کد خبر 1029970
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
آزادی

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص تنها هشت ساعت پیش از اجرای حکم با توجه به اعلام گذشت خانواده مقتول خبر داد.

به گزارش مشرق، محسن گل محمدی اظهار کرد: با تلاش همکاران قضایی، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، مددکاران زندان ایرانشهر و مساعدت و اعلام گذشت اولیای دم مقتول، اجرای حکم قصاص مربوط به فردی که مرتکب قتل شده بود و قرار بود بامداد روز شنبه حکم وی اجرا گردد، متوقف و فرد قاتل بخشیده شد.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت‌های عجیب دزدان حرفه‌ای خانه‌های پایتخت

پارتی‌های شبانه و ازدواج سفید پدر پیر را به ستوه آورد

عجیب‌ترین دسیسه برای برادر به خاطر ارثیه پدری +عکس

وی با اعلام اینکه فرد بخشیده شده جوانی بوده که در سال ۱۳۹۵ و طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل جوان دیگری شده بود، افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان انجام شده خانواده مقتول ساعاتی قبل از اجرای حکم قصاص، رضایت خود را اعلام کردند و از حق قصاص خود گذشتند.

گل محمدی تاکید کرد: تلاش و رویکرد دستگاه قضایی و دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، ایجاد صلح و سازش و گسترش فرهنگ گذشت در کشور و استان است.

دادستان ایرانشهر در پایان گفت: گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها وارزش‌های حاکم بر جامعه‌ی اسلامی و انسانی است که از سوی همگان به حکم سیره شرع و عقلا مورد توجه و عنایت قرار گرفته است بطوریکه خداوند متعال در قرآن کریم و آیات ۱۷۸ و ۱۷۹ از سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت را بر انتقام و مجازات می‌ستاید و بر کسانی که در عین توانایی از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می‌بندند درود می‌فرستد و آنرا بعنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تایید قرار می‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 1
    یعنی چه؟ اینهم دکانی بیش نیست. خون مقتول به هدر میرو و با معامله نزدیکان و یا رحم آنها قاتل او را آزاد میکند. این یک ظلم تمام عیار به مقتول و قاتل پروری تمام عیار است.
    • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 1
      بدتراينكه بستكان مقتول علاوه برتحمل داغ عزيزان بايدتحت فشاررواني يا رضايت بدهندويا باررواني يك داغ جديد رانزد أفكار عمومي قبول كنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس