نقوی حسینی نمایه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود که اگر اقدامی از پایگاه‌های نظامی ایران علیه ایالات متحده صورت گیرد حتماً توسط نیروهای نظامی این کشور رصد، کنترل و خنثی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای  با اشاره به حمله قاطعانه موشکی سپاه به ۲ پایگاه نظامی آمریکا در عراق در انتقام از ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: به همه ملت ایران و علاقه‌مندان به حاج قاسم سلیمانی اقدام انتقامی سخت نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید:

جزئیات جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره شهادت سردار سلیمانی

وی افزود: اقدام اخیر موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها در عراق با شادی و شعف ویژه‌ای در کشورهای محور مقاومت مواجه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همانطور که پیش از این مسئولین جمهوری اسلامی ایران وعده داده بودند انتقام سخت را محقق خواهند کرد این موضوع تحقق پیدا کرد و پیش از دفن پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، انتقام قاطعانه عملیاتی کرد.

نقوی حسینی گفت: انتقام سختی که جمهوری اسلامی وعده کرده بود اقدامی نظامی بود که به خوبی عملیاتی شده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته از میزان خسارت‌ها، میزان کشته‌های آمریکایی بیش از ۸۰ نفر هستند. 

وی افزود: اقدام موشکی بامداد امروز علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا، نشان‌دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن اهداف مدنظرش است این در حالی است که آمریکایی‌ها تبلیغات زیادی انجام داده بودند که ایران نمی‌تواند اقدام نظامی علیه آنها انجام دهد؛ رئیس جمهور آمریکا هم اعلام کرده بود که اگر اقدامی از پایگاه‌های نظامی ایران علیه ایالات متحده صورت گیرد حتماً توسط نیروهای نظامی این کشور رصد، کنترل و خنثی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها تبلیغات زیادی به راه انداخته بودند که پایگاه‌های نظامی‌شان در سطح منطقه دارای گنبد آهنین است و توسط تجهیزات مختلف نظامی محافظت شده و هیچکس توانایی ضربه زدن به آنها را ندارد اما اقدام جمهوری اسلامی ایران تمامی ادعاها و فرضیه‌های پوشالی را از بین برد و نشان داد آمریکایی‌ها هیچگونه کنترلی بر توانایی نظامی ایران ندارند.

نقوی حسینی افزود: حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران نشان داد که پایگاه‌های ایالات متحده در سطح منطقه به هیچ وجه گنبدی نداشته و به راحتی می‌توان به آنها ضربات جبران‌ناپذیری وارد کرد.

وی گفت: بیانیه‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز منتشر کرد قابل توجه بود چرا که به صراحت عنوان شد که اگر آمریکایی‌ها دست به اقدام شرورآمیز دیگری بزنند پاسخ دندان‌شکن و بزرگتر دیگری از جمهوری اسلامی دریافت خواهند کرد ضمن اینکه به کشورهای منطقه هم هشدار داده شد که اگر پایگاه‌ آمریکایی‌ها در آنها باشد و علیه جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گیرد مطابق منشور سازمان ملل متحد کشورمان به آن کشورها حمله کرده و به آنها ضربه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ به دنبال حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق ضعف شدید و وحشتی که بر تروریست‌های ایالات متحده مستولی شده است منجر خواهد شد که به زودی تصمیماتی مبنی بر جابه‌جایی نیروهای نظامی‌شان بگیرند تا از منطقه فرار کنند. زیرا به آنها اثبات شده جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری شوخی ندارد.

نقوی حسینی گفت: حاج قاسم سلیمانی یک فرمانده یا یک فرد نبود بلکه یک شجره طیبه‌ و نهضتی بود که در کل جهان اسلام و منطقه خاورمیانه ریشه دوانده و شاخ و برگ داشته و میلیون در میلیون جوانان کشورهای اسلامی علاقه‌مند و شیفته حاج قاسم سلیمانی بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقام از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به یک مطالبه عمومی در بین جوانان مسلمان منطقه تبدیل شده که قطع به یقین غرب آسیا برای آمریکایی‌ها در صورتی که آنها در این منطقه باقی بمانند تبدیل به جهنمی خواهد شد لذا این منطقه برای آمریکایی‌ها در صورت اصرار بر ماندن به ویتنام دیگر تبدیل شده و مجبور به ترک آن خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس