بلاتکلیفی تعیین رئیس جدید هلال احمر توسط رئیس‌جمهور بعد از گذشت ۱۴ روز!

با گذشت ۱۴ روز از معرفی دو گزینه از سوی شورای عالی جمعیت هلال احمر به رئیس‌جمهور برای صدور حکم ریاست جدید هلال احمر، همچنان هیچ حکمی برای ریاست جمعیت هلال احمر صادر نشده است.

به گزارش مشرق، پس از اتفاقات چند ماه اخیر در جمعیت هلال احمر و در نهایت بازداشت و استعفای "علی اصغر پیوندی" ریاست سابق جمعیت هلال احمر، اعضای شورای‌عالی هلال احمر در جلسه فوق‌العاده خود در تاریخ 19 آذر ماه با استعفای پیوندی موافقت کردند.

شورای‌ عالی هلال احمر به‌منظور ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت این نهاد خیریه و امدادی در اجرای جزء 5 بند ماده 10 قانون اساسنامه جمعیت (معرفی دو نفر از افراد واجد شرایط به رئیس‌جمهور برای انتخاب یکی از آنها به عنوان رئیس جمعیت) فرآیند اعلام نامزدی و نحوه بررسی سوابق و برنامه‌های افراد واحد شرایط را به اتفاق آراء تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

هلال‌احمر زیر ذره‌بین مجلس رفت

همچنین در این جلسه  مقرر شد در اجرای مفاد مندرج در جزء 5 بند ب ماده 10 اساسنامه، افراد واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح  شناخت کافی از ساختار، ماموریت‌های ملی و بین‌المللی و امور مدیریتی و جاری جمعیت، داشتن سابقه فعالیت در سطوح عالی جمعیت هلال احمر و پایبندی به اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصول و اهداف مندرج در اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، نسبت به تحویل درخواست مکتوب به همراه رزومه و برنامه کاری خود تا ساعت 14 روز شنبه مورخ 98/9/23 به دبیرخانه شورای‌عالی اقدام کنند.

سرانجام در تاریخ 23 آذر ماه، 7 گزینه‌های همچون  "سلمان سامانی" معاون وزارت کشور، "سید علی مرعشی" رییس اسبق مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، "سید محمد اکرمی" رییس مجتمع درمانی هلال، "مصطفی محمدیون" دبیرکل اسبق هلال احمر، "پژوهش" عضو شورایعالی هلال احمر، "حسن علیمردانی" و "رضا نوروزی"  برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر با یکدیگر به رقابت پرداختند که  در نهایت پس از انجام رای‌گیری، سید سلمان سامانی با 9 رأی و محمد رضا نوروزی با کسب 8 رأی  بیشترین آرا را کسب کردند و از سوی شورای‌عالی انتخاب و برای تعیین رئیس جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور  معرفی شدند.

اما با گذشت 14 روز از ارسال مدارک و مستندات جلسه شورای عالی به حجت‌الاسلام روحانی برای صدور حکم ریاست جمعیت هلال احمر از بین دو گزینه "سامانی و نوروزی" اتفاقی نیقتاده است و رئیس‌جمهور برای صدور حکم رئیس جدید جمعیت هلال احمر اقدامی انجام نداده است.

همچنین  امیر فریدون نوری، عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست هلال احمر و معرفی دو نفر به رئیس جمهور برای صدور حکم و امتناع روحانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: منتخبان شورای عالی جمعیت ⁧ هلال احمر⁩ تاکید دارند که انتخاب ریاست هلال و معرفی به رئیس جمهور محترم کاملاً قانونی، مطابق رویه و خدشه‌ناپذیر است؛ اصول ٧گانه نهضت (بشردوستی، بیغرضی، بیطرفی، استقلال⁩، خدمت داوطلبانه، یگانگی، جهانشمولی) باید مورد احترام همگان باشد و نیاز اصلی جمعیت حفظ آرامش و انسجام است.

به هر ترتیب باید منتظر ماند که آیا رئیس‌جمهور نسبت به صدور حکم رئیس جدید جمعیت هلال احمر اقدام می‌کند یا اینکه هلال احمر همچنان بدون رئیس باید روزهای پرچالش خود را ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    یک سرخه ای یا یک اصلاح طلب دو آتیشه ای دیگه مثل احمد خرم بذار بره ! علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس