پرچم نمایه چین و آمریکا

سفارت چین خواستار احتیاط بیشتر شهروندان این کشور در آمریکا شد.

به گزارش مشرق، سفارت چین در واشنگتن پس از ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، یک هشدار امنیتی برای شهروندان چینی ساکن در آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

در این اعلامیه آمده است: سفارت چین به شهروندان چینی ساکن در آمریکا یادآوری و پیشنهاد می‌کند به دقت شرایط امنیتی خود در این کشور را مد نظر قرار دهند، هوشیار بوده و پیشگیری‌های امنیتی را جدی بگیرند و پیش از حاضر شدن در اماکن عمومی محتاط باشند.

در ادامه این اعلامیه از شهروندان چینی خواسته شده تا در صورت ترس و یا مواجهه با تهدید احتمالی با سفارت و یا کنسولگری‌های چین، ارتباط گرفته و یا با خط اضطراری 24 ساعته وزارت خارجه تماس بیرند.

شبکه الجزیره نیز از درخواست آمریکا از اتباع خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد. الجزیره اعلام کرد: آمریکا به اتباع خود در عربستان، امارات، قطر، بحرین و کویت توصیه کرده است با توجه به تنش در منطقه جانب احتیاط و هوشیاری را رعایت کنند.

از سوی دیگر وزرای خارجه چین و روسیه نیز در دیدار با یکدیگر به بررسی افزایش تنش بین ایران و آمریکا پرداختند. به گزارش وزارت خارجه روسیه «وزرای خارجه روسیه و چین در مذاکرات خود به عواقب حمله اخیر آمریکا به فرودگاه شهر بغداد که منجر به قربانیان انسانی، از جمله کشته شدن یک مقام نظامی ارشد ایرانی شد توجه ویژه‌ای کرده و اقدام طرف آمریکایی در استفاده از توان نظامی در خاک یک کشور ثالث را غیرقابل قبول و نقض منشور سازمان ملل ارزیابی کرده و بر لزوم احترام همه کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سایر کشورها تاکید کردند.»

سردار "قاسم سلیمانی" یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی از مهمترین و بانفوذترین چهره‌های خاورمیانه در تاریخ سوم ژانویه (13 دی ماه) در نزدیکی فرودگاه بغداد در نتیجه حمله موشکی نیروی هوایی آمریکا ترور شد. دستور عملیات ترور این ژنرال ایرانی مستقیماً توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا داده شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    به چینی ها بگین ما نامرد نیستیم، ترور نمی‌کنیم... ما مرد میدانیم، رودررو ضربه می‌زنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس