واعظی: چهار گام کاهش تعهدات ایران مغایر کنوانسیون‌های برجام نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره انتقام سپاه از آمریکا گفت: همان‌طوری که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند این کار انتقام انجام شد و اقدام مهمی بود.

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره عملیات انتقام خون سپهبد سلیمانی که بامداد امروز توسط سپاه پاسداران انجام شد، گفت: در ارتباط با موضوع آمریکایی‌ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی‌ماند. همان‌طوری که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند این کار انتقام انجام شد و اقدام مهمی بود.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع: اقدامات بعدی ایران متناسب با رفتار آمریکایی‌هاست

وی افزود: تا جایی که می‌دانم اولین‌باری است که پایگاه آمریکایی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ این یک کار شجاعانه‌ای بود. البته آمریکایی‌ها به دنبال خفیف جلوه‌دادن این اتفاق هستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: تنها انتقام این حمله نظامی نبوده است؛ مصوبه پارلمان عراق نیز نوعی انتقام بوده است. وحدت مردم ایران و عراق و دو دولت هم انتقام دیگری بود. وحدتی که در داخل ایران ایجاد شد نیز انتقام دیگری است.  

واعظی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: این اقدام ترور شهید سلیمانی که آمریکایی‌ها انجام دادند باید بدانند از خط قرمز ایران خارج شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه ایران چه اقدامات دیگری انجام خواهد داد؟، گفت: معمولا پاسخ‌ها به نوعی است که نباید روشن باشد تا طرف مقابل آمادگی پیدا نکند. اگر دوباره بخواهند حمله کنند، بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دولت در راستای تحقق حقوق شهروندی، گفت: وظیفه دولت این است در همه دستگاه‌ها آنچه که معاونت حقوق شهروندی و معاونت حقوقی دنبال می‌کنند را نظارت و اجرا کند.

واعظی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: بحث این است که فکر نکنند ترور ناجوانمردانه‌ای که انجام شده فقط پاسخش این است. هم طرفداران شهید سلیمانی و هم عکس العمل مردم و هم دولت‌های منطقه فشار بیشتری به آمریکا وارد می‌کنند. اینکه آمریکا فکر کند به راحتی در منطقه پایگاه‌های مختلفی دارد و امن است، درست نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا عکس العمل نشان داد، البته الان شبِ آنهاست و در حال بررسی ابعاد اتفاق هستند؛ ما هم بررسی می‌کنیم و در جلسه شورای امنیتی که امروز داریم مطرح می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره دستور دولت برای رسیدگی به خانواده کشته‌شدگان مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی و مصدومان این حادثه، اظهار داشت: همانجا بررسی‌ها را انجام دادیم. وزیر محترم بهداشت آنجا بود و رئیس‌جمهور نیز دستور رسیدگی و مداوای جدی دادند. علت نیز تراکم جمعیت بوده است. اتفاقی که در کرمان افتاد و عده‌ای جانشان را از دست دادند را تسلیت می‌گویم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حلال زاده IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    0 0
    مگه شما خط قرمز هم میشناسی ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس