سلیمانی نمایه

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت گرچه سردار «قاسم سلیمانی» شخصیت بسیار مهمی در داخل ایران و منطقه محسوب می‌شد اما ترور وی، قدرت نفوذ ایران در منطقه را تضعیف نمی‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به اقدام تروریستی آمریکا در ترو سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد و نوشت علیرغم آنکه سلیمانی چهره مهمی بود اما جمهوری اسلامی نفوذ خود را در منطقه از دست نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

حزب دولتی آلمان: ترور سردار سلیمانی به ضرر آمریکا تمام می‌شود

ترامپ هرلحظه منتظر باشد؛ حسابمان را تسویه می‌کنیم

در مقدمه این گزارش نوشته شده است که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، به تشدید بی‌سابقه بن‌بست چهل ساله میان دو کشور ایران و آمریکا منجر شد.

این روزنامه آمریکایی سپس توضیح داد که سردار سلیمانی، فرمانده قدرتمند نیروهای قدس بود و ما می‌توانیم انتظار انتقام‌ در سراسر منطقه را داشته باشیم اما ترور وی به خودی خود، سپاه پاسداران یا نقش ایران در منطقه را تضعیف نخواهد کرد.

این گزارش سپس توضیح داد که این ایده که سردار سلیمانی قدرت مطلق بود و نیروهای قدس هم‌اکنون عقب‌نشینی خواهند کرد یا اینکه روابط ایران با گروههای مقاومت در عراق و لبنان همچون حزب‌الله تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و متحمل آسیب خواهد شد، نمایانگر درک کاملاً سطحی و ایدئولوژیک از ایران و سپاه پاسداران است.

این روزنامه آمریکایی در بخش بعدی برای اثبات بخش اول گزارش خود به ترور فرماندهان ارشد دیگری چون فرماندهان حزب‌الله اشاره کرد و نوشت، ملاحظه کنید که چطور ترورهای مشابه عمل کردند. ترور «عماد مغنیه» فرمانده ارشد حزب‌الله در سال ۲۰۰۸، به تضعیف حزب‌الله منتهی نشد و در حقیقت، عکس این قضیه رخ داد.

طبق این گزارش، سالها ترورهای هدفمند علیه فرماندهان حماس در غزه به نابودی این سازمان منتهی نشده است. سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی بزرگتر و قدرتمندتر از تمامی آن گروهها است.

نیویورک‌تایمز سپس به محبوبیت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ایران اشاره کرد و نوشت که سلیمانی در داخل ایران بعنوان یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها شناخته شده بود و سپس  غلبه بر قدرت نمادین سردار سلیمانی در منطقه به ویژه در میان گروههای شیعه عرب در عراق و لبنان دشوار است. وی از لبنان گرفته تا یمن، بعنوان چهره قدرت ایران شناخته شده بود.

با اینحال، نیویورک‌تایمز ادامه داد که آنطور که رسانه‌های غرب جلوه می‌دهند، قاسم سلیمانی تنها فرد در نیروی قدس سپاه پاسداران نبود که چنین روابط شخصی را ایجاد کرده بود و این قضیه و روابط فراتر از اینها است.

نیویورک‌تایمز سپس توضیح داد که به واسطه ساختار سپاه پاسداران، روابط میان سپاه و گروههای مقاومت شیعه لبنان و عراق طولانی مدت و عمیق است و ایران و جمعیت این کشور، دارای تاریخ هزاران‌ ساله در منطقه هستند و بنابراین با ترور و حملات موشکی ریشه‌کن نخواهند شد.

این گزارش تأکید کرد که این روابط میان کادر سپاه پاسداران و سپاه و همپیمانان این کشور در خارج از کشور، عمیق است و این روابط تنها به یک چهره وابسته نیست و در حقیقت، ایران از قبل، «اسماعیل قاآنی» معاون سلیمانی را بعنوان جانشین وی معرفی کرده بود.

نیویورک‌تایمز سپس در بخش پایانی با اشاره به تمامی موارد نوشت، آمریکا فقط در چرخه قدرتمند سراسر منطقه یک چهره بسیار محبوب را کشت و سلیمانی تنها رهبر با تجربه راهبردی و رزمی نبود که آرزوی مشاهده خروج آمریکا از منطقه را داشت. این اقدام آمریکا یک ترور بسیار نمادین بود. مشکل آمریکا این است که نمادگرایی قدرت سوق دادن افراد به سمت عمل و اقدام را دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهندس IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    بهترین گزینه برای ایران در این فرصت بدست آمده و رسیدن به آرزوی سردار حاج قاسم سلیمانی در یک روز و در یک لحظه هزار موشک بالستیک خرمشهر به اسرائیل شلیک کنیم و اسرائیل را محو و نابود کنیم و روح بزرگوار را شاد کنیم .
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    حوادثی زیادی هنوز در راه است ترامپ از این به بعد اتفاقات ناگوار زیادی از کشورهای مختلف دنیا خواهد شنید دیگر پرچمهای سیاه همه امریکا را خواهد پوشانید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    پاسخ ایران 80 درصد باید به خاک عراق باید محدود باشد چون هدف کشاندن جنگ امریکا به میان مردم عراق و بیرون راندن آمریکا از این کشور است و ابزار ها می تواند 1- حمله به سفارت امریکا در عراق 2- حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق 3- حمله به بالگردهای نظامی آمریکا 4- حمله به خطوط تدارکاتی امریکا از خاک عراق به سوریه 5- حمله به پایگاههای نظامی امریکا در سوریه 6- حمله به خطوط تدارکاتی امریکا در سوریه 7- خروج کامل از برجام 8- آزمایش موشک شهاب 5 و 6 9- پایگاه های نظامی امریکا در عربستان 10- کشتی های جنگی آن در سواحل یمن 11- حمله بسیار بزرگتر به پالایشگاههای عربستان و قطع 80 درصدی بجای قطع 50 درصدی صادرات نفت آن 12- حمله به مراکز نظامی اسرائیل
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    فرماندهان ارتش عراق.. فرمانده نیروهای مسلحشون توسط امریکا کشته می شود و هیچ واکنشی نشان نمی دهند!!! چرا؟@@@!!!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    پاسخ فقط باید در خاک عراق داده شود چون هدف بیرون راندن امریکا از عراق است1- ابتدا بزرگ و 2- بعد کوچک 3- مستمر و هر دو روز یکبار 4- شبانه 5- بدون درگیری مستقیم باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس