کد خبر 1029632
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
سفیر روسیه

سفیر روسیه در لبنان، فرمانده نیروی قدس را دوست و دارای شخصیتی منحصر به فرد خواند و افزود: حضور آمریکا در منطقه پس از این ترور با سختی‌های بزرگتری مواجه است و هیچ افق راهبردی برای آن نمی‌بینم.

به گزارش مشرق، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی » فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، بر خطرناک بودن اقدام آمریکا تأکید کرد و گفت، نباید سعی شود ترور با اتفاقات دیگر توجیه شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین ادامه داد، باید بر روی جنایتی که سلیمانی و همراهانش را هدف گرفت متمرکز شود و سعی نشود دلایلی مانند اغراق در «حمله به سفارت آمریکا » برای کم کردن بار این جنایت ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

خوشحالی داعش از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

وی گفت: ترور در کل اقدامی محکوم است و ملاحظاتی که آمریکایی‌ها دارند به ما مربوط نیست این مسؤولیت خود آنهاست. سلیمانی دوست و رفیق ما بود و شخصیتی منحصر به فرد داشت، بسیار به او احترام می‌گذاشتیم، با او در مقابله با تروریسم همکاری کردیم و ترور وی برای ما دردآور است.

زاسپکین ادامه داد: پاسخ ایران به تجاوز آمریکایی حساب‌شده بود، ما اساس مخالف جنگ علیه ملت‌ها هستیم و امیدواریم هم‌اکنون از احتمال جنگ دوری کنیم. ما می‌دانیم چه کسی مسؤول افزایش زیاد شدن خطرهاست ، می‌دانیم چه کسی از توافق هسته‌ای خارج شد و اقدام به ترور سلیمانی کرد و اقدامات دیگری از این دست باعث افزایش تنش می‎شود. برخی مواضع کشورهای غربی تلاش می‌کنند فقط ایران را متهم به آغاز تنش کنند و این در حالی است که واشنگتن اقداماتی انجام داد که منجر به تشدید تنش شد چه در زمینه سیاسی مانند خروج از توافق هسته‌ای و چه در زمینه اقدامات میدانی مانند حمله اخیر.

وی تصریح کرد: از ترور سلیمانی و «ابومهدی المهندس» حضور آمریکا در منطقه پس با سختی‌های بزرگتری روبروست و من هیچ افق راهبردی برای آن نمی‌بینم. حضور آمریکا در سوریه غیرمشروع است و باید این کشور را ترک کند اما در عراق آنها از ابتدا به عنوان یک نیروی اشغالگر وارد شود و موضع اخیر پارلمان عراق دلالت‌های آشکاری در این باره دارد.

زاسپکین گفت، از جمله دلایل اساسی که در حال حاضر برای خروج آمریکا از منطقه اصرار وجود دارد این است که نقش آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا کاملا منفی است؛ آمریکا در مسیر راه‌حل‌ها برای بحران‌های منطقه سنگ‌اندازی می‌کنند.

آمریکه جمعه گذشته سردار سلیمانی و همرزمانش را در فرودگاه بغداد ترور کرد و ایران چهارشنبه هفته جاری با چندین فروند موشک پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق را هدف گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس