کارگران با حقوق ۲ میلیون و ۳۰۰ تومان از مالیات معاف می‌شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، حقوق کارگران تا ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش مشرق، هادی قوامی امروز در نشست خبری در تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون، گفت: جزء ۲ و ۳ تبصره ۱۲ در کمیسیون تلفیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  بر اساس بند ۲، به وزارت اقتصاد و دارایی اجازه داده شد نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولت در سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال با استفاده از ابزار صکوک اجاره و اموال غیرمنقول مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

وی افزود: همچنین در بند ۳ تبصره ۱۲ لایحه بودجه به وزارت اقتصاد و دارایی اجازه داده شده است تا سقف ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از اموال و دارایی‌های خود را به استثنای اموال و موارد مندرج در اصل ۸۳ قانون اساسی بدون رعایت تشریفات واگذار کند که در این بند عبارت «بدون رعایت تشریفات» حذف شد و بنا شد واگذاری‌ها از طریق مزایده و به صورت شفاف به اطلاع برسد.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بررسی بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه در موضوع هدفمندی، گفت: منابع درآمدی هدفمندی در هفت بخش پیش‌بینی شده است که عبارت از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی ۷۷ هزار میلیارد تومان،  فروش صادرات فرآورده‌های نفتی ۸۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، فروش داخلی گاز طبیعی ۳۱ هزار میلیارد تومان، فروش برق به مشترکین ۲۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، سوخت نیروگاه ۴۲۰ میلیارد تومان، خوراک میعانات گازی پتروشیمی‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان و منابع حاصل از فروش آب ۳۱۰۰ میلیارد تومان است.

قوامی تاکید کرد: به منظور شفاف‌تر شدن بخش درآمدی منابع حاصل از تبصره ۱۴، بحث‌های مفصلی هم اکنون در کمیسیون تلفیق در حال طرح و بررسی است تا درباره منابع درآمدی تبصره ۱۴ نیز تصمیم‌گیری شود.

وی درباره معافیت مالیاتی پزشکان، اظهار داشت: اگرچه بحث‌هایی در این خصوص مطرح شد و در لایحه دولت یک پیشنهاد در این زمینه آمده است، اما به دلیل آنکه خلاف برنامه ششم توسعه است رأی لازم برای تصویب را نیاورد و آنچه که در لایحه دولت بود، با اصلاحاتی به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: در تبصره ۶ لایحه بودجه سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیردولتی تا ۳ میلیون تومان تعیین شد و مازاد آن تا ۱۵ میلیون تومان به نرخ سالانه ۱۰ درصد و مازاد ۱۵ میلیون تومان در ماه به نرخ سالانه ۲۰ درصد محاسبه خواهد شد.  همچنین در این تبصره سقف معافیت مالیاتی برای کارگران تا ۲۸ میلیون تومان یعنی ماهیانه حدود دو میلیون و ۳۰۰ تومان تعیین شد.

قوامی با اشاره به دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق، گفت: در تبصره ۵ مقرر شد که شرایطی را در سال ۱۳۹۹ فراهم کنیم که پروژه‌های عمرانی در بخش‌های غیردولتی و سایر نهادها از ظرفیت اوراق مشارکت استفاده کنند. بر این اساس به دولت اجازه داده شد برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال ۱۳۹۹ معادل یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند.

وی افزود: همچنین در بند (الف) تبصره ۵ به شرکت‌های دولتی اجازه داده شد تا سقف ۶۵ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر کنند و در بند (ب) تبصره ۵  به دولت اجازه داده شد برای تامین مالی تا مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند که از این محل فعالیت امور عمرانی بودجه را انجام دهد. همچنین در بند (ج) تبصره ۵ مصوب شد اوراق فروش نرفته بند «الف» و «ب» تبصره ۵  لایحه بودجه سال آینده با تایید رییس دستگاه اجرایی به طلبکاران واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بیان کرد: مطابق با یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق،  شهرداری‌ها تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای قطار شهری و حمل و نقل شهری منتشر کنند. همچنین در بند «ه» تبصره ۵  لایحه بودجه سال آینده مقرر شد دولت تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید در سقف نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به طلبکاران واگذار کند.

قوامی تصریح کرد: در بند «و» تبصره ۵  نیز که خبر خوشی برای طلبکاران دولت دارد ظرفیت اوراق برای پرداخت طلب طلبکاران از دولت به ویژه پیمانکاران تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی متذکر شد: در سال‌های گذشته یکی از مشکلات طلبکاران دولت این بود که موظف بودند ۲۵ درصد را نقد و مابقی طلب را تهاتر کنند که کمیسیون این شرط را برداشت تا تسویه طلبکاران دولت راحت‌تر انجام شود و اولویت پرداخت هم با کسانی است که مدت زمان بیشتری از دولت طلب دارند.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در بند «ز» تبصره ۵ به بیمه مرکزی اجازه داده شد هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه انواع اوراق بهادار منتشر کند.

قوامی با بیان اینکه همچنین مقرر شد وزارتخانه‌ها از طریق شرکت‌های تابعه در صف ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق با تصویب شورای اقتصاد منتشر کنند، افزود: در بند «ه» تبصره ۵ مقرر شد که ۲۰ هزار میلیارد ریال از ظرفیت اوراق برای طرح‌های سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استفاده شود.

وی بیان کرد: تقریبا در این هفته بحث مرتبط با تبصره‌های درآمدی تمام شد و تنها چند بند همچون بند مرتبط با بودجه صدا و سیما باقی مانده است که درباره آن نیز تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: هفته آینده کمیسیون از روز یکشنبه جلسات خود را به صورت مرتب در خارج از وقت جلسه علنی پیگیری خواهد کرد و امیدواریم با اتمام بحث‌های درآمدی بتوانیم وارد بحث های هزینه لایحه بودجه سال ۹۹ شویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    3 0
    یعنی این بدبختا سرشون را از خط قبر بیرون کنند، باید مالیاتش را بدند.
  • علی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    مجلس فقط زورش به کارگران میرسه که مالیات انان را کم کنه اینکار ظلم به کارگران است نمایندگان مجلس خودشان کارمند دولت هستنند تمام قوانیین را به نفع خودشان تصویب میکنند
  • مهدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    این چه تبعیضی هست که کارمندان سه میلیون معافیت داشته باشند و کارمندان دو میلیون و سیصد این چه کاریه خب معافیت مالیاتی حقوق که دیگه کارمند و کارگز نباید داشته باشد
  • مهمان IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    چه فرقي بين كارگر وكارمند هست.مگه كارگر امنيت شغلي داره كه نداره.بيشتر كار نميكنه كه ميكنه.ازاين تبعيض بيشتر.امسال 2700 مفاف شده سال بعد2300.لطفا پيگيري كنيد تا بيشتر ازاين مردم ناراضي نكردن
  • مریم IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 0
    این چه تبعیضی که اعمال میکنید کارگر دو سیصد کارمند سه تومن لعنت به همتون
  • سعید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    2 0
    بدبخت کارگر
  • بابک IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    از دیوار کارگر کوتاهتر ندیدن
  • محمدرضا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    نمایندگان دارن انتقام اینکه رای نیاوردن رو از مردم میگیرن
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    بیچاره کارگرا دیواری کوتاهتر کارگر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس