کد خبر 1024849
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
بازگشت نظامیان آمریکایی به شمال سوریه

حمله آمریکا به این پایگاه اولین حمله نیست و آخرین هم نخواهد بود اما نکته پراهمیت ماجرا، اعتراف علنی به حمله است. آمریکا علت حمله را، حمله های راکتی به مراکز نظامی خود در بغداد عنوان کرد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی لیبانیران نوشت:  در حالیکه آمریکا توسط ابزارها و مهره های خود در جنگ هیبریدی نسل پنجم و سازمانهای سازنده انقلاب و شورش،‌ توانسته بود عراق را کاملا به هم بریزد و کار به استعفای رییس جمهور کشید، امروز با حمله به مواضع حزب الله عراق، اشتباه مرگباری را برای آینده خود در این کشور رقم زد.

حمله آمریکا به این پایگاه اولین حمله نیست و آخرین هم نخواهد بود اما نکته پراهمیت ماجرا، اعتراف علنی به حمله است. آمریکا علت حمله را، حمله های راکتی به مراکز نظامی خود در بغداد عنوان کرد. قبلا عامل حمله ناشناس مانده یا گردن اسراییل انداخته می شد.

گفته می شود در این حمله ۲۴ نفر شهید  و ۵۰ نفر مجروح شده اند از جمله ابوعلی الخزعلی فرمانده مهم حشد شعبی.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق این حمله را محکوم کرده و مخالفت شدید خود را به وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد و گفت این کار تجاوز به سیادت عراق و تهدید امنیت عراق و منطقه است.

عصائب اهل الحق در واکنش به حمله آمریکا اعلام کرد وجود نظامی آمریکا باری بر گردن دولت است و منبع حمله به نیروهای مسلح، لذا لازم است همه ما برای اخراج آن به پا خیزیم.

فرمانده حشد شعبی ابومهدی المهندس در اولین واکنش گفت هیچ سدی نمی‌تواند جلوی خون شهدا و مجروحین ایستادگی کند و پاسخ سختی به نیروهای آمریکا در عراق داده خواهد شد.

در اولین واکنشها،‌ یک خبرنگار آمریکایی در بغداد ربوده شد. خبر تایید نشده از ربوده شدن سه دیپلمات هم گزارش شد. چهار موشک به پایگاه التاجی آمریکا اصابت کرد که تعدادی کشته و مجروح داشت. سفارت این کشور کارمندان خود را از آن خارج کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    62 40
    گور خودتون رو کندین احمق های امریکایی
  • عبادی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    26 24
    عراقیهابایددشمن درجه یک خودراکه الان شناختند باید بتکلیف خودعمل کنند بایسته علیه دشمن جهاد کنند آمریکا ییهای دزد وخون آشام راازکشور خودشان به بیرون بیاندازند تااین مزدوران درکشور عراق لانه کردند وضعیت همین است وبس اینها وحشی هستند بخاطر منافشان دست به هرکاری میزنند لعنت خدابرآنان باد
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      23 3
      مزدور كدومه بابا ؟! اگه اونا نيومده بودند كه دائى صدامت هنوز اونجا بود !
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 14
      جناب 2:44 اینطور نیست صدام حداقل دوبار تا مرز نابودی رفت اما همین امریکا نجاتش داد اولی بعد از والفجر 8 و فتح فاو که میرفت با ازادی بصره کار یکسره شود اما بمبهای شیمیایی بسیار فراوان اهدایی غرب و دخالت مستقیم امریکا در جنگ بر ضد ایران در خلیج فارس مانع سقوط صدام شد و دوم بعد از اشغال کویت توسط صدام و حمله امریکا و شروع انتفاضه شعبانیه شیعیان و محاصره بغداد ناگهان هلیکوپترهای امریکایی در اسمان ظاهر شدند و با بمباران شیعیان محاصره بغداد را شکستند تا سال 82 که صدام بی یال و کوپال شده توسط امریکا با نیت محاصره ایران سرنگون شد اما خداوند با لطف خفیه و امداد غیبی عاقبت دیگری برای عراق رقم زد و ان روی کار امدن دولت شیعه بود تا رسیدیم به اربعین و باز حوادث امروز عراق برای ازمیان بردن اربعین
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    36 0
    به این میگن اقتدار تکنولوژی و هوایی‌ و ماهواره. دقت و تلفات بالا. در قلب خاورمیانه پایگاه میزنه، نفت سوریه رو میببره، هیچ کس هم هیچ کاری نمیتونه بکنه. .حالا بعضی‌ها هی‌ هارت و پورت کنند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 0
      درود بر شما خداییش امریکا را فقط شنهای طبس حریفش میشن و سوم خرداد و قیام و وو
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 18
    آمریکا هیچ وقت آمار کشته های خود را نمی گوید و طبق معمول یک کشته و اندی زخمی بیان می کند که کذب است
  • علی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 19
    صد سال با امریکائیها دوستی کن، ولی یک لحظه ببینه که، حتی یک درصد واسش سودی نداری ،مطمئن باش تلاش خواهد کرد تا شما رو ،از بین ببره . بشخص هیچ وقت به امریکائیها اعتماد نمیکنم. امریکا خیلی بد عادت شده، رسماً و علنن داره همه جا قلدوری میکنه ، مردم امریکا هنوز نمیدونن چه مردکی رو انتخاب کردن . کسی که عاشق دخترش بشه ، دیگه چه انتظاری میتونی داشته باشی . یک روانی بتمام عیار .
  • امیر سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 12
    یکی دیگر از اشتباهات ژئو پلتیک امریکا در منطقه حمله هوایی به نیرو های مردمی می باشد و انتقام الهی در پیش است آنهم کمرشکن و سهمگین برای نیروهای امریکایی و اسرائیلی ، حمله هوایی امریکا اعلام جنگ برای مسلمانان منطقه بود که جواب دندان شکنی دریافت خواهند کرد و ایران بهانه است.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 23
    سقوط ترامپ آغاز شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس