کد خبر 1024131
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
محمدرضا کاظمی‌نژاد

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: در آینده لطمات لغو اعزام‌های رده‌های پایه را در بزرگسالان خواهیم دید.

به گزارش مشرق، محمدرضا کاظمی‌نژاد درباره رکوردگیری تیم‌های ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های جوانمردی، رئیس هیأت وزنه‌برداری کردستان و مسئولان وزنه‌برداری شهرستان کامیاران، امکانات بسیار خوبی برای تمرینات ملی‌پوشان در این شهر فراهم شده بود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین رنکینگ المپیکی وزنه‌برداران

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های جهانی را پیش رو داریم تلاش ما این است که هرچه زودتر اردوهای تیم ملی تشکیل شود؛ بعد از مسابقات قهرمانی کشور کار را با حضور نفرات برتر این رقابت‌ها و برترین‌های رکوردگیری آغاز خواهیم کرد.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: دغدغه اصلی ما در حال حاضر مشکلات مالی برای اعزام ملی‌پوشان است. هزینه‌های اعزام نسبت به سال‌های قبل 3 تا 4 برابر شده و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ورزش هستیم. هنوز در شوک لغو اعزام به مسابقات جهانی کره شمالی هستیم که متاسفانه منابع مالی به ما اجازه نداد. تمام بچه‌ها یک سال در اردو بودند و با سطح رکوردهایی که داشتند، مدال می‌گرفتند. البته این تنها مختص وزنه‌برداری نیست و بیشتر رشته‌های ورزشی درگیر این موضوع هستند.

کاظمی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا عدم حضور در چنین رقابت‌هایی به آینده وزنه‌برداری لطمه نمی‌زند، گفت: نه تنها این اتفاق به ورزشکار لطمه می‌زند و انگیزه را در آنها از بین می‌برد بلکه به نفراتی هم که پشت سر آنها هستند تا به تیم ملی برسند نیز لطمه می‌زند. در حقیقت حضور وزنه‌برداران نوجوان و جوان در چنین مسابقاتی به عنوان پشتوانه‌های آینده می‌تواند آسیبی جدی برای وزنه‌برداری باشد.

وی افزود:‌ در آینده لطمات این اتفاق را در تیم ملی بزرگسالان خواهیم دید چرا که حضور در چنین میادینی به وزنه‌برداران نوجوان و جوان کمک می‌کند تا علاوه بر کسب تجربه از اشتباهاتشان درس بگیرند و بعد از حضور در رده سنی بزرگسالان به مرز پختگی لازم رسیده باشند. از طرفی عدم حضور ایران به عنوان یکی از برندهای جهانی وزنه‌برداری به اعتبار آن رقابت‌ها هم آسیب می‌زند، اما متاسفانه هر اعزام حدود یک میلیارد تومان برای ما هزینه دارد.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری خاطر نشان کرد: از طرفی بانوان وزنه‌بردار نیز به برنامه‌های اعزام فدراسیون اضافه شده‌اند؛ در حقیقت هم عیالوار شده‌ایم و هم بی پول. با توجه به اینکه وزنه‌برداری تنوع لازم را ندارد، متاسفانه حامیان مالی نیز استقبال خوبی نمی‌کنند. وزارت ورزش به ما کمک کند تا بتوانیم با دغدغه کم‌تری این مسیر را در راه پشتوانه‌سازی طی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس