کد خبر 1027714
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
مهدی فضائلی نمایه

حاج قاسم نه یک روز و یک سال و ده سال، بلکه حدود چهار دهه مستمر و بی وقفه در حال جهاد و در میدان رویارویی مستقیم با جبهه باطل بود.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی در یادداشتی نوشت: بر اساس تمام نظرسنجی هایی که در سال های اخیر توسط مجموعه های مختلف انجام شده است، سردار حاج قاسم سلیمانی با فاصله زیاد، محبوبترین چهره در بین شخصیت های سیاسی کشور بود.محبوبیتی که این روزها از صفحه گزارش های نظرسنجی به صفحات خیابان و کوی و برزن تمام شهرها و روستاهای منتقل شده است و امروز در مراسم تشییع این مجاهد بزرگ چشم جهانیان را خیره خواهد ساخت!
این محبوبیت در حالی بود که حوزه ماموریت و اقدام وی یعنی جبهه مقاومت در عراق و لبنان و سوریه و... یکی از پر هجمه ترین حوزه ها از سوی دستگاه سیاسی و تبلیغاتی دشمنان بود که شعار نه غزه نه لبنان را باید شاخه داخلی این هجمه به شمار آورد!

بیشتر بخوانید:

مقدم‌فر: حاج قاسم مثل مقتدایش عباس(ع) صاحب بصیرتی نافذ بود

علت این محبوبیت بالا به رغم این همه هجمه،تخریب و شبهه افکنی چیست؟پاسخ به این پرسش را شاید بتوان در این عبارت امیر کلام یافت.

من اصلح ما بینه و بین الله اصلح الله ما بینه و بین الناس...سردار سلیمانی رابطه اش را با خدا اصلاح کرده بود.او نه یک روز و یک سال و ده سال، بلکه حدود چهار دهه مستمر و بی وقفه در حال جهاد و در میدان رویارویی مستقیم با جبهه باطل بود.حاج قاسم،در برابر دشمن، باصلابت و غیرمنعطف و در برابر مردم، مهربان و متواضع بود.حاج قاسم، اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و تکفیری ها را ناکام گذاشته بود.حاج قاسم سلیمانی، حق بزرگی نه فقط به گردن ملت ایران بلکه به گردن مردم مظلوم منطقه و حتی فراتر از منطقه داشت.حاج قاسم برای ملت ایران،هم امنیت در سطح کلان و هم عمق راهبردی ایجاد کرده بود.

 و حاج قاسم همه این خدمات بزرگ و خدمات بزرگ دیگری که شاید همه آنها هیچگاه در این دنیا آشکار نشود را با "اخلاص" انجام داد.سردار سلیمانی در طول حدود بیست سال فرماندهی نیروی قدس و به رغم حماسه آفرینی های متعدد فقط یکبار آنهم حدود چند ماه قبل و پس از اصرار و پیگیری زیاد بصورت غیرمنتظره ای حاضر به مصاحبه رسمی شد و پرده را از گوشه ای از رشادت هایش در جریان جنگ ۳۳ روزه آن هم بصورت ضمنی برداشت!این اخلاص، شیطنت ها و خباثت هایی که دشمنان و یا فریب خوردگان داشتند خنثی کرد و برای این شهید بزرگ محبوبیتی فوق‌العاده رقم زد. 

این محبوبیت ،ذره ای از قدرت خداوند است که به برکت گوهر اخلاص او نمایان شده است. اخلاص او زمینه عنایت خداوند را بگونه ای فراهم کرد تا دل های مردم از زن و مرد، پیر و جوان و حتی خردسال از سلایق و گرایشات مختلف سیاسی و مذهبی به او جلب شود.

ژنرال سلیمانی غربی ها که بدلیل همان صمیمیتش مردم و دوستانش او را حاج قاسم صدا می‌کنند فصل تازه ای را خواهد گشود چرا که به گفته رهبر حکیم انقلاب اسلامی و محبوب و مراد حاج قاسم:"نطق شهدا پس از شهادتشان باز می شود".سردار آسمانی ما  "قهرمان ملی" ایرانیان و "چهره بین المللی مقاومت" بود، به واسطه اراده الهی ناشی از اخلاص او و حماقت دشمنان در هجمه به او، حسن ختام این نوشته، آیه شریفه سوره مبارکه مریم است:

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا

همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس