کد خبر 1028696
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
واکنش جنبش نجباء به حمله آمریکا علیه مواضع حشد شعبی

سخنگوی جنبش نُجَباء با بیان اینکه آماده نبرد و مجهز به موشک نقطه‌زن هستیم، از برگزاری جلسه مشترک رهبران مقاومت عراق تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، نصر الشِمَّری سخنگوی جنبش نجباء در گفت‌وگو با شبکه المیادین خاطر نشان کرد آمریکا، فریبکار، غیرقابل اعتماد و متجاوز است و همه تلاش خود را برای فریب جامعه عراق و ایجاد شکاف در روابط استراتژیک عراق با ایران به‌کار بست ولی ناکام ماند.

بیشتر بخوانید:

آغاز دومینوی تغییرات بزرگ در منطقه

بازی ترامپ با جان ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق

وی خاطر نشان کرد ما هیچ‌گاه به عملکرد آمریکا در عراق اعتماد نداشتیم. برخلاف ایران که در سخت‌ترین شرایط کنار ما ایستاد، حضور آمریکایی‌ها در عراق به عملیات نیروهای امنیتی در مقابله با داعش ضربه می‌زد و در همه زمینه‌ها زیان‌بار بود.

الشِمَّری تصریح کرد حمله به مقرهای الحشد الشعبی، در واقع ساعت صفر آمریکایی‌ها برای آغاز جنگ علیه مقاومت بود. ما نیز متقابلا جنگی را علیه حضور نظامی آن‌ها در منطقه آغاز می‌کنیم و هرجا دسترسی داشته باشیم به آمریکا ضربه خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد مقاومت، خسارت‌های سهمگینی را به آمریکا در عراق وارد کرده است، به‌نحوی که در مقطعی مجبور به خروج از عراق شد.

الشِمَّری گفت : آمریکا مصداق دقیق تروریسم بین‌الملل است و ما از سال ۲۰۰۳ تا کنون با ایران و حزب‌الله در ارتباطیم، اما آن‌ها تا کنون حتی یکبار از ما نخواسته‌اند که با وجود اراده خودمان موضعی اتخاذ کنیم.

وی اظهار داشت پاسخ به تجاوز آمریکا با اقدام پارلمان عراق آغاز شد و از امروز به بعد، توافق امنیتی با واشنگتن فقط یک توهم بوده و طبق مصوبه پارلمان، اخراج آمریکایی‌ها از عراق الزامی است.

به گفته این سخنگو، واکنش «عادل عبدالمهدی» به اقدامات آمریکا تا کنون مثبت بوده و اکنون وزارت خارجه ایالات‌متحده ناامید شده است.

الشِمَّری در ادامه گفت شلیک چند راکت به‌سمت منطقه الخضراء در روزهای اخیر مشکوک است و این‌ها هیچ ربطی به مقاومت ندارد و حتی ممکن است کار خود آمریکایی‌ها باشد. پاسخ ما اگر آغاز شود، مطمئن باشید زلزله ایجاد می‌کند و جغرافیای وسیعی را در بر می‌گیرد. ما از موشک‌های نقطه‌زن برخورداریم و اگر بنا باشد سفارت آمریکا را بزنیم، مطمئنا هدفی آسان برایمان خواهد بود.

وی افزود سفارت آمریکا در بغداد "پایگاه نظامی" و "لانه جاسوسی" برای سیا و موساد است و هزاران سرباز "مارینز" در این سفارتخانه حضور دارند که برای ما هدف بالقوه محسوب می‌شوند.

الشِمَّری اظهار داشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره با نگاهی پدرانه به مجاهدان می‌نگریست، در بند پروتکل‌های رایج نظامی نبود و هیچ‌گاه به حفظ جان خود نمی‌اندیشید. اگر تحریک رژیم‌های صهیونیستی و سعودی نبود، ترامپ جرأت ارتکاب چنین جنایتی را نداشت.

وی تاکید کرد در طول زندگی‌ام ندیده بودم که خون شهیدی به این سرعت ثمربخش باشد. بدون شک ثمره بزرگ خون این شهدا زوال اسرائیل خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    من معتقدم آل سعود با دادن رشوه های کلان به پمپئو و جرد کوشنر داماد ترامپ و خود ترامپ داده تا این جنایت فجیع را انجام دهند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس