کد خبر 1024930
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
9 دی

سالگرد حماسه ۹ دی در سراسر کشور با حضور مردم و سخنرانی مدعوین مختلف برگزار شد. در این گزارش مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی‌ها را بخوانید.

به گزارش مشرق، سالگرد ۹ دی سال ۸۸ در سراسر کشور با حضور مردم و سخنرانی مدعوین مختلف برگزار شد. در زیر مهم‌ترین بخش‌های این سخنرانی‌ها را بخوانید: 

شریف: مسؤولان به فکر امنیت اقتصادی باشند

در مراسم ۹دی شهر بجنورد سردار رمضان شریف در خصوص فتنه ۸۸ گفت: آمریکایی‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که در فتنه ۸۸ دست داشته‌اند و حوادث آن طراحی دشمن بوده و ادامه دارد. اما به برکت بصیرت، آگاهی و شجاعت ملت ایران برهه این حوادث کاهش پیداکرده و هشت ماه طول نمی‌کشد بلکه در ۴۸ ساعت جمع می‌شود و دشمن دیگر قدرت ایجاد فتنه و خطر را ندارد.

سخنگوی سپاه افزود: با صدای بلند اعلام کردیم که امنیت در کشور  برقرار است، مسؤولین کشور به فکر امنیت اقتصاد مردم و معیشت مردم باشند، مردم ما فهمیم تر از آن‌ هستند که فریب امثال مریم رجوی و مسیح علینژاد که تفاله‌های صهیونیست‌اند را بخورند.

قمی: مردم حرف دارند و باید حرف مردم را به گوش جان شنید

حجت الاسلام قمی نیز در مراسم ۹دی شهرقدس گفت: ۹ دی یوم الله است چون مردم برای اقامه حق به میدان آمدند و مردمی که قیام کرده‌اند و در مسیر قله‌ها استقامت نشان می‌دهند و عده‌ای دوست ندارند ایستادگی و آقایی مردم را ببینند که پای هزینه‌های مقاومت نیز ایستاده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: سلوک اجتماعی مردم توحیدی است و به فضل الهی روز به روز پیشرفت خواهیم کرد و هر گاه مردم به میدان آمدند گام‌های بلندی برداشتند و مردم حرف دارند و باید حرف مردم را به گوش جان شنید.

جوانی: راهبرد دشمن ایجاد نارضایتی در جامعه است

یدالله جوانی نیز که سخنران مراسم ۹دی ساوه بود گفت: ملت ایران تاکنون با هوشیاری اجازه نفوذ دشمنان را نداده است و در آینده هم نخواهد داد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران از تلاش دشمن برای استفاده از ابزار تحریم برای ایجاد نارضایتی در جامعه خبر داد و تصریح کرد: دشمن به این جمع‌بندی رسیده که ملت در مقابل فتنه‌ها هوشیار است، بنابراین تلاش می‌کند با اعمال تحریم که به گفته خودشان بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ است، ملت را با بروز نارضایتی در مقابل نظام قرار دهد اما مردم ما با ایستادگی و مقاومت بار دیگر نقشه‌های شوم دشمن را خنثی خواهند کرد.

ماجرای قیف کروبی از زبان ضرغامی

 ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در تبریز سخنرانی می‌کرد در خصوص خواسته سردمداران فتنه ۸۸ گفت: آنها می‌خواستند بدون هیچ دلیلی از تلویزیون اعلام کنند که تقلب شده است و من بارها به آنها گفتم که مگر امکان دارد که ۱۲ میلیون رای جابجا شود ولی کروبی ادعا کرد که اینها یک قیفی در داخل صندوق‌ها گذاشته بودند تا اطراف رای مردم باشد و وسط رای احمدی‌نژاد از سوی تقلب‌کنندگان که از قبل نوشته شده است.

ضرغامی گفت: من آن روز خطاب به کروبی گفتم که اصلا قیف هم باشد مگر این قیف‌ها برای چند صد صندوق بوده که می‌تواند ۱۲ میلیون رای جابه جا کند و اصلا این قیف‌ها کجا تولید شد که ما ندیدیم، این نشان از آن دارد که اگر گیر فتنه بیافتید بدون هیچ منطقی پیش خواهید رفت و در این فتنه یار صدیق امام و غیره نمی‌شناسد. 

خاطره ضرغامی از دیدار با رهبر انقلاب در فتنه ۸۸؛ رهبری: تبریز است دیگر!

ضرغامی  با بیان اینکه به خدمت رهبری عرض کردم که معاند و بیگانگان بیانیه داده بودند که به میان تبریزی‌ها بروند و در یک تجمع بزرگ برای تیم تراکتور،کارها را به انحراف بکشند، گفت: آن زمان من به مدیرکل صدا و سیما استان اعلام کردم که احتمالا بیگانگانی به ورزشگاه بیایند و در صحنه باشند ولی اولین تصاویری که به دست آمد باورکردنی نبود زیرا همه طرفداران با پرچم یک دست تراکتور در حال تشویق و با شعارهای ورزشی بودند و حتی یک نشان سبز فتنه آن موقع در کار نبود. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سایت‌های بالادستی مانند "بالاترین" کارها و فضای سبزی برای آوردن جریان سبز به استادیوم یادگار امام تبریز داشتند ولی بعد از بازی منفعل و مایوس شدند. 

وی بیان کرد: رهبری وقتی این خاطره را از من شنیدند، یک لبخندی زده و فرمودند که تبریز است دیگر! این صحبت ایشان حاکی از آن بود که ضرغامی کجای کاری، اینجا تبریز است. 

آل هاشم: پیوند امام و امت عامل مهار فتنه بود

سید محمد علی آل هاشم در مراسم سالگرد ۹دی تبریز گفت: حضور مردم با بصیرت در صحنه در ۹ دی یک حضور پرمعنا بود که البته در تبریز یک روز زودتر از سراسر کشور این راهپیمایی انجام گرفت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: در اغتشاشات اخیر کشور نیز، تبریز جزو اولین شهرها بود که راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران را قبل از سایر شهرها انجام داد. 

آل‌هاشم رجوع به رهبری و امام مسلمین را بهترین راه مبارزه عنوان کرد و گفت: مردم در ۹ دی ماه ۸۸ به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان‌ها آمدند که این حماسه هرگز فراموش شدنی نیست.

وی پیوند امام و امت با مقام معظم رهبری را دلیل دیگر مهار فتنه برشمرد و گفت: این پیوند امام و امت منجر شد تا راهپیمایی باشکوه انجام گیرد و فتنه مهار شود. 

نظرسنجی‌هایی در مورد اجرای طرح افزایش قیمت بنزین

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نیز که در مراسم ۹دی یاسوج سخنرانی می‌کرد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های دشمن گفت: در حالی قدرت خرید مردم کاهش یافته حوادث آخر آبان و افزایش قیمت بنزین را داشتیم که مردم اعتراض جدی به نحوه اعمال این تصمیم داشتند، مردم معتقدند چرا با آنها گفت‌وگو نشد، چرا در جریان این موضوع قرار نگرفتند در حالی که کشور در طول این چهار دهه با حضور مردم از تهدیدها عبور کرده است.

امام جمعه موقت تهران به برخی از نظرسنجی‌ها در خصوص عملکرد دولت در این قضیه اشاره کرد و گفت: در یک نظرسنجی ۹۰ درصد مردم نسبت به این عملکرد نقد داشتند و ۶۸ درصد از کسانی که اعتراض داشتند در نظرسنجی‌ها گفتند که اگر با ما گفت‌وگو می‌شد اقناع می‌شدیم.

 وی به نظرسنجی خبرگزاری راشاتودی پس از آشوب‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این نظرسنجی ۸۵ درصد ایرانی‌ها نگاهشان این بود که دولت و نظام باید با جدیت و قاطعیت با کسانی که دست به آشوب زدند برخورد کند.

ابوترابی فرد گفت: در همین نظرسنجی بیش از ۷۷ درصد کسانی که از آنها سوال شد آیا خواستار تغییرات اساسی در سیستم سیاسی هستید مخالفت کردند که این خود نشان‌دهنده پایگاه مقتدر نظام در بین مردم است و این پیوند استوار نظام و امت دشمنان را ناامید کرده است.

فتنه مختص یک کشور نیست، منطقه‌ای است

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم مردم بوشهرگفت: آمریکا در کشور لبنان تلاش داشت تا دولت آن را بهم بریزد اما با هدایت رهبر مجاهد حزب الله این توطئه آنها ناکام ماند؛ در سوریه هم درصد زیادی از خاک این کشور در دست تکفیری‌ها بود اما امروز کمتر از ۱۰ درصد این خاک دست آنهاست و جبهه مقاومت در سوریه مسلط شده و دشمنان را سرافکنده کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه آمریکا در کشور عراق اظهار داشت: در این کشور توطئه عمیقی در جریان است که مدیریت آن با آمریکا و هزینه آن را عربستان سعودی می‌دهد. آن‌ها می‌خواهند عراق را سرنگون کنند و تظاهرات را به اغتشاشات تبدیل کنند و یکی از نمونه‌های آن به آتش کشیدن کنسولگری ایران در نجف است که اسم آن را نمی‌توان تظاهرات گذاشت بلکه اغتشاش است و این خطی است که دقیقاً آمریکا دنبال می‌کند به مانند همان ۴۸ ساعتی که در آبان ماه امسال در ایران اتفاق افتاد.

وی با اشاره به توطئه آمریکا در داخل کشور نیز گفت: در کشور ایران نیز آمریکا به دنبال براندازی نظام است هرچند که تا قبل از این صراحتاً عنوان نمی‌کردند اما مسؤولان و دیوانه‌های فعلی آنها امروز می‌گویند که در پی براندازی نظام اسلامی ایران هستند.

مسوولان شفاف عمل کنند فتنه‌ها خنثی می‌شود

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ سرآغاز جنس جدید فتنه بود، اظهار کرد: در آبان ۹۸ هم شاهد فتنه‌ بودیم، جریان اقتصادی و غافلگیر کردن به علت گرانی بنزین، جریان موج‌سواری را برای دشمن باز کرد.

وی اضافه کرد: کارگزاران و مسؤولان نظام توجه داشته باشند، اگر به مردم علاقمند هستند و به نظام معتقدند، نباید جریانی را برای موج‌سواری دشمنان ایجاد کنید.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه هر زمان که مردم ما غافلگیر شوند و از تصمیم‌ها و تصویب‌ها آگاه نباشند، جریان موج‌سواری دشمن شکل می‌گیرد، اضافه کرد: اگر مسؤولان ما با شفافیت و صمیمت بیشتری با مردم برخورد کنند، تمام فتنه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

راه‌حل مشکلات اقتصادی، مردمی شدن اقتصاد است

باقری لنکرانی نیز که در مراسم ۹دی شیراز سخنرانی می‌کرد با اشاره به ضرورت مردمی کردن اقتصاد اظهار کرد: امروز ما با مشکلات اقتصادی متعددی روبرو هستیم که تنها راه غلبه و عبور از آن مردمی کردن اقتصاد است.

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد به این معناست که فرصت‌های خوب و عادلانه برای تمام افراد فراهم شود، اضافه کرد: هنگامی که صحبت از مردمی کردن اقتصاد می‌شود، افکار بعضی‌ها به سمت بنگاه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری می‌رود.

باقری لنکرانی درباره وظیفه دولت در این زمینه تصریح کرد: مردمی شدن اقتصاد به آحاد مردم کمک می‌کند و اجرای این امر وظیفه دولت اسلامی است. 

وی ضمن انتقاد از روند اجرای توسعه اقتصادی امروز افزود: اگر صرفا در چارچوب اقتصاد فعلی عمل کنیم، با افزایش شکاف طبقاتی مواجه خواهیم شد؛ ضمن اینکه مشکلات گذشته نیز شتاب بیشتری می‌گیرد.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس جدید، مردمی شدن اقتصاد محقق شود.

اگر حواسمان نباشد دوباره این اتفاقات تکرار خواهد شد 

مهرداد بذرپاش در مراسم ۹دی اراک گفت: در سال ۸۹ ایران تحت تحریم جامع قرار گرفت و پس از آن به‌صورت سلسله‌وار بخش‌های مختلف کشور تحریم شد و کشور در یک مضیقه سنگین قرار گرفت، این بازی بود که عده‌ای در داخل آعاز کردند اما دیگر پایان آن دست آنها نیست. نکته جالب اینجاست که همین افراد هم‌اکنون فریاد می‌زنند که کشور را نجات دهید و طلبکار هم هستند، اما باید گفت اگر دشمنان به این اطلاعات دست پیدا نمی‌کردند چگونه می‌خواستند تحریم کنند؟

معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند اما توجه‌ای نشد، اگر حواسمان نباشد دوباره این اتفاقات تکرار خواهد شد.

بذرپاش افزود: برهمین اساس از ۹ دی باید یاد بگیریم که خودمان را دست کم نگیریم، نباید به سبب مشکلات حرف‌های غلطی به فرزندان خود بیاموزیم، زیرا ۴۰ سال مجاهدت، خون و مجاهدت به پای این ملت است، متوسط سن شهدایی که ملت ایران تقدیم این انقلاب کردند ۲۳.۵ سال است، آنها بر گردن ما حق دارند، نباید اجازه داد موضوع برای مردم کم‌رنگ شود.

تولیت آستان قدس رضوی : نباید زلف اقتصاد کشور را به مذاکره گره زد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در جریان جنگ تحمیلی مدیریت جنگ و مذاکره را با هم مخلوط نکردند، هیچ وقت زلف جنگ و مذاکره را با هم گره نزدند، اگر این کار می‌شد شاید هنوز هم خرمشهر در محاصره بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: رهبری فرمودند مذاکره کنید اما مسائل اقتصادی را به مذاکره گره نزنید، ما در حوزه اقتصادی باید بدون توجه به برنامه‌های دشمن کار خودمان را انجام دهیم در این صورت دشمن منفعل می‌شود، این وظیفه دولتمردان است.

وی بیان کرد: دین در زمینه اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی دارد اما ما به این مسئله ورود نکرده‌ایم، باید مردم را به تولید داخلی تشویق کنیم، اگر ظلم و ثروت اندوزی می‌بینیم این را بیان کنیم و تبدیل به مطالبه عمومی کنیم اما مراقب باشیم مردم به نظام بدبین نشوند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دشمن بعد از اغتشاشات اخیر کمر بسته تا حضور مردم در انتخابات را کم رنگ نشان دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس