سینما نمایه

اختصاص بودجه دولتی ۱۷ میلیاردی از جیب مردم به غیر از اسپانسرهایی مانند همراه اول و غیره برای این رویداد با اهداف عالی انقلاب‌مان در تضاد علنی نیست؟

به گزارش مشرق، یک منتقد معتقد است: رنگ و بوی جشن‌ها و برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر از جمله جشنواره فیلم فجر باید در راستای تحقق اهداف عالی انقلاب و برقراری حکومت جهانی حضرت حجت(عج) باشد و در آن باید عموم مردم و از همه طبقات جامعه به‌خصوص اقشار ضعیف و دورافتاده از مرکز امکان شرکت و بهره‌مندی داشته باشند و از وظایف دولت‌هاست که زمینه و شرایط را برای این امر مهیا و آماده سازند.

بیشتر بخوانید:

حمایت گسترده مدیران دولتی از محکومان امنیتی


 امیرحسین جوانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، با بیان مطلب فوق افزود: متأسفانه در جشنواره فیلم فجر که همزمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود شاهد فضایی غیرمردمی ‌و همراه با ریخت‌وپاش‌های کذایی و اکثراً بی‌مورد آن هم از جیب و حساب مردم (بیت‌المال) هستیم! و هر ساله عده‌ای از مدیران دولتی و خانواده‌هایشان و وابستگانشان همراه تعدادی از پیاده نظام هنری یک جریان خاص سیاسی که همیشه و در همه صحنه‌ها به‌عنوان سلبریتی حاضرند، بدل شده است! اما عموم مردم به علت نبود امکانات کافی و مناسب و اختصاص ندادن فضایی برای اکران فیلم‌های این رویداد ملی در اکثر شهرهای کشور از حضور در آن محروم می‌مانند و حتی در معدود سینماهای مراکز استان‌ها و تهران هم برای تهیه بلیط نسبتاً گران بزرگ‌ترین جشنواره هنری و دولتی در کشور با مشکلات فراوانی مواجه‌اند و فقط از طریق برخی وابستگان دولتی و مدیران وزارت ارشاد و یا با مراجعه به بازار سیاه و آن هم به قیمت چندین برابر امکان حضور در این جشنواره ملی را پیدا می‌کنند، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که ادامه این روند فعلی و برگزاری این جشنواره به این شکل آن هم در این ایام مبارک اصلا به صلاح کشور و مردم هست؟


وی ادامه داد: برای مثال همین امسال که عموم مردم در تنگنای اقتصادی و معیشتی به‌سر می‌برند و دولت هم با کسری شدید بودجه و کمبود بی‌سابقه نقدینگی و تحریم‌های کمرشکن استکبار جهانی مواجه است آیا اختصاص بودجه دولتی ۱۷ میلیاردی از جیب مردم به غیر از اسپانسرهایی مانند همراه اول و غیره برای این رویداد با اهداف عالی انقلاب‌مان در تضاد علنی نیست؟


از همه اینها هم که بگذریم با دیدن اسامی ‌فیلم‌های مستند این دوره که در شأن و سطح جشنواره فجر هم نیستند مانند: خسوف، زمستان است، عالیجناب، کامی‌ و همچنین خبرهایی که نشان از حضور فیلم‌های سینمایی مسئله‌دار و سیاه‌نما می‌دهد، درمی‌یابیم که در آستانه برگزاری سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار داریم. بنابراین لزوم بازنگری فوری و اساسی در شیوه برگزاری و برگزارکنندگان و سیاست‌گذاران این جشن بزرگ هنری در مجلس و متعاقبا دولت آینده اقدامی واجب و لازم در جهت اصلاح این انحرافات است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فروغی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 0
    حرف درست و بحقی زده جشنواره فیلم فجر مردمی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس