کد خبر 1025299
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» نوشت: هشتم دی ماه آمریکایی‌ها مواضع و پایگاه‌های نیروهای حشد الشعبی را در غرب عراق و داخل سوریه هدف قرار دادند و ده‌ها تن از رزمندگان این گروه را شهید و زخمی کردند.

این حمله واکنش‌های مختلفی را در عراق به همراه داشت و نخست وزیر مستعفی عراق، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان و گروه‌های عراقی به همراه آیت‌الله سیستانی این حمله را شدیدا محکوم کردند.

بمباران هوایی آمریکا خشم مردم عراق را نیز به همراه داشت بطوری که امروز پس از تشییع پیکر شهدای این حملات، مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند و خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان شدند.

گروهی از افراد، دیوار ورودی سفارت آمریکا و یکی از برج‌های مراقبتی را آتش زدند و عده‌ای نیز وارد محوطه سفارت شدند، اما برخی کارمندان پیش‌تر آنجا را ترک کرده بودند.

آمریکا که در چند ماه گذشته به همراه عربستان با ایجاد اغتشاش و آشوب در عراق بدنبال معرفی ایران به عنوان عامل مشکلات عراق بود، اکنون مورد غضب عراقی‌ها قرار گرفته است.

هدف آمریکا از این حمله تضعیف "حشدالشعبی" بوده، اما به نظر می‌رسد اکنون حمایت از این گروه در عراق افزایش پیدا کرده و اتحاد مردم در برابر آمریکا بیشتر شده است.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    8 28
    فرزندان حیدر کرار بر صهیونیست بتازید نصرت خدا بسیار نزدیک است
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 1
    تصور بکن اونی که در سفارت را بکنه، بعدا میشه وزیر و اونی که سنگ پرت بکنه، بشه معاون وزیر.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 17
    کاش ماهم اونجا بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس