کد خبر 1025881
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
اظهارات نژادپرستانه نتانیاهو علیه اعراب

درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مصونیت قضایی با مخالفت وزیر جنگ پیشین این رژیم و تلاش رئیس کنست برای به تعویق انداختن بررسی آن مواجه شده است.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» شامگاه چهارشنبه وعده داد که با درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای مصونیت از محکومیت قضایی مخالفت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو از پست‌های وزارتی استعفا داد

آیا نبرد حزب الله و تل آویو نزدیک است؟

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» لیبرمن طی سخنرانی بعد از درسال درخواست نتانیاهو به پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، گفت: «اکنون بدون شک مشخص شد تنها چیزی که برای نتانیاهو اهمیت دارد، مصونیت است. او وقتی صبح بیدار می‌شود، وقتی نفس می‌کشد، وقتی روز را می‌گذارند و وقتی به خواب می‌رود فقط به آن (مصونیت) می‌اندیشد».

وی با بیان اینکه نتانیاهو این رژیم را «گروگان» مشکلات خودش کرده است، متعهد شد حزب اسرائیل بیتُنا در کنست به درخواست مصونیت نتانیاهو رأی منفی می‌دهد.

لیبرمن در این باره توضیح داد: «او (نتانیاهو)‌ به چپ، راست، مذهبی یا سکولار اهمیتی نمی‌دهد. تنها چیزی که برای او اهمیت دارد، تشکیل ائتلاف برای مصونیت است... ما، اسرائیل بیتُنا، بخشی از ائتلاف مصونیت نخواهیم بود. ما همگی یکپارچه به اعطای مصونیت به نتانیاهو رای مفنی می‌دهیم».

از سوی دیگر خبر می‌رسد «یولی ادلستاین» رئیس کنست و هم‌حزبی نتانیاهو در لیکود، تلاش می‌کند تا بررسی درخواست مصونیت نتانیاهو و رأی‌گیری بر سر آن را تا بعد از انتخابات سراسری مجدد در فلسطین اشغالی به تعویق بیاندازد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، همچنین به دلیل اینکه حزب لیکود از اکثریت ۶۱ کرسی در پارلمان برخوردار نیست تا مصونیت نتانیاهو را تصویب کند، می‌خواهد این موضوع به زمان بعد از انتخابات عقب بیافتد به امید اینکه بتوانند اکثریت کنست را به دست بیاورند.

این وبگاه به نقل از یکی از نزدیکان نتانیاهو گزارش داد ادلستاین تلاش می‌کند تا با ممانعت از تشکیل کمیته‌ای در کنست، اجازه بررسی درخواست مصونیت نتانیاهو را تا زمان انتخابات ندهد.

شب گذشته نتانیاهو از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواست به او در جریان پرونده‌های فساد دولتی، مصونیت از محکومیت اعطا کنند. این درخواست پس از آن ارسال شد که «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. 

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس