سعدالله زارعی: قمار اردوغان برسر منطقه بی نتیجه ماند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی‌ها مسیر حرکت خودرو سردار سلیمانی را ردیابی کردند و در حالی که ایشان وارد فرودگاه بغداد شد،‌ خودرو وی را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، حسین اکبری معاون فرهنگی سپاه قدس طی سخنانی در برنامه شبکه 3 سیما ضمن محکومیت جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از آنجا که در رسانه‌های بین‌الملل از خودشان خیلی تعریف می‌کنند در میدان که می‌آیند می‌گویند نکند که ما اینقدر قدرتمند هستیم؟ اما در میدان نشان می‌دهد که این گونه نیستند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این عملیات اشتباه دومی بود که آمریکایی‌ها مجبور شدند برای جبران اشتباه اول خود انجام دهند چرا که اینها اکنون می‌گویند اتفاقی که در سفارت آمریکا انجام شد ما می‌خواهیم جبران کنیم لذا کار پیچیده‌تری انجام داده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه قدس ادامه داد: سؤالی که نه ما بلکه در آمریکا می‌پرسند این است که کاری که ترامپ شروع کرده اگر نتواند پاسخش را مهار کند چه اتفاقی برای آمریکایی‌ها می‌افتد؟ آیا این موضع قدرت است؟ که در این صورت اگر چند امتیاز گرفته باید چند برابر امتیازش را از دست بدهد؛ به ویژه اینکه آنها نمی‌فهمند جبهه مقاومت دیگر فقط در عراق و  ایران نیست بلکه همه جبهه مقاومت در مقابل آمریکا جبهه‌گیری کرده است. نه اینکه بگوییم اینها زیر نفوذ ما هستند بلکه آنها به یک مکتب عقیده و اعتقادی رسیده‌اند که بر اساس آن معتقدند اگر اینجا جلوی آمریکایی‌ها گرفته نشود این زیاده‌خواهی در یمن و فلسطین و جاهای دیگر هم تکرار خواهد شد.

اکبری همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از جبهه مقاومت حتی بیشتر از ما آمریکا را تهدید کرده‌ و حتی نیروهای خود را آماده‌باش داده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون ترامپ به شدت دنبال این است که یک دستاوردی در پرونده‌های بین‌المللی داشته باشد و دلیل آن هم این است که اکنون ترامپ در داخل آمریکا هم استیضاح می‌شود و هم انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارد و همچنین هر چه نگاه می‌کند جز شکست هیچ چیز دیگری نداشته است و پرونده‌های بین‌المللی از کره شمالی گرفته تا برخوردی که با چین، آمریکای لاتین و ونزوئلا دارد. در سوریه هم که وارد جنگ شده‌اند و در فلسطین و بصره هم معامله قرن را ایجاد کردند.

وی افزود: ترامپ این همه پول و هزینه و خسارت داد اما سؤال همگان این است که با وجود این همه هزینه چه کردید؟ بنابراین اینها نیاز به یک امتیاز دارند. خیلی‌ها می‌گویند قضیه کارتر دوباره تکرار می‌شود یعنی همان اشتباهی که کارتر درباره ایران کرد ترامپ هم انجام داده است.

در ادامه این برنامه، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل در همین رابطه اظهار داشت: سردار سلیمانی به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود.

وی افزود: تعبیر رهبری، تعبیری بسیار بلندی بود که درباره این شهید بزرگوار بیان کردند، این شهادت انصافاً بسیار مهم بود و یکی از شاید منحصر به فردترین اتفاقاتی بود که طی دو دهه گذشته در ارتباط با جمهوری اسلامی افتاد و حقیقتاً آثار آن هم بسیار بزرگ است.

این کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاد این بود که آمریکایی‌ها مسیر حرکت خودرو سردار سلیمانی را ردیابی کردند و در حالی که سردار سلیمانی وارد فرودگاه بغداد شد و از فرودگاه بغداد به سمت مکانی که محل جلسه و گفت‌وگوی او بوده حرکت می‌کرده؛ اینها در دو خودرو به همراه همراهان بودند که این خودروها از قبل شناسایی شده بودند و نهایتاً مورد حمله قرار گرفتند و همه عزیزانی که در این دو خودرو اعم از عراقی و ایرانی‌ها در آنجا به شهادت رسیدند، که 5 نفر ایرانی محسوب می‌شوند و چند نفر هم از عراق در این ماجرا به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بعدها خود آمریکایی‌ها هم نکاتی را منتشر کردند که هم مسئولیت‌شان را مشخص و هم نحوه پیگیری این ماجرای ترور را روشن می‌کند اما اینجا یک سؤال اساسی وجود دارد و آن این است که در این پرونده و مسأله چه کسی در موضع قدرت و چه کسی در موضع ضعف است؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    منتظر امر فرمانده ام
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 5
    فعلا که عراق دراشغال امریکاست وراحت هرکس وگروهی رو بخواد می کشه .بالای سفارت ایران هلی کوپتر همون چرخ بال بالگرد می فرسته .برو عمو دیگه کسی رو با حرفاتون نمی تونین رنگ کنید
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 1
    چگونه ردیابی شده؟ پس اشرافیت اطلاعاتی بالا کجا رفته بود؟ پس سربازان گمنام چه میکردند؟
  • ناشناس IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    احتمالادر خودروها ردیاب کار گذاشتندانهارا رصد میکردند.مرگ بر امریکا مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس