کد خبر 1024504
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
عربستان

سازمان امنیت داخلی سعودی با انتشار شماره‌ تلفنی، از شهروندان عربستان خواسته است تا هرگونه اطلاعی از معارضان و مخالفان دولتی را اطلاع دهند.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت ملی سعودی روز شنبه (دیروز) در اطلاعیه‌ای با اعلام یک شماره تلفن از شهروندان عربستانی خواست تا اطلاعات گروه‌ها و افراد مخالف دولت سعودی را اطلاع دهند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) سازمان امنیت ملی سعودی با اعلام شماره ۹۹۰ در پی این است تا ارتباط میان سازمان با شهروندان و اتباع خارجی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

این سازمان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی فوری از موارد مشکوک، از مردم خواست تا هرگونه اطلاعاتی از تروریست‌ها، مجرمان تحت تعقیب، هسته‌های تروریستی، تندروها و مخالفان حکومت را با شماره تلفن مذکور مخابره کنند.

در این راستا مرکزی برای تماس شهروندان سعودی ایجاد شده و در طول ۲۴ ساعت آماده پاسخگوی به تماس‌ها است. مرکز دیگری نیز برای راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی شهروندان دایر شده است.

سازمان امنیت ملی سعودی همچنین قصد دارد در مراسمات «موسم الریاض» و «موسم الدرعیه» که از سوی سازمان تفریح سعودی برگزار می‌شود، با پخش بروشورها و تبلیغات سمعی و بصری، از شرکت کنندگان بخواهد تا در این طرح شرکت کنند.

اعلام شماره تلفن برای اطلاع‌رسانی شهرودندان از مخالفات حکومت، در حالی است که دولت سعودی صدها فعال حقوق بشری را به زندان انداخته و هرگونه صدای مخالفی را سرکوب می‌کند.

علاوه بر طرح مذکور، گزارش‌های بسیاری از رسانه‌های غربی به جاسوسی دولت سعودی از معارضین خارج از عربستان به خصوص در فضای مجازی اشاره دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    کار سعودی تمومه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    الان زنگ میزنم «مشرق‌»رو لو میدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس