کد خبر 1025335
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
نتانیاهو دیوان کیفری بین المللی را به «تدلیس و ریاکاری» متهم کرد!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از درگیری میان طرفداران نتانیاهو و ساعر در مراسم حزب لیکود و درخواست نتانیاهو از کنست برای مصونیت در برابر محاکمه خبر دادند و مدعی آزمایش موشکی قسام شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بروز درگیری میان طرفداران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رئیس حزب لیکود و رقیب شکست‌خورده‌اش، گدعون ساعر در یک مراسم صهیونیستی موسوم به عید حانوکا خبر دادند. شبکه کان رژیم اسرائیل از بروز درگیری میان طرفداران نتانیاهو و ساعر در مراسم جشنی که حزب لیکود در تل آویو برگزار کرد، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

سرمستی نتانیاهو از حمله آمریکا علیه حشدالشعبی

دیوان کیفری بین‌المللی ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کرد

این رسانه گزارش داد این درگیری در مراسمی که حزب لیکود برای روشن کردن هشتمین و آخرین شمع عید حانوکا برگزار کرد، رخ داد، این مراسم به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

این رسانه در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر، ویدئویی را قرار داده است که درگیری میان طرفداران نتانیاهو و ساعر را نشان می‌دهد که یکی از آنها بر روی زمین افتاده است و دیگران هم برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کنند.

شبکه کان به این نکته که آیا درگیری پیش از رسیدن نتانیاهو و ساعر به سالن برگزاری مراسم رخ داده یا پس از حضور آنها اشاره نکرده است، اما گزارش داد که هنگام ورود ساعر به مراسم، سر و صدای گسترده‌ای به پا شد و طرفداران نتانیاهو با شعار تو باعث ننگ و عار هستی به حضور ساعر واکنش منفی نشان دادند. البته آنها با شعار بی بی بی بی(نامی که طرفداران نتانیاهو ترجیح می‌دهند درباره وی استفاده کنند) به استقبال از نتانیاهو پرداختند. براساس این گزارش، ساعر در حلقه محافظان وارد سالن شد و در قسمت اختصاص یافته برای وزیران و اعضای کنست مستقر شد.

ساعر طی روزهای اخیر از تهدیدهای طرفداران نتانیاهو علیه خود خبر داده است، این تهدیدها پس از آن صورت گرفت که ساعر در انتخابات برای رهبری حزب لیکود با نتانیاهو رقابت کرد که با اختلاف زیادی شکست خورد.

برخی اعضای حزب لیکود معتقدند که قرار گرفتن ساعر در مقابل نتانیاهو که از چهارده سال پیش رهبر بلا منازع و بدون رقیب بوده، خیانت است که با توجه به اتهاماتی که نخست وزیر با آن در پرونده فساد روبرو است، باید در راستای متحد کردن صفوف داخلی در حزب لیکود تلاش کرد نه برای ایجاد شکاف. آنها ساعر را به ایجاد شکاف در حزب لیکود متهم کرده‌ اند.

درخواست نتانیاهو از کنست برای مصونیت در برابر محاکمه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار مصونیت پارلمانی در برابر محاکمه شده است. نتانیاهو که با پرونده‌های فساد روبرو است، تصمیم گرفته است از کنست بخواهد به وی در برابر محاکمه برای مسائل فساد، مصونیت دهد. روزنامه هاآرتص نوشت نتانیاهو قرار بود تصمیم خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی در شامگاه دوشنبه اعلام کند، ولی از این کار منصرف شد.

این روزنامه افزود تصمیم نتانیاهو برای به تعویق انداختن درخواست از کنست به این خاطر بود تا بر قضات تاثیر نگذارد، چرا که قرار است دادگاه عالی اسرائیل به مخالفت‌ها با احتمال مامور شدن نتانیاهو برای تشکیل دولت در سایه اتهامات فساد وارده به وی رسیدگی کند.

نتانیاهو در سخنان ویدئویی در صفحه شخصی خود در توئیتر گفته است برخی تلاش می‌کنند دادگاه عالی را به سمت بازی سیاسی بکشانند تا نامزدی وی برای تصدی نخست وزیری را به شکست بکشانند.

وی افزود گمان نمی‌کنم که دادگاه در دام بیفتد، در دموکراسی، کسی که تصمیم می‌گیرد، مردم است.

صدها نفر از راستگرایان صهیونیست شامگاه دوشنبه در حمایت از نتانیاهو علیه نظام قضایی رژیم اسرائیل تظاهرات کردند. روزنامه معاریو نوشت برخی طرف‌های راستگرا این تظاهرات را در حمایت از نتانیاهو برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان طرفدار نتانیاهو، نظام قضایی اسرائیل را به ضدیت با نتانیاهو و تلاش برای حذف سیاسی وی متهم کرده‌اند. هزاران صهیونیست شنبه گذشته در اعتراض به احتمال اعطای مصونیت به نتانیاهو تظاهرات کردند.

مخالفان نتانیاهو می‌گویند که وی با تشکیل دولت فراگیر مخالفت کرده و بر برگزاری انتخابات اصرار کرده که سومین انتخابات طی کمتر از یک سال است تا بتواند از محاکمه فرار کند.

ادعای رسانه‌های صهیونیست درباره آزمایش موشکی قسام

خبر دیگر اینکه منابع رژیم صهیونیستی ادعا کردند که گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اقدام به شلیک آزمایشی موشک به سمت دریا کرده است.

عمیر بوخبوط تحلیلگر نظامی در سایت عبری واللاه مدعی شده است بار دیگر حماس موشکی را به سمت دریا به صورت آزمایشی شلیک کرده است، این در حالی است که اسرائیل از آرامش سخن می‌گوید، در حالی که حماس به صورت شبانه‌روزی برای جنگ آینده آماده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس