کد خبر 1028748
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
image-20200107210246-1.jpeg

با توجه به راهبرد کنکور نظام جدید داوطلبین میتوانند با مطالعه توصیه های ذکر شده در این یادداشت، قبولی خود در کنکور و کسب رتبه زیر 100 را تضمین کنند.

موفقیت در کنکور نیازمند چند سال مطالعه و یادگیری دروس دوران متوسطه میباشد که به دلیل دشواری و زمانبر بودن آن و همچنین احتمال فراموشی فرمول ها و قواعد در طی این 3 سال، معمولا دانش آموزان فقط در سال آخر نسبت به مطالعه برای کنکور اقدام میکنند. از این رو موسسات کنکوری مانند موسسه حرف آخر با تولید ویدیوهای آموزشی برای دروس مهم کنکور و جمع بندی و آموزش دروس چند سال فقط در چند ماه میتوانند قبولی در کنکور را تا حد بسیار بالایی ضمانت کنند.

ویدیوهی آموزش کنکور به این شکل هستند که هم برای دانش آموزانی که میخواهند تمام مطالب را از اول بخوانند مفید هستند و هم برای دانش آموزانی که فقط قصد مرور دروس را دارند تاثیر بسیار مثبتی دارند.

آیا ویدیوهای آموزش کنکور موثر هستند؟

به عنوان مثال استاد منتظری موسس حرف آخر به اهمیت ویدیوهای آموزشی اشاره کرده و گفت : موسسه حرف آخر در DVD ریاضی حرف آخر مطالب را با روشی نوین و روانشناسی مغز به گونه ای آموزش داده است که دانش آموز میتواند فقط در 1 هفته بیش از 70% ریاضی را یاد بگیرد. ناگفته نماند که استاد عبدالرضا منتظری مدرس ریاضی حرف آخر نیز میباشد.

برای خواندن درس های چند سال فقط در چند ماه و مرور و تست زنی آنها باید از روش های جدید و کاربردی استفاده کرد چراکه روش های سنتی قدیمی جوابگوی این حجم درس در این بازه زمانی اندک نخواهند بود.

بدین جهت محققین و کارشناسان معتبرترین مراکز علمی سراسر جهان همواره در جستوی روش ها و تکنیک هایی هستند که آسان تر و سودمندتر باشند.

جدیدترین و موثرترین روش یادگیری دروس

یکی از جدیدترین و پربازده ترین انواع روش های آموزشی که اخیرا ابداع شده و در بهترین مدارس و دانشگاه ها از آن استفاده میشود، آموزش الگویی است.

آموزش الگویی یادگیری دروس و به خاطر سپاری آن را به شکل قابل توجهی راحت تر کرده است. این نوع آموزش اخیرا در یکی از موسسات آموزش کنکور کشور به کار گرفته شده است.

کدام موسسات آموزشی از روش نوین الگویی استفاده میکنند؟

استفاده از روش الگویی و انیمیشنی در محصولات حرف آخر توسط اساتید بنام مانند : استاد منتظری مدرس درس ریاضی ، علیرضا یوسفیان پور مدرس دین و زندگی ، پیمان کامیار مدرس فیزیک ، غلامحسین شیروانی مدرس فیزیک ، رضا شعبانی مدرس زیست ، محمد واعضی مدرس عربی ، محسن منتظری مدرس ادبیات ، محسن محمودی مدرس زبان انگلیسی در کنار قیمت مناسب ( شروع قیمت محصولات حرف آخر از 20 هزار تومان ) ، خرید اینترنتی DVDهای آموزشی و دریافت در درب منزل همه و همه در کنار یکدیگر باعث شده اند تا این موسسه محبوبیت فراوانی در بین داوطلبین کنکور کسب کند. سایت موسسه حرف آخر ( استاد منتظری موسس حرف آخر ) : montazeri.org

اکنون که فقط چند ماه تا کنکور باقی مانده است داوطلبین شروع به مرور و تست زنی برای کنکور کرده اند و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین رتبه در کنکور میکنند، از وقت خواب و تفریح خود کاسته و بر زمان مطالعه خود افزوده اند.

اما با وجود این تلاش ها و سختی کشیدن ها، فقط داوطلبینی در این آزمون حساس موفق خواهند شد که با برنامه ریزی هدفمندتر و منابع حرفه ای تر مطالعه کرده و تست زنی کنند.

4 اصل بسیار مهم که موفقیت در کنکور را تضمین میکنند

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد داشتن منابع درسی کامل، تست هایی با تشابه نزدیکتر به تست های کنکور، برنامه ریزی دقیق و مشاور باتجره نه مزیت بلکه لازمه کنکور میباشد.

منابع درسی : برای موفقیت در کنکور داوطلب میبایست تمامی مطالبی را که احتمال دارد در آزمون بیایند را یاد بگیرد. این مطالب لزوما بصورت مستقیم از کتب درسی برداشته نمیشوند بلکه معمولا بصورت غیرمستقیم و از زیرشاخه های فرعی مطلب استفاده میشود.

به این خاطر توصیه میشود دانش آموز حتی با وجود مطالعه کتب مدرسه از ویدیوهای آموزشی نیز استفاده کند تا بتواند از تمام زوایا درس را یاد بگیرد.

تست زنی : یکی از کارهای بسیار مهم و اجباری برای قبولی و کسب رتبه برتر کنکور حل کردن تست های کنکور سالهای قبل و تست های طراحی شد توسط موسسات آموزشی میباشد.

موسسات بسیاری اقدام به طرح تست های کنکوری میکنند به همین دلیل دانش آموزان باید دقت کافی را در انتخاب منابع داشته باشند تا با حل کردن تست های متفاوت با تست های کنکور گمراه نشوند.

برنامه ریزی : انجام هر کاری با برنامه ریزی دقیق به موفقیت ختم میشود. در کنکور نیز داوطلب برای قبولی در دانشگاه و رشته موردعلاقه خود باید برنامه ریزی کند که چه میزان در روز مطالعه کند، کی استراحت کند، در طول ماه های باقی مانده چه دروسی را بخواند، چقدر مرور کند و در کدام بازه زمانی تست زنی کند.

مشاور : اینکه داوطلب چه درس هایی را بخواند و کی بخواند و در کل برای موفقیت در آزمون چه کارهایی انجام دهد از وظایف مهم مشاور کنکور هستند.

موسساتی که اقدام به تولید محتوای آموزش کنکور میکنند معمولا در مجموعه خود افرادی را نیز به عنوان مشاور کنکور دارند. مانند موسسه حرف آخر که در کنار تولید ویدیوهای آموزش کنکور مشاورانی نیز دارد که به دانش آموزانی که از محصولات حرف آخر استفاده میکنند ، کمک میکنند تا نهایت استفاده را از این dvd های آموزش کنکور ببرند و موفقیت خود را در کنکور تضمین کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس