کد خبر 1025810
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
لوگوی استقلال

استرا می‌آید؛ استرا نمی‌آید؛ استرا می‌آید؛ استرا نمی‌آید. خبری که در 24 روز گذشته بخش عمده اخبار ورزشی را به خود اختصاص داد.

به گزارش مشرق، همه متفق‌القول اذعان داشتند استقلال با این مربی می‌تواند بعد از سال‌ها دوباره رنگ قهرمانی را دیده و دوباره آن را تجربه کند؛ با همه این اوصاف دقیقا در همان روزهایی که این رویا در‌حال محقق شدن بود، استراماچونی زیر میز زد و ایران و استقلال را ترک کرد. درخصوص ترک کار و روزهایی که بدون استرا سپری شد، روزانه صدها مطلب نوشته شده و دیگر قصد پرداختن به آن را نداریم، اما نکته قابل توجه آن جایی است که استقلالی‌ها تا دیشب نیز منتظر این سرمربی ماندند تا پاسخ قطعی را به آنها بعد از سه روز مذاکره رو‌در‌رو با وکیل وی بدهد. اتفاقی که تا لحظه تنظیم این گزارش محقق نشده و این در‌حالی است که شنیده می‌شود ارائه برخی شروط غیرمنطقی و غیرفوتبالی توسط استرا، شانس بازگشت وی را تقریبا به زیر یک درصد رساند.

 همه گزینه‌های روی میز؛ پالس به اسکو

در همین بین، استقلالی‌ها از لحظه‌ای که تقریبا مطمئن شدند شاید دیگر استرایی در کار نباشد، مذاکره با سایر گزینه‌ها را آغاز کردند. بر همین اساس طی یکی دو روز اخیر نام بسیاری از گزینه‌های داخلی و خارجی دوباره مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به فرهاد مجیدی، جواد نکونام، مهدی پاشازاده و حتی گزینه‌هایی مانند والتر زنگا و چند سرمربی ایتالیایی دیگر اشاره کرد، اما از استقلال اخبار دیگری به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نیمکت استقلال به کدام مربی می‌رسد؟


در این خصوص به اطلاعاتی دست پیدا کرده ایم که برخی از مسئولان استقلال برای استقلالی شدن اسکوچیچ، پالس‌های مثبتی را فرستاده و بعضا برخی مذاکرات برای اینکه وی در ادامه بتواند سرمربی آبی‌پوشان شود را آغاز کرده‌اند. حال اینکه طی روزهای آینده چه اتفاقی بیفتد و اینکه استرا چه پاسخی بدهد هنوز معلوم نیست اما پرواضح است که استقلال روزهای بی‌سروسامانی را سپری کرده و با این وضعیت آینده روشنی نخواهد داشت.

 جنگ قدرت در استقلال

اینکه در این مدت مدیران و مسئولان زیادی برای خودنمایی سعی کردند استرا را دوباره برگردانند، بدون توجه به بازی‌های پشت پرده آنها، خود نشان می‌دهد جنگ قدرت عجیبی در استقلال در این خصوص در‌حال شکل‌گیری بوده که البته هنوز هم تمامی ندارد.یک مقام آگاه به مذاکرات استرا با استقلال در این مورد گفت: «کارها خوب پیش می‌رفت و استرا حاضر شده بود پولش را تا روزی که کار کرده، بگیرد. اما اظهارات غیر کارشناسی علی فتح‌الله‌زاده، این مربی را عصبانی کرده و وی اعلام کرد حالا که این‌طور است پول دو سال را از استقلال می‌گیرد!»

وی تاکید کرد: «در همان روزها و حتی روزهایی که سرمربی ایتالیایی ایمیل 11 بندی را ارسال کرده بود، همچنان کارها خوب پیش می‌رفت و کادر ایتالیایی در‌حال تنظیم برنامه‌های اردویی و تمرینی استقلال بود اما از آن شبی که فتح‌الله‌زاده زبانش را علیه استرا باز کرد، همه‌چیز متوقف شد و این حرف‌ها حسابی برای استقلال خرج تراشید.»

البته که ابدا به سرمربی ارتباطی ندارد که چه‌کسی در باشگاه فعالیت می‌کند اما شرط تایید نشده‌ای که درخصوص عدم حضور فتح‌الله‌زاده در هیات‌مدیره از سوی استرا مطرح شد نیز می‌تواند پشت پرده‌اش آن چیزی باشد که در بالا از آن گفتیم.

 تکرار ماجرای سوپرجام؟

استقلال در پرونده سوپرجام بعد از پیگیری یک‌ساله و هزینه گزاف برنده نشد. وریا غفوری، روز گذشته در جمع خبرنگاران به این موضوع و با اشاره به نام معاون سابق استقلال که بازیکنان تیم علیه او موضع دارند و برخی می‌گویند در تلاش برای بازگشت است، اعلام کرد: «او سمتی در باشگاه ندارد و گفته است می‌تواند استراماچونی را برگرداند. سه چهار روز هم هست که اتفاقی نیفتاده! امیدوارم این داستان هم مثل سوپرجام نشود.»

در پرونده سوپرجام نیز استقلالی‌ها کلی ضرر و زیان مالی را متحمل شده و حتی شنیده می‌شود که پول هنگفتی را نیز به وکیل خارجی خود بدهکار هستند. این در‌حالی است که در این پرونده نیز تیم مذاکره‌کننده استقلال در سفر سه روزه خود به دوحه قطر، حدود 40 هزار دلار مخارج روی دست باشگاه گذاشته‌اند و اخبار از آن حکایت دارد که دیگر استرایی نیز درکار نخواهد بود. چیزی که در این مدت دیده شد جنگ قدرت مدیران گذشته و فعلی برای خودنمایی و شرط‌های مداوم استرا بود؛ جنگ قدرتی که دودش تنها به چشم استقلال خواهد رفت.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 3
    نه اینکه استقلال از جیب خودش این هزینه ها را می دهد!?
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 2
    کاش اومده بود. الان اینا یه ستاره قلابی دیگه میزارن میگن اگر اومده بود قهرمان جهان میشدیم
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 1
    داغ سوپرجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس