کد خبر 1025598
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
پلنگ

مدیر باغ وحش ارم به بیان توضیحاتی درباره چگونگی رسیدن پلنگ ماوی به باغ وحش ارم ارائه داد و از جوانی به نام احمد بستانی که این توله پلنگ را از جنگال سگ‌ها نجات داده تشکر کرد.

به گزارش مشرق، امیر الهامی، مدیر باغ وحش ارم درباره چگونگی انتقال پلنگ ماوی به باغ وحش ارم که پیش‌تر عنوان شده بود این پلنگ از شکارچی گرفته شده است توضیحاتی ارائه داد و گفت: باغ وحش ارم این پلنگ را از پارک پردیسان تحویل گرفت و بر اساس پیشینه‌ی ذهنی که داشتیم مبنی بر اینکه این گونه‌ها را از شکارچی می‌گرفتند و سپس به محیط زیست تحویل می‌دادند اعلام کرده بودیم که پلنگ ماوی از شکارچی گرفته شده است.

الهامی در ادامه از اطلاعات جدیدی که درباره چگونگی انتقال پلنگ ماوی به باغ وحش ارم دریافت کرده بیان کرد: شخصی با ما تماس گرفت به نام احمد بوستانی ساکن روستای ماوی که گفت او این پلنگ را که به نزدیکی خانه اش آمده گرفته و به محیط زیست تحول داده است. بوستانی در ادامه به ما گفت: یک روز نزدیک منزلم سگ‌ها شروع به پارس کردن کردند و متوجه شدم که یک توله پلنگ سه ماهه توسط سگ‌های نگهبان گله گوسفندام احاطه شده و سگ‌ها در حال حمله کردن به او هستند و بعد از مشاهده این شرایط این توله پلنگ را نجات داده ام.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: این توله پلنگ را به منزل آوردم و غذا دادم و روز بعد به محیط زیست شهرستان میانه زنگ زده و به آن‌ها اعلام کرده که این توله پلنگ سرگردان در منزل من است. محیط زیست هم دو مسئول به روستا فرستاده و مسئولان محیط زیست به گشت زنی در اطراف روستا پرداخته اند و چون مادرش را پیدا نکردند بعد از دو روز که این پلنگ نزد این فرد بوده به پارک پردیسان منتقل شده و بعد از چند ماه هم به باغ وحش ارم منتقل کرده اند.

مدیر باغ وحش ارم افزود: اقدام این جوان کاری تقدیر آمیز بوده و از این جوان تشکر می‌کنیم که این پلنگ را تحویل محیط زیست داده است. هر کسی که به حیوانات محبتی کرده و از آن‌ها حفاظت کند باید از آن‌ها تقدیر شود.

درآمد باغ وحش ارم از کجا تامین می شود؟

الهامی در ادامه در پاسخ به این سوال که درآمد باغ وحش ارم از چه منبعی تامین می‌شود افزود: هیچ یارانه‌ای نمی‌گیریم و از محل فروش بلیط‌های خودمان مخارج باغ وحش را تامین می‌کنیم و حقوق پرسنل و مخارج حیوانات را به این شیوه تامین می‌کنیم.

مدیر باغ وحش ارم گفت: در تمام کشورهای دنیا NGO کمک‌هایی به باغ وحش‌ها می‌کنند، ولی در کشور ما به این صورت نیست و باغ وحش ارم فقط از محل درآمدخودش امور خود را می‌گذراند.

خودکفایی در تامین غذای مارها در باغ وحش 

وی درباره غذایی که به مارهای باغ وحش ارم داده می‌شود گفت: از موش و خرگوش و ... برای خوراک این حیوانات استفاده می‌کنیم و بر اساس وزن و جثه و فصل غذای متفاوتی به آن‌ها می‌دهیم. در فصل بهار و تابستان مصرف غذایی آن‌ها بالا است.

الهامی درباره منبع کسب این حیوانات برای تامین غذای سایر این حیوانات افزود: قورباغه، موش خرگوش و یک سری حشرات به حیوانات باغ وحش می‌دهیم که خودمان در باغ وحش اتاق تکثیر داریم و آن‌ها را تولید می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس