44 6
      بله در صورتی مربوط نیست که از پول بچه یتیم های پا برهنه نزده باشن تا کیمیا جونت بره مدال بگیره دزدی از بیت المال روشهای مختلفی داره اینم یه راهشه
    • l-l IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      27 3
      دوست عزیز نظر شما محترمه. ولی این مسئله شاید برای ستارگان ورزشی، هنری، علمی و.... که نمادهای ملی یک مردم محسوب میشوند اصلا شخصی نیست. هیچ اشکالی نداره اگه شخصی بره اونجا کار کنه و زندگی کنه ولی وقتی پای تابعیت یا پناهندگی میاد وسط یعنی زیاده خواهی چون تا تابعیت اونجا را نداشته باشی تو تیم ملیشون راهت نمیدن یعنی چی ؟؟؟ بله اهمیت تو همون یک کلمه تغییر نام ایران به هلند است که باعث میشه به ایشان امتیازات خاصی بدهند در غیر اینصورت ایشان برای هلندیها چه ارزشی داره؟ این مثل اینه که کسی هویت خودش را تو شناسنامه اش منکر بشه. تا از امکانات مادی بیشتر برخوردار بشه اخه تا کجا ارزشش را داره......
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
      0 0
      مهاجرت بالجن پراکنی فرق میکنه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    36 9
    کیمیا نمک به حرام بود. اساسا به های این دوره دیگر معنای نان و نمک را نمی فهمند. تختی هم می توانست تغییر تابعیت بدهد. آن هم با آنهمه مشکلاتی که برایش عامدانه درست کردند. اما او فرزند نان و نمک و مردام پهلوانی زورخانه بود.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 16
    مشرق من هم حدودا یک ماه دیگه اتریش هستم ...
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      18 2
      یه سر ...... کمتر
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    29 6
    احمقها از عاقبت وطن فروشی اون سعید مولایی مغول درس عبرت نگرفتند
  • سجاد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 7
    ملت مدال میخان؟؟؟؟ همین طرز فکره که مارو به اینجا رسونده. ملت غیرت میخان منتها نه با معیار شبکه مجازی و لایک هاتف تو روح مدیری که میگه باز برگرده و برای ایران بره میدان. رفت به درک رفتاین نشد یکی دیگه واسه همه چی باید جنبه داشت
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    39 4
    حیف هزینه ها برای اینا
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    18 2
    همون زمان انتخابات که درحق آقای علم الهدی دروغ گفت گفتم این زن ورزشکار هست اما پهلوان نه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    20 4
    اگه از بیت المال براش هزینه نکرده بودن نهایتش یه بابا لنگ دراز بود که هیچ کس حاظر نبود باهاش ازدواجم بکنه
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 1
    خودتون گنده میکنید اینا رو
  • دیده بان IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 1
    وای به روزی که گدا معتبرشود!!!
  • حسین آقا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    ............. مشرق جان نظر منو نشر بده من واقعیت رو گفتم......!!!!
    • قبلی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 0
      بسم اله. ...........نظر قبلی نه این نظر!!!! بعضی وقتها خیلی با مزه میشی مشرق..!!!!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    1 0
    بعضی ها به کیا امید دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس